li
door lisatjoelker Aug 5, 2015 om 10:41
Computers & telefonie

Veel dataverbruik vodafone

Al een jaar of 4 ben ik klant bij Vodafone, keurig netjes betaal ik elke maand mijn abonnement, mijn 1 gb databundel heb ik nog nooit helemaal verbruikt. in mijn vorige bundel had ik 500mb data maar omdat er een aanbieding was voor de iphone 6 met 1gb internet heb ik hiervoor gekozen. Nog nooit heb ik al mijn data verbruikt, tot afgelopen maand. Ineens had ik op 12 juli mijn 1 gb helemaal verbruikt. Vodafone gemaild maar geen reactie gehad. 'gelukkig' had ik mijn instellingen al zo staan dat bij totaal verbruik van de bundel het 4g netwerk vervangen wordt door langzaam internet zonder extra kosten. 1 augustus begon de nieuwe maand en had ik dus weer 1 gb internet, tot mijn verbazing was er 's ochtends rond 10 uur, toen ik net wakker was, al 100 mb verbruikt. Nu heb ik Vodafone een Facebook bericht gestuurd omdat ik thuis op wifi zit en mijn telefoon 's nachts niet gebruik. De reactie van Vodafone was dat de wifi verbinding soms weg kan vallen waardoor het mobiele netwerk de verbinding overneemt. Om dit te voorkomen moet ik mijn mobiele netwerk maar uitzetten... verder nog een uitleg hoe ik kan bekijken op welk tijdstip ik hoeveel data heb verbruikt. 5:30 95 mb.. (helaas kan ik de maand juli niet meer bekijken) Mijn toestel is zo ingesteld dat ik geen mobiel internet gebruik bij updates van apps of software. Waar de data aan is verbruikt is mij nog niet duidelijk, een duidelijk antwoord heb ik hierop ook niet ontvangen. Wel geeft Vodafone aan dat het aan mijn toestel kan liggen. Wat kan ik hieraan doen? Ik vind het zonde om mijn abonnement elke maand te betalen terwijl ik mijn internet niet 'normaal' kan gebruiken. Ik weet zeker dat het niet aan mijn toestel ligt, bovendien zijn er ontzettend veel soortgelijke klachten bij Vodafone.. Alvast bedankt voor uw reactie.

764 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Aug 5, 2015 om 11:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo lisatjoelker,

.....bovendien zijn er ontzettend veel soortgelijke klachten bij Vodafone......
Inderdaad.
Je bent nummer zoveel met zo'n klacht.
De webcare van Vodafone zal hier wel langs komen.

Met vr.gr.

li
door lisatjoelker - Aug 5, 2015 om 11:42
6 Antwoorden / 3 Vragen
0

Na wat zoeken op internet kwam ik dit nog tegen: http://www.radartv.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/08-09-2014/dataverbruik-vodafone-onverklaarbaar-hoog/

ro
door rosette - Aug 16, 2015 om 22:54
11 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik heb tig mailtjes gestuurd naar Vodafone, ze reageren niet eens. Wat een ellendig rotbedrijf is dat. Ook webcare reageert alleen als ze daarmee goede sier kunnen maken op een site die veel gelezen wordt, als je ze rechtstreeks benadert zwijgen ze als het graf. Ik ben er nu weg en zal noooooooooooooit meer terugkomen. Kan alleen maar hopen dat ze zelf nog eens behandeld worden zoals ze met anderen omgaan. Ellendelingen zijn het.

fl
door flessebon - Aug 17, 2015 om 07:26
418 Antwoorden / 7 Vragen
0

Maak maar wat geluid op twitter, misschien worden ze dan wakker.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer