door 133 Mar 25, 2006 om 05:12
Computers & telefonie

Veel problemen met laptop

Ongeveer 8 maanden geleden heb ik een laptop gekocht. Het gaat om de
Acer Aspire 1962 WLMI. Tot nu tot heb ik de laptop 2 keer terug
gestuurd wegens reparatie. De eerste keer ging het om een kapot scherm
met dooie pixels en de tweede keer was als het goed is de harde schijf
kapot. Daardoor kreeg ik alleen maar blauwe schermen van windows. Nu
heb ik weer last van blauwe schermen en wat foutmeldingen. Ik vraag me
af of ik recht heb op een nieuw apparaat aangezien de laptop zovaak
kapot gaat. Of misschien dat ik het geld terug kan krijgen. Want dit is
natuurlijk niet leuk meer en ik heb er genoeg van. Eigelijk kan ik het
apparaat niet missen, maar jah ik denk dat ik geen keus heb als die
weer terug moet.

978 12 Rapporteer

gsm
door gsm - Mar 25, 2006 om 09:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo 133,

Gebruik de laptop alleen op een harde ondergrond, in verband met voldoende koeling aan de onderzijde!

Voer eens een keer een reparatie uit op de hardeschijf:

Ga via Start naar Uitvoeren.
Type daar het commando:

  chkdsk /R

Druk op de Enter toets.

Type de letter J en druk op Enter zodra gevraagd wordt of de PC na de volgende keer aanzetten moet worden gecontroleerd.
De PC moet dan opnieuw gestart worden en de harde schijf zal vervolgens worden gecontroleerd en hersteld (voor zover mogelijk).

Groet,
GSM

door 133 - Mar 25, 2006 om 16:50
10 Antwoorden / 8 Vragen

Bedankt voor je antwoord, maar ik heb nog steeds last vn bluescreens.
denk niet dat het aan de HD ligt. Wordt er echt niet goed van.

gsm
door gsm - Mar 25, 2006 om 17:57
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als de harde schijf goed is dan is de oorzaak waarschijnlijk te vinden in een slechte (of slecht geinstalleerde) driver.
Ook een minder goed functionerend apparaat kan problemen geven.
Op mijn eigen PC krijg ik bijvoorbeeld blue screens, indien ik mijn 3-in-1 printer niet direct op de USB poort van de PC aansluit, maar via een Lidl USB-hub.

Probeer eens online alle stuurprogramma's bij te werken:
Klik met de rechter muisknop op Deze computer.
Klik beheren.
Klik Apparaatbeheer.

Klik voor elk type apparaat op de +
Klik dan met rechts op het apparaat.
Klik Stuurprogramma bijwerken.
Sta toe (Alleen deze keer) om Windows update te raadplegen.

Installeer ook de nieuwste ACER drivers voor deze laptop.

Groet,
GSM

tr
door tr0jan - Mar 26, 2006 om 16:42
4 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer mevrouw,

Ik kan me over de technische problemen alleen aansluiten bij de vorige reactie! Over het recht op een nieuwe laptop kan ik kort zijn: U heeft pas recht op een nieuwe laptop als het reparatie team in de fabriek vind dat de mankementen niet meer te maken zijn! heel spijtig, ik heb met het zelfde probleem gezeten. Het geld terug krijgen is dan waarschijnlijk helemaal niet mogelijk. Wat ik u kan aanraden is om een brief te sturen naar de fabrikant, daar in duidelijk te maken dat u niet tevreden bent over het product, en spijt heeft van uw aankoop. (slechte reclame zitten ze niet op te wachten ;) ) succes !

tr
door tr0jan - Mar 26, 2006 om 16:42
4 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer mevrouw,

Ik kan me over de technische problemen alleen aansluiten bij de vorige reactie! Over het recht op een nieuwe laptop kan ik kort zijn: U heeft pas recht op een nieuwe laptop als het reparatie team in de fabriek vind dat de mankementen niet meer te maken zijn! heel spijtig, ik heb met het zelfde probleem gezeten. Het geld terug krijgen is dan waarschijnlijk helemaal niet mogelijk. Wat ik u kan aanraden is om een brief te sturen naar de fabrikant, daar in duidelijk te maken dat u niet tevreden bent over het product, en spijt heeft van uw aankoop. (slechte reclame zitten ze niet op te wachten ;) ) succes !

tr
door tr0jan - Mar 26, 2006 om 16:43
4 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer mevrouw,

Ik kan me over de technische problemen alleen aansluiten bij de vorige reactie! Over het recht op een nieuwe laptop kan ik kort zijn: U heeft pas recht op een nieuwe laptop als het reparatie team in de fabriek vind dat de mankementen niet meer te maken zijn! heel spijtig, ik heb met het zelfde probleem gezeten. Het geld terug krijgen is dan waarschijnlijk helemaal niet mogelijk. Wat ik u kan aanraden is om een brief te sturen naar de fabrikant, daar in duidelijk te maken dat u niet tevreden bent over het product, en spijt heeft van uw aankoop. (slechte reclame zitten ze niet op te wachten ;) ) succes !

tr
door tr0jan - Mar 26, 2006 om 16:44
4 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry voor de tripplr post :$

Waarschijnlijk een foutje

door 133 - Mar 27, 2006 om 17:47
10 Antwoorden / 8 Vragen

Ok bedankt. 't is niet erg hoor die triple post ;) kan gebeuren. Jah
wat ik me eigelijk afvroeg was niet zozeer hoe ik problemen van de
laptop moet oplossen want de meeste dingen lost ik ook zelf op. Maar
hardware problemen kan ik helaas niet zelf oplossen. Ik heb hier geen
apparatuur en onderdelen die ik zelf kan vervangen dus.

Ik heb nu wel al een brief geschreven naar Acer en gevraagd of het
mogelijk is om de laptop te vervangen. Ik heb het namelijk voor mijn
werk en studie nodig, en zo kom ik in de problemen aangezien ik het
dagelijks nodig heb. Maar ja momenteel is het nog steeds afwachten dus.

bedankt nogmaals voor jullie post

aj
door ajms - Mar 27, 2006 om 18:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Graag wil ik je een advies geven die bij mij in het verleden ook heeft gewerkt met problemen rond elctronische apparatuur. Als het diverse malen gebreken heeft vertoond en ter reparatie is aangeboden, waarbij de problemen niet verholpen zijn, kun je de verkoper een aangetekende brief toezenden waarin je de koop alsnog ontbind vanwege de vele gebreken, dit kan ten alle tijden!!! Met de gebreken en diverse reparaties erin vermeld. En natuurlijk de leverancier de mogelijkheid geven het produkt te vervangen. Daarbij een redelijke termijn stellen van 3 weken, en vertel erbij dat je na deze termijn rechtswege stappen zult ondernemen omdat ze je een ondeugdelijk produkt verkocht hebben. Tevens ook dat de kosten zullen worden verhaald bij de verkopende partij.

Probeer t eens en ik hoor het graag!!

Succes.

aj
door ajms - Mar 27, 2006 om 18:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Graag wil ik je een advies geven die bij mij in het verleden ook heeft gewerkt met problemen rond elctronische apparatuur. Als het diverse malen gebreken heeft vertoond en ter reparatie is aangeboden, waarbij de problemen niet verholpen zijn, kun je de verkoper een aangetekende brief toezenden waarin je de koop alsnog ontbind vanwege de vele gebreken, dit kan ten alle tijden!!! Met de gebreken en diverse reparaties erin vermeld. En natuurlijk de leverancier de mogelijkheid geven het produkt te vervangen. Daarbij een redelijke termijn stellen van 3 weken, en vertel erbij dat je na deze termijn rechtswege stappen zult ondernemen omdat ze je een ondeugdelijk produkt verkocht hebben. Tevens ook dat de kosten zullen worden verhaald bij de verkopende partij.

Probeer t eens en ik hoor het graag!!

Succes.

door 133 - Mar 28, 2006 om 12:06
10 Antwoorden / 8 Vragen

Ok thanks, jah ik heb al een aangetekende brief gestuurd met het verzoek om het apparaat te vervangen. Ik weet niet of ik het geld zomaar terug mag vragen. Ze zullen vast liever het apparaat vervangen dan geld terug geven. Misschien dat ze nog een reparatie willen uitvoeren, en daar zie ik het tegenop. Ik heb het gevoel dat ze de touwtjes beetje in handen hebben.

Ik wacht nu gewoon af en ik laat het wel weten. bedankt voor jullie hulp!

jftm
door jftm - Mar 28, 2006 om 17:13
182 Antwoorden / 5 Vragen

Ondanks Uw probleem dat U het apparaat niet kan missen, blijven
opsturen ter reparatie. Zeker zolang er nog garantie op zit. Het
voordeel hiervan is zolang de problemen hetzelfde blijven wordt er
telkens ook garantie gegeven op de reparatie. Na de garantietermijn
blijft dit dus gratis (binnen kortere termijn).

Reacties van verkeerd gebruik zoals op vlakke ondergrond zijn onzin
want het gebruik van een laptop houdt in dat de gebruiksomstandigheden
altijd anders en soms slechter kunnen zijn dan bij een tower. De
fabrikant weet dit en moet er rekening mee houden.

Ben zelf al zakelijk gebruiker van laptops van het eerste uur (zonder
harde schijf en met opstartdiskettes), maar heb er nooit een hoge pet
van opgehad. Maar dat laatste wordt hier niet gevraagd.