13
door 133 Mar 25, 2006 om 05:12
Computers & telefonie

Veel problemen met laptop


Ongeveer 8 maanden geleden heb ik een laptop gekocht. Het gaat om de
Acer Aspire 1962 WLMI. Tot nu tot heb ik de laptop 2 keer terug
gestuurd wegens reparatie. De eerste keer ging het om een kapot scherm
met dooie pixels en de tweede keer was als het goed is de harde schijf
kapot. Daardoor kreeg ik alleen maar blauwe schermen van windows. Nu
heb ik weer last van blauwe schermen en wat foutmeldingen. Ik vraag me
af of ik recht heb op een nieuw apparaat aangezien de laptop zovaak
kapot gaat. Of misschien dat ik het geld terug kan krijgen. Want dit is
natuurlijk niet leuk meer en ik heb er genoeg van. Eigelijk kan ik het
apparaat niet missen, maar jah ik denk dat ik geen keus heb als die
weer terug moet.

1109 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gsm
door gsm - Mar 25, 2006 om 09:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Hallo 133,

Gebruik de laptop alleen op een harde ondergrond, in verband met voldoende koeling aan de onderzijde!

Voer eens een keer een reparatie uit op de hardeschijf:

Ga via Start naar Uitvoeren.
Type daar het commando:

  chkdsk /R

Druk op de Enter toets.

Type de letter J en druk op Enter zodra gevraagd wordt of de PC na de volgende keer aanzetten moet worden gecontroleerd.
De PC moet dan opnieuw gestart worden en de harde schijf zal vervolgens worden gecontroleerd en hersteld (voor zover mogelijk).

Groet,
GSM



13
door 133 - Mar 25, 2006 om 16:50
10 Antwoorden / 8 Vragen
0

Bedankt voor je antwoord, maar ik heb nog steeds last vn bluescreens.
denk niet dat het aan de HD ligt. Wordt er echt niet goed van.



gsm
door gsm - Mar 25, 2006 om 17:57
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Als de harde schijf goed is dan is de oorzaak waarschijnlijk te vinden in een slechte (of slecht geinstalleerde) driver.
Ook een minder goed functionerend apparaat kan problemen geven.
Op mijn eigen PC krijg ik bijvoorbeeld blue screens, indien ik mijn 3-in-1 printer niet direct op de USB poort van de PC aansluit, maar via een Lidl USB-hub.

Probeer eens online alle stuurprogramma's bij te werken:
Klik met de rechter muisknop op Deze computer.
Klik beheren.
Klik Apparaatbeheer.

Klik voor elk type apparaat op de +
Klik dan met rechts op het apparaat.
Klik Stuurprogramma bijwerken.
Sta toe (Alleen deze keer) om Windows update te raadplegen.

Installeer ook de nieuwste ACER drivers voor deze laptop.

Groet,
GSM





tr
door tr0jan - Mar 26, 2006 om 16:42
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geachte heer mevrouw,


Ik kan me over de technische problemen alleen aansluiten bij de vorige reactie! Over het recht op een nieuwe laptop kan ik kort zijn: U heeft pas recht op een nieuwe laptop als het reparatie team in de fabriek vind dat de mankementen niet meer te maken zijn! heel spijtig, ik heb met het zelfde probleem gezeten. Het geld terug krijgen is dan waarschijnlijk helemaal niet mogelijk. Wat ik u kan aanraden is om een brief te sturen naar de fabrikant, daar in duidelijk te maken dat u niet tevreden bent over het product, en spijt heeft van uw aankoop. (slechte reclame zitten ze niet op te wachten ;) ) succes !

tr
door tr0jan - Mar 26, 2006 om 16:42
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geachte heer mevrouw,


Ik kan me over de technische problemen alleen aansluiten bij de vorige reactie! Over het recht op een nieuwe laptop kan ik kort zijn: U heeft pas recht op een nieuwe laptop als het reparatie team in de fabriek vind dat de mankementen niet meer te maken zijn! heel spijtig, ik heb met het zelfde probleem gezeten. Het geld terug krijgen is dan waarschijnlijk helemaal niet mogelijk. Wat ik u kan aanraden is om een brief te sturen naar de fabrikant, daar in duidelijk te maken dat u niet tevreden bent over het product, en spijt heeft van uw aankoop. (slechte reclame zitten ze niet op te wachten ;) ) succes !

tr
door tr0jan - Mar 26, 2006 om 16:43
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geachte heer mevrouw,


Ik kan me over de technische problemen alleen aansluiten bij de vorige reactie! Over het recht op een nieuwe laptop kan ik kort zijn: U heeft pas recht op een nieuwe laptop als het reparatie team in de fabriek vind dat de mankementen niet meer te maken zijn! heel spijtig, ik heb met het zelfde probleem gezeten. Het geld terug krijgen is dan waarschijnlijk helemaal niet mogelijk. Wat ik u kan aanraden is om een brief te sturen naar de fabrikant, daar in duidelijk te maken dat u niet tevreden bent over het product, en spijt heeft van uw aankoop. (slechte reclame zitten ze niet op te wachten ;) ) succes !

tr
door tr0jan - Mar 26, 2006 om 16:44
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Sorry voor de tripplr post :$


Waarschijnlijk een foutje


 

13
door 133 - Mar 27, 2006 om 17:47
10 Antwoorden / 8 Vragen
0

Ok bedankt. 't is niet erg hoor die triple post ;) kan gebeuren. Jah
wat ik me eigelijk afvroeg was niet zozeer hoe ik problemen van de
laptop moet oplossen want de meeste dingen lost ik ook zelf op. Maar
hardware problemen kan ik helaas niet zelf oplossen. Ik heb hier geen
apparatuur en onderdelen die ik zelf kan vervangen dus.



Ik heb nu wel al een brief geschreven naar Acer en gevraagd of het
mogelijk is om de laptop te vervangen. Ik heb het namelijk voor mijn
werk en studie nodig, en zo kom ik in de problemen aangezien ik het
dagelijks nodig heb. Maar ja momenteel is het nog steeds afwachten dus.



bedankt nogmaals voor jullie post



aj
door ajms - Mar 27, 2006 om 18:48
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


Graag wil ik je een advies geven die bij mij in het verleden ook heeft gewerkt met problemen rond elctronische apparatuur. Als het diverse malen gebreken heeft vertoond en ter reparatie is aangeboden, waarbij de problemen niet verholpen zijn, kun je de verkoper een aangetekende brief toezenden waarin je de koop alsnog ontbind vanwege de vele gebreken, dit kan ten alle tijden!!! Met de gebreken en diverse reparaties erin vermeld. En natuurlijk de leverancier de mogelijkheid geven het produkt te vervangen. Daarbij een redelijke termijn stellen van 3 weken, en vertel erbij dat je na deze termijn rechtswege stappen zult ondernemen omdat ze je een ondeugdelijk produkt verkocht hebben. Tevens ook dat de kosten zullen worden verhaald bij de verkopende partij.


Probeer t eens en ik hoor het graag!!


Succes.

aj
door ajms - Mar 27, 2006 om 18:50
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


Graag wil ik je een advies geven die bij mij in het verleden ook heeft gewerkt met problemen rond elctronische apparatuur. Als het diverse malen gebreken heeft vertoond en ter reparatie is aangeboden, waarbij de problemen niet verholpen zijn, kun je de verkoper een aangetekende brief toezenden waarin je de koop alsnog ontbind vanwege de vele gebreken, dit kan ten alle tijden!!! Met de gebreken en diverse reparaties erin vermeld. En natuurlijk de leverancier de mogelijkheid geven het produkt te vervangen. Daarbij een redelijke termijn stellen van 3 weken, en vertel erbij dat je na deze termijn rechtswege stappen zult ondernemen omdat ze je een ondeugdelijk produkt verkocht hebben. Tevens ook dat de kosten zullen worden verhaald bij de verkopende partij.


Probeer t eens en ik hoor het graag!!


Succes.

13
door 133 - Mar 28, 2006 om 12:06
10 Antwoorden / 8 Vragen
0

Ok thanks, jah ik heb al een aangetekende brief gestuurd met het verzoek om het apparaat te vervangen. Ik weet niet of ik het geld zomaar terug mag vragen. Ze zullen vast liever het apparaat vervangen dan geld terug geven. Misschien dat ze nog een reparatie willen uitvoeren, en daar zie ik het tegenop. Ik heb het gevoel dat ze de touwtjes beetje in handen hebben.


Ik wacht nu gewoon af en ik laat het wel weten. bedankt voor jullie hulp!

jftm
door jftm - Mar 28, 2006 om 17:13
182 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ondanks Uw probleem dat U het apparaat niet kan missen, blijven
opsturen ter reparatie. Zeker zolang er nog garantie op zit. Het
voordeel hiervan is zolang de problemen hetzelfde blijven wordt er
telkens ook garantie gegeven op de reparatie. Na de garantietermijn
blijft dit dus gratis (binnen kortere termijn).

Reacties van verkeerd gebruik zoals op vlakke ondergrond zijn onzin
want het gebruik van een laptop houdt in dat de gebruiksomstandigheden
altijd anders en soms slechter kunnen zijn dan bij een tower. De
fabrikant weet dit en moet er rekening mee houden.

Ben zelf al zakelijk gebruiker van laptops van het eerste uur (zonder
harde schijf en met opstartdiskettes), maar heb er nooit een hoge pet
van opgehad. Maar dat laatste wordt hier niet gevraagd.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer