hendrik1944
door hendrik1944 Sep 27, 2013 om 16:06
Computers & telefonie

Venster vergroten.

Wie kan mij helpen hoe ik het beste mijn vensters kan vergroten. Nu al ik een venster open dan krijg ik hem wel vergroot maar niet helemaal tot onder aan de werkbalk. Als ik hem dan op vergroten druk naast het kruisje rechts boven in de hoek dan doet hij het wel maar als ik hem daarna weer op roep is hij weer half.
Bij voorbaat dank. hendrik1944

13385 12 Rapporteer

ge
door gerboe - Sep 27, 2013 om 17:19
806 Antwoorden / 0 Vragen

Als het gaat om internetpagina's in Microsoft Internet Explorer dan is hier een handig gratis programma te vinden waarmee alle internetpagina's altijd op volledige grootte openen.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 27, 2013 om 17:49
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Hendrik1944,
onderstaande heb ik ooit als tip opgeslagen en weet niet meer hoe ik er aankom.

Browser openen in een gemaximaliseerd venster
De eenvoudigste manier om uw internetbrowser altijd gemaximaliseerd te openen is de volgende. Het maakt hiervoor niet uit of u Internet Explorer gebruikt of Mozilla Firefox.

Windows XP en ouder
• Klik op Start > (Alle) programma's.
• Klik in de lijst programma's met de rechtermuisknop op het pictogram van uw internetprogramma, en kies in het snelmenu voor Eigenschappen.
• Klik op de tab Snelkoppeling en kies bij Uitvoeren voor Gemaximaliseerd.
• Klik tenslotte op Toepassen en op OK, en in het vervolg zal uw internetbrowser gemaximaliseerd openen.

Windows Vista
In Windows Vista zult u iets anders te werk moeten gaan.
• Klik op de Startknop en vervolgens op Alle programma's.
• Navigeer naar uw internetbrowser en klik erop met de rechtermuisknop.
• Klik in het snelmenu op Eigenschappen.
• Open het tabblad Snelkoppeling, en kies bij Uitvoeren voor Gemaximaliseerd.
• Klik op Toepassen en op OK, en in het vervolg zal uw internetbrowser gemaximaliseerd worden geopend.

Hoop dat het ook bij nieuwere uitvoeringen toepasbaar is.
Vr. gr. sjoppie

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 28, 2013 om 12:24
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Bij welke applicatie is dit het geval en welke Windows versie draai je?

hendrik1944
door hendrik1944 - Sep 28, 2013 om 12:30
27 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 27 sep 2013, 16:40]Bij welke applicatie is dit het geval en welke Windows versie draai je?[/quote
Hallo lekkerisdat.

Ik draai met Windows 7 en wat het venster aan gaat, als ik facebook of een ander venster op roep en ik ga van daaruit ook een venster oproepen dan is die wel de goede breedte maar de hoogte is half. Dit kan ik je er over vertellen, wel kan ik hem van de rechter boven hoek vergroten maar als ik hem weg klik en weer op roep dan is het venster weer half.

aurora1
door aurora1 - Sep 28, 2013 om 12:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of je het (grootste) venster kunt vergroten door onderaan op de rand van het venster de cursor te zetten, die verandert dan en je kunt als het goed is het venster groter/naar beneden trekken.

pe
door pebk - Sep 30, 2013 om 13:19
583 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt het over facebook, dus waarschijnlijk bedoel je een internet browser. Kan het zijn dat je het scherm per ongeluk naar beneden hebt gesleept? Zie je de onderrand van het venster? Windows staat meestal niet toe dat een scherm hoger wordt dan dat er op het beeldscherm past. Als hij dus voor de helft onder je beeldscherm uitkomt, kun je hem niet hoger maken dan de overige helft.

Wat je ook zou kunnen doen is vanuit de browser (Internet Explorer, Firefox, Google Chrome, enz.) op knop F11 drukken. Daarma moet je venster het hele scherm beslaan. Druk nogmaals op F11 om hem weer klein te maken.

to
door toverdaast - Sep 30, 2013 om 15:17
3 Antwoorden / 0 Vragen

@hendrik1944
Een irritant probleem, waarvoor ik de oplossing nooit heb kunnen vinden. Door proberen heb ik ontdekt hoe je bij Internet Explorer de grootte van zo'n pop-up window kunt beïnvloeden, maar maxmale grootte lukt mij niet. Misschien helpt het je voldoende:

1. Start IE, maximaliseer indien nodig het hoofdwindow (muisklik op blokje naast kruisje rechtsboven).
2. Open zo'n tweede window waarvan je de grootte wilt instellen.
3. Sleep met de muis de hoeken en/of randen van dit sub-window tot de gewenste grootte. Het kruisje rechtsboven van het hoofdwindow moet zichtbaar blijven voor punt 4!
4. Sluit nu eerst het hoofdwindow met een klik op zijn kruisje rechtsboven.
5. Sluit daarna op dezelfde manier het sub-window; IE is nu gesloten.
6. Start IE en schrik niet: het hoofdwindow heeft nu de grootte die je voor de sub-windows gekozen had. Maximaliseer het hoofdwindow (dit is eenmalig).
7. Sluit IE af.

Voortaan start IE met het hoofdwindow maximaal en de sub-windows met de door jouw gekozen grootte. Totdat het om onduidelijke redenen toch weer eens verandert...

to
door toverdaast - Sep 30, 2013 om 15:27
3 Antwoorden / 0 Vragen

Oef, te haastig verzonden en editten schijnt hier niet mogelijk te zijn. Bij punt 4 en 5 moet de Ctrl-toets ingedrukt worden tijdens het klikken op het kruisje. Verbeterde versie:

@hendrik1944
Een irritant probleem, waarvoor ik de oplossing nooit heb kunnen vinden. Door proberen heb ik ontdekt hoe je bij Internet Explorer de grootte van zo'n pop-up window kunt beïnvloeden, maar maxmale grootte lukt mij niet. Misschien helpt het je voldoende:

1. Start IE, maximaliseer indien nodig het hoofdwindow (muisklik op blokje naast kruisje rechtsboven).
2. Open zo'n tweede window waarvan je de grootte wilt instellen.
3. Sleep met de muis de hoeken en/of randen van dit sub-window tot de gewenste grootte. Het kruisje rechtsboven van het hoofdwindow moet zichtbaar blijven voor punt 4!
4. Sluit nu eerst het hoofdwindow met CTRL+KLIK op zijn kruisje rechtsboven.
5. Sluit daarna op dezelfde manier het sub-window; IE is nu gesloten.
6. Start IE en schrik niet: het hoofdwindow heeft nu de grootte die je voor de sub-windows gekozen had. Maximaliseer het hoofdwindow (dit is eenmalig).
7. Sluit IE af.

Voortaan start IE met het hoofdwindow maximaal en de sub-windows met de door jouw gekozen grootte. Totdat het om onduidelijke redenen toch weer eens verandert...

du
door dumpy - Sep 30, 2013 om 17:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Download het programma Autosizer:

http://computertotaal.nl/apps-software/autosizer-1-71-21329

(even kopieeren)

Ik gebruik het al jaren en alles (internet) opent in volledig scherm.

Groetjes

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 30, 2013 om 17:41
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=hendrik1944 schreef op zaterdag 28 sep 2013, 12:30]Ik draai met Windows 7 en wat het venster aan gaat, als ik facebook of een ander venster op roep en ik ga van daaruit ook een venster oproepen dan is die wel de goede breedte maar de hoogte is half.

Persoonlijk zou ik je browser zo instellen dat hij nieuw te openen pagina's (de linkjes waar je op klikt) in een nieuw tabblad opent. Zo behoud je één venster, dit werkt een stuk prettiger/overzichtelijker, helemaal als je enkel toetscombinaties onder de knie hebt.

spirou
door spirou - Sep 30, 2013 om 17:50
16 Antwoorden / 10 Vragen

hoi sjoppie

Een geweldig antwoord op de vraag van Hendrik1944

Ik heb het zopas ook toegepast

dank je wel

Spirou

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 30, 2013 om 20:18
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo pirou,
bij mij heeft het destijds ook geholpen, leuk dat er nu nog iemand baat bij heeft.

Groetjes, sjoppie