be
door beautiful Mar 26, 2023 om 13:35
Computers & telefonie

Vaste telefoon zonder internet

ik heb via ziggo internet, telefoon en televisie
nu heb ik geregeld problemen rondom mijn vaste telefoon waardoor ik niet meer kan bellen( geen kiestoon)
is het mogelijk om over te stappen naar een andere provider waar ik alleen telefoon af neem?
mocht dit niet mogelijk zijn en je ook internet af moet nemen kan ik er dan voor kiezen om internet niet te laten aansluiten en hiervoor bij Ziggo te blijven?

4787 15 Rapporteer

st
door stanleyvc - Mar 26, 2023 om 14:05
15 Antwoorden / 5 Vragen

Wat je kunt doen is bij een VoIp aanbieder een VoIp abonement afsluiten, dan bel je over het internet. Je moet dan nog wel een VoIp toestel aanschaffen.

Ja
door JannyBoe - Mar 26, 2023 om 14:21
503 Antwoorden / Vragen

Als u geregeld problemen hebt met vast bellen via Ziggo is het dan niet tijd om een monteur over de vloer te vragen?
Dat moet toch op te lossen zijn?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 26, 2023 om 14:41
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Beautiful,

Ik heb hetzelfde gehad bij KPN: het bleek aan de modem te liggen.

Ik raad u aan om contact op te nemen met de klanten service van Ziggo.

Even Googlen op "Ziggo contact".

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 26, 2023 om 16:04
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Wat u ook nog kan proberen is om de telefoon van het modem los te koppelen en de telefoonstekker uit de muur halen, na  10 minuten alles weer inschakelen. Een stapje verder is ook het internet gedurende die tijd uitschakelen.

Mabelle
door Mabelle - Mar 26, 2023 om 16:06
404 Antwoorden / 1 Vragen

Je telefoon kan ook te oud zijn. Laatst ook meegemaakt bij iemand die een nieuw Ziggo modem kreeg, waar zijn oude dect toestel niet meer op werkte. Nieuwe telefoon, alles werkte weer.

Als je toestel oud is, probeer dan eens een toestel van buren of familie.

rj
door rjw - Mar 26, 2023 om 16:15
3238 Antwoorden / 5 Vragen

En de telefoon doet het nog wel goed?

marita5
door marita5 - Mar 26, 2023 om 16:23
11495 Antwoorden / 15 Vragen
br
door bravehenk - Mar 26, 2023 om 17:21
206 Antwoorden / 0 Vragen

Wat zegt Ziggo erover ik neem aan dat je daar eerst geinformeerd hebt alvorens de vraag hier te stellen.Bij mij viel het modem steeds uit,na allerlei tests via klantenservice  monteur geweest nieuwe contactdoos probleem opgelost..Soms is het maar iets kleins dus eenvoudig op te lossen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 26, 2023 om 17:26
2011 Antwoorden / Vragen

U hebt "gewoon" storing en tenzij je zelf over de benodigde vaardigheden beschikt haal je d'r dan een storingsmonteur bij. Hebt u daar geen vertrouwen in, switch dan maar helemaal naar een provider, waar u wel vertrouwen in heeft, want alle andere oplossingen zijn lapmiddelen.

gerard van kooten
door gerard van kooten - Mar 27, 2023 om 16:55
9 Antwoorden / Vragen

https://www.kpn.com/bellen/abonnementen/belbasis-en-belbudget.htm?s=09

De
door De Cynist - Mar 28, 2023 om 07:22
4 Antwoorden / Vragen

Hadden wij ook een keer. Het stekkertje in de 2e aansluiting achter het het modem ingeplugt en hij deed het weer.

ja
door jandeK - Mar 28, 2023 om 10:41
1 Antwoorden / Vragen

Ziggo modem geeft waarschijnlijk het probleem. U kunt een nieuw modem aanvragen en dan is het probleem opgelost. Uiteindelijk kwam er een ziggomedewerker die mij daar op wees na zoveel keer bellen.

rj
door rjw Mar 28, 2023 om 22:01
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Knap dat je zo'n diagnose kunt stellen op basis van zo weinig informatie.

Co
door Contentino - Mar 28, 2023 om 12:27
16 Antwoorden / Vragen

Na jarenlang Ziggo terreur ben ik overgestapt naar KPN bellen en internet.
Wat een verademing voor een schappelijke prijs van 54 euro.
Dááááág Ziggo !.

rj
door rjw Mar 28, 2023 om 22:02
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Over KPN zijn er natuurlijk nnnnooooooiiiiiiiitttttt klachten.....

JMA2
door JMA2 Mar 28, 2023 om 23:35
114 Antwoorden / 2 Vragen

Precies na jarenlange ellende bij de KPN overgestapt naar Ziggo. Nu al jarenlang een uptime van 100% op enkel vooraf aangekondigde netwerk werkzaamheden na.
Ook geen problemen meer met blikkerig beeld. Dus bye bye KPN

1paul
door 1paul - Mar 28, 2023 om 14:52
3103 Antwoorden / 0 Vragen

men neme een mobiel en laat deze thuis, walla,"vaste" telefoon!

optie 2 neem kontakt op met ziggo en leg daar je klacht voor!!!!