door 838102591 Apr 14, 2007 om 12:23
Computers & telefonie

Verdwenen e-mails

Sinds kort merk ik dat bij het binnenhalen van e-mails mijn computer aangeeft dat er bv 6 nieuwe berichten zijn, terwijl er maar 4 in mijn inbox te zien zijn. Ook in de map Norton Antispam en de map Spamfighter zijn die andere twee niet geplaatst.

Waar zijn die andere twee berichten gebleven en hoe krijg ik die boven water?

monique

1817 17 Rapporteer

labswans
door labswans - Apr 14, 2007 om 12:44
1918 Antwoorden / 10 Vragen

ik zou u adviseren om een antispam programma te gebruiken om uit te kunne sluien welk programma het spammail gelijk verwijderd.

labswans
door labswans - Apr 14, 2007 om 13:07
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Waarschijnlijk zijn die twee berichten gewoon spammail. Deze worden automatisch verwijderd omdat u het zo heeft ingesteld in een van de twee programma's

labswans

door 838102591 - Apr 14, 2007 om 13:08
4 Antwoorden / 1 Vragen

nee, het is zeker geen spam. Van één e-mail weet ik de afzender en die komt normaliter gewoon in mijn in-box. Het is een betrouwbare bron.

labswans
door labswans - Apr 14, 2007 om 13:22
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Zet dan voor tijdelijk uw spamfilter geheel uit en dan kan de betreffende email wel binnenkomen met bijvoorbeeld outlook express

Waarschijnlijk werkend de twee programmas elkaar tegen en waar u de een als goedgekeurde afzender heeft staan en de andere niet dan gooit het ander programma ze er toch uit

Dus test het met beide spamfilters tijdelijk op uit

labswans

gladdeharry
door gladdeharry - Apr 14, 2007 om 13:58
463 Antwoorden / 14 Vragen

Kan het ook zijn dat ze meteen naar de map Verwijderde Items zijn geplaatst doordat u ze (misschien per ongeluk) als geblokkeerde afzenders hebt aangemerkt?

door 838102591 - Apr 15, 2007 om 18:04
4 Antwoorden / 1 Vragen

uiteraard heb ik alle mappen nagekeken, maar ze zitten in geen enkele map, dus ook niet in beide anti-spam mappen. En ook niet in de map verwijderde items. Ze zijn gewoon nergens zichtbaar.

hoe zet je trouwens die anti-spammappen tijdelijk uit?

monique

ho
door hob - Apr 15, 2007 om 19:05
12 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Monique,

ga via start naar >configuratiescherm>Extra>Mapopties en bij laatste klik op Weergave en van daaruit geheel onderaan klik op 'verborgen bestanden en mappen weergeven'.

Er worden dan verborgen bestanden en mappen blootgelegd. Kijkt vervolgens in de mappen van je emailprogramma (zoals Postvak IN of elders of je die verdwenen emails kan terugvinden.

Zo niet anders kijk je maar in de quarantaine van je antivirus programma of deze automatisch daar is geplaatst. Het kan zijn dat deze emails besmet waren met een hardnekkige virus en dat uit voorzorg deze daar is geplaatst, omdat deze ook niet hersteld kan worden (het bestand). Zo een besmet bestand kan je beter definitief verwijderen, omdat repareren van het bestand dan mogelijk niet helpt. Vergeet niet in de Mapopties bij Weergave de 'verborgen bestanden en mappen verbergen' weer aan te klikken of wilt je alles zo 'bloot' laten staan? Als je het gezochte niet kan vinden probeer dat bestand te zoeken vanuit start als de extensie weet van dat bestand of de gehele naam. Succes! Hob.

alarm1233
door alarm1233 - Apr 16, 2007 om 13:17
74 Antwoorden / 4 Vragen

hob daar heb je  gelijk in

je oplossing is de enigste die werkt

 als pc freak  heb ik dat al vaker opgelost bij andere gebruikers, gewoon je intsellingen veranderen en hoppa het is gebeurt , maar helaas zijn veel van pc gebruikers niet op de hoogte van hoe dit werkt en durven ze niet zelf eens iets aanvinken of dergelijke en zijn ze bang voor infecties, ikzelf gebruik incredimail en die haalt alles binnen , ook at er perongeluk in je spam verdwijnt , ( kun je zelf instellen) ik bn hel tevree en ik mis geen enkele maar dan ook geen enkele!!!mail

grts

 hopelijk hebben ze er iets aan

pa
door papaluigi - Apr 16, 2007 om 13:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

een andere mogelijkheid is dat er meerdere e-mailprogramma's op de pc zijn geïnstalleerd. Als je bijvoorbeeld Outlook gebruikt, maar inmiddels is er bv ook IncediMail op je pc terechtgekomen, en je wil eigenlijk alleen maar Outlook gebruiken, dan kan het gebeuren dat er binnenkomende berichten toch in IncediMail worden opgeslagen

hp
door hpvantiel - Apr 16, 2007 om 17:05
14 Antwoorden / 1 Vragen

heb ik ook gehad,heel eenvoudig te vinden.als volgt,

klik op outlook,vervolgens helemaal bovenin je pagina beeld aanklikken,dan zie je de optie ongelezen map openen met een pijltje erbij.heel simpel dus.succes

hp
door hpvantiel - Apr 16, 2007 om 17:09
14 Antwoorden / 1 Vragen

dus van beeld naar volgende klikken dan zie je de keuzes die moet je alle 2 maar even aanklikken

pe
door pedrovic2 - Apr 16, 2007 om 20:49
3 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens bij Beeld => Huidige => of ie wel staat op Alle berichten weergeven.

es
door essesteijn - Apr 16, 2007 om 22:17
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb een probleem dat enigszins op dat van de verdwenen e-mails lijkt. Bij mij komen alle berichten in Postvak In van Outlook Express binnen behalve een die altijd binnenkomt in de map Te verwijderen items en laat dat nu de nieuwsbrief van KASSA zijn! Uiteraard geen ernstig probleem maar wel bijzonder. Hoe zou dat komen en hoe krijg ik de Kassa-nieuwsbrief weer in Postvak In?

door 838102591 - Apr 17, 2007 om 12:15
4 Antwoorden / 1 Vragen

dank allen voor de tips!

ik heb gedaan zoals geadviseerd en via configuratiescherm 'verborgen bestanden en mappen weergeven' aangevinkt. Maar waar worden deze dan vervolgens weergegeven?. Niet in Postvak IN van outlook express in ieder geval.

Verder ook onder Beeld de tips opgevolgd. Is allemaal OK.

Ik zit dus nog steeds met hetzelfde probleem en heb nog steeds spookmails ergens in mijn computer.

groet, monique

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Apr 17, 2007 om 14:18
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Beste Monique,

zou het niet gewoon kunnen zijn dat de verzender de datum verkeerd heeft staatn, waardoor je email-programma de mail welliswaar binnenhaalt, maar ergens midden in je lijst met emails plaatst.

Treed het probleem op bij 1 afzender of meerdere?

Groetjes,

Deinert.

pa
door papaluigi - Apr 17, 2007 om 15:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

in aansluiting op de mogelijkheid die deinert noemt, kan het natuurlijk ook andersom, dus dat de afzender wel de goede datum heeft gebruikt, maar dat de volgorde van je eigen inbox niet meer op datum staat gesorteerd, maar op een andere volgorde; vooral wanneer je veel inberichten hebt, wordt er dan wel vermeld dat er berichten zijn, maar zie je ze niet op de plaats die je gewend bent, naar ik aanneem zou dat dan helemaal bovenaan moeten zijn; in dat geval moet je direct boven het bovenste bericht de keuze Ontvangen aanklikken, waardoor er op datum wordt gesorteerd. Als de datums naar beneden aflopend staan, is het goed en kun je naar boven scrollend de nieuwste berichten zien staan. Als ze oplopend staan, dan nog een keer op Ontvangen klikken, zodat je nu de nieuwste berichten helemaal bovenaan ziet staan, ook weer nadat je eerst naar boven bent gescrold.

door 838102591 - Apr 17, 2007 om 16:11
4 Antwoorden / 1 Vragen

nee, dat is het ook niet. Ik vrees dat ik de mails toch echt kwijt ben.

monique