lo
door lotus123_4824634 Mar 19, 2011 om 11:07
Computers & telefonie

Van Hi contract af

IK wil van de 2 jarige contract van HI af. Ik heb vanmorgen gebeld en de medewerkwerker heeft 1x de telefoon neer gegooid omdat hij meende dat ik bewust niet wil begrijpen. Ik heb voor de 2x gebeld om 9.30 en zei dat ik 70 ben en niet meer zo vlug kan begrijpen en dat het zijn taak /plicht is om tig keren uit te leggen en mijn recht als klant om tig keren de zelfde vraag te stellen, en dat hij de telefoon niet ophangt. Dat deed ie niet , ophangen,
Ik vroeg om uitleg over de laatste rekening= de eerste actierekening waar ik geabonneerd ben. De rekening is absurd hoog, bijna 3x de bundelprijs van 34,95 = 98,... euro. IOm kort te maken, de prijs wat op het factuur staat klopt helemaal niet als op de actie tarieflijst. Meneer Joy, zo heet hij legde mij uit dat het omgerekend is in eurcenten en dat is veel hoger....veel hoger dan de centen die op de tarieflijst staan, want het wordt samen gebundel met de sms'jes die gebruikt zijn, dat staat op de voorwaarde. Ok...ik heb die niet kunnen vinden en zei hem dat de reklame behoorlijk misleidend is voor jonge kinde en oude personen. (die abonnement is voor mijn kleinzoon, ik schiet hem voor) Ik begrijp tot nu nog altijd niet,. Ik vroeg hem wat ik moet doen om van die contract af te komen. In de eerste instantie zei hij dat het niet gaat en dat hij met mij eens bent dat de reklame misleidend is. Toen zei hij dat ik met 760 euro van mijn 2 jarig contract af ben.
Nu de hamvraag. Ergens in mijn hoofdkamertje stond geschreven dat er een aanvullende aanhangsel van contracten voor personen van 70 jaar en ouder, iets van een opzeg termijn van 3 maanden.
Kan ik aan de hand van die aanhangsel zonder die 760 euro van mijn hi contract af?

642 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tdehond
door tdehond - Mar 19, 2011 om 11:37
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

De coulance regeling voor ouderen geldt voor Pretium. Dat is een andere provider.

U kunt wel kijken of u onder de overeenkomst met Hi uit kan komen op grond van de misleidende reclame. Dan kunt u zich beroepen op de Wet Oneerlijke Handelspraktijken.

U kunt schriftelijk aangetekend aangeven dat u misleid bent door de reclame etc
U verzoekt tot kosteloze ontbinding van de overeenkomst per direct.
U verzoekt om schriftelijke bevestiging kosteloze ontbinding overeenkomst.

Gaat Hi hier niet mee akkoord dan kunt u naar de geschillencommissie telecommunicatie gaan om dit als een geschil voor te leggen. Ik weet niet of deze een besluit neemt waarbij u gelijk krijgt.

Of u zit de periode uit en zegt tijdig schriftelijk aangetekend op per eind datum overeenkomst. Zorg wel dat u erop let dat u een brief krijgt waarin Hi dit bevestigt en bewaar deze brief goed.


tdehond
door tdehond - Mar 19, 2011 om 11:40
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Geschillencommissie: klik

Wet oneerlijke handelspraktijken: klik

ne
door newton - Mar 19, 2011 om 11:55
6 Antwoorden / 0 Vragen
0

waar is hier sprake van misleidende reclame?

Uw kleinzoon heeft gewoon meer gebeld dan er beltegoed is en deze extra gemaakte minuten en smsen dient men tegen een hoger bedrag extra te betalen bovenop de maandelijkse abonnementskosten

gewoon uw kleinzoon vragen om minder te bellen en het probleem is opgelost

lo
door lotus123_4824634 - Mar 19, 2011 om 20:28
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor uw beiden reactie, helaas moet ik na de rekening uitgeplozen te hebben u beiden gelijk geven, Mijn kleinzoon heeft gezien de afronding tot hele minuut in het geheel te veel gebeld (het dubbele). Ik moet hem daarover flink onderhanden nemen! De misleiden reklame is de bundelprijs die stukken lager is dan de "normale"gesprekprijs. Op de rekening staat vanaf dag 1 dat hij gebruik had, dat is testen naar mij toe, een tarief die hoger is dan de bundeltarief. Dat komt omdat hij teveel gebeld heeft, en dat staat nergens vermeld op de reklame.

Over die oneerlijke handelspraktijken zal ik in overweging nemen.

birdies
door birdies - Mar 20, 2011 om 02:53
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

.........Over die oneerlijke handelspraktijken zal ik in overweging nemen...........

Hoezo? Niks oneerlijks aan! Je kleinzoon heeft gewoon veel zitten bellen enz. enz. buiten de bundel. Het abonnement wat je hebt afgesloten, is blijkbaar veel te laag voor het belgedrag van je kleinzoon.

Denk dat je bij het afsluiten van dit abonnement voor je kleinzoon niet goed hebt nagedacht over de consequenties. Rekeningen van honderden euro's per maand is 'normaal' bij veel pubers.

loreleigil
door loreleigil - Mar 20, 2011 om 11:22
678 Antwoorden / 3 Vragen
0

Helaas voor u zijn hier geen oneerlijke handelspraktijken te bespeuren. Uw kleinzoon belt te veel en buiten de bundel is de minuutprijs hoger. Dit is te vinden in de algemene voorwaarden waar u mee akkoord bent gegaan door het abonnement af te sluiten. Als zij alle voorwaarden in een reclame moeten noemen/schrijven, is het einde zoek. Onder uw abonnement kunt u niet zo maar uit, u heeft een abonnement voor 2 jaar afgesloten. Er kan een opzegvergoeding gerekend worden, of het abonnementsgeld voor de resterende tijd van de 2 jaar. Ik wens u veel succes met uw kleinzoon uitleggen dat hij minder moet bellen/sms'en. Dat zal nog een aardige kluif worden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer