kl
door klaasj38 Feb 1, 2013 om 13:43
Computers & telefonie

Vergoeding

hallo.bij blokker een koolmonoxidemelder gekocht en geinstaleerd volgen de bijsluiter aan het plavond,maar dit is volgens anderen zeer gevaarlijk.de melder moet aan de muur op ongeveer een meter hoog,de inporteur gebeld maar die vond het wel goed,maar later toch niet hij bekende dat ze de informatie van de brandmelder over genomen hebben,wat nu ik wil een schade vergoeding nu zit ik met twee gaten in mijn plavond.

691 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 1, 2013 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

...wat had u in gedachte...de prijs van een beetje gips??? en wil u er dan ook nog een stucadoor bij....

ve
door verwijderd - Feb 1, 2013 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo klaasj38,

En wie zijn dan wel die 'anderen'?
Koolmonoxide is ongeveer even zwaar als lucht (zelfs iets lichter), dus een koolmonoxide-melder dien je relatief hoog te hangen. Die plek aan het plafond is dus echt niet gevaarlijk en daar had je hem dus rustig kunnen laten hangen.
Praktischer is een hoogte tussen 1,5m en 2,0m boven de vloer, omdat je er dan nog makkelijk bij kunt.

Een schadevergoeding kun je wel vergeten. Die twee gaatjes kun je door een handige kennis toch wel even dicht laten maken?

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Feb 1, 2013 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

CO melder kan "gewoon" aan het plafond.

Feit:

Er wordt nogal eens beweerd dat koolmonoxide zwaarder is dan lucht. Koolmonoxide heeft echter een lager soortelijk gewicht dan lucht. En als deze uit een verwarmd toestel komt (wat uiteraard altijd het geval is) vermengt deze zich met de lucht en stijgt op.
Vandaar dat je de melder gerust aan het plafond kunt hangen.
De beste plaats om de melder op te hangen is tussen het toestel (meestal de cv-ketel en of geyser) en de slaapkamers in.

Terughangen dus.

Succes, poltol.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2013 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u zelf de melder hebt kunnen ophangen, kan u ook zelf die twee gaatjes wel dichtmaken. Of de melder terughangen en de andere twee dichtmaken.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2013 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

klaasj38 schreef op vrijdag 1 feb 2013, 13:43: nu zit ik met twee gaten in mijn plavond.

Kun je daar mooi nog een Rookmelder ophangen.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2013 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op vrijdag 1 feb 2013, 19:06:
klaasj38 schreef op vrijdag 1 feb 2013, 13:43: nu zit ik met twee gaten in mijn plavond.

Kun je daar mooi nog een Rookmelder ophangen.

Vaak zijn die twee gecombineerd, dus toch nog twee gaatjes over voor een leuk schilderijtje, of misschien branddeken, nog veiliger.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2013 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op vrijdag 1 feb 2013, 19:17:

Vaak zijn die twee gecombineerd, dus toch nog twee gaatjes over voor een leuk schilderijtje, of misschien branddeken, nog veiliger.

Dubbele zie ik bij Blokker niet, koolmonoxide melder kost daar ook maar E 18,00
dus kan hij best nog 2 euro voor plamuur er tegenaan smijten om gaatje te dichten ;-)

ve
door verwijderd - Feb 1, 2013 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

*het probleem is hier dus 2 keer een halve centimeter van 2 cm diep

ve
door verwijderd - Feb 1, 2013 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog wel even tijd: 75,- euro voorrijkosten en 30,- per 15 minuten arbeidsloon;-)

ve
door verwijderd - Feb 1, 2013 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje tandpasta erin en klaar.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2013 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

moeder56 schreef op vrijdag 1 feb 2013, 21:08: Beetje tandpasta erin en klaar.

Dat zou ik dan wel vergoed willen hebben, tandpasta is duur tegenwoordig.;-)

ve
door verwijderd - Feb 1, 2013 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

klaasj38 schreef op vrijdag 1 feb 2013, 13:43: de melder moet aan de muur op ongeveer een meter hoog

Lijkt mij een prima hoogte. Heb je tenminste geen last van de pokke herrie die dat ding maakt, omdat tegen de tijd dat die CO op 1 meter hoogte merkbaar wordt jij al lang dood bent.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2013 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weer zo iemand die beter in de USA kan gaan wonen....

ve
door verwijderd - Feb 1, 2013 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op vrijdag 1 feb 2013, 21:05: Ik heb nog wel even tijd: 75,- euro voorrijkosten en 30,- per 15 minuten arbeidsloon;-)

Pas maar op met uw aanbod, misschien woon hij in Maastricht en u in Leeuwarden?

ve
door verwijderd - Feb 2, 2013 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

tjonge jonge...wat een groot probleem die 2 gaatjes in u plavond..gewoon of er een rookmelder aan op hangen en de andere melder tegen een muur op 1 meter hoogte en klaar bent u... ========================================================================= Vaak zijn die twee gecombineerd, dus toch nog twee gaatjes over voor een leuk schilderijtje, of misschien branddeken, nog veiliger.

========================================================================== een schilderij aan het plavond??????...hahahahahahha ja dat is wel uniek..

ve
door verwijderd - Feb 2, 2013 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

......een schilderij aan het plavond??????...hahahahahahha ja dat is wel uniek........

Spiegel(tje) kan ook, erg leuk voor de heren als er een dame onder door loopt met laag uitgesneden truitje;-)

ve
door verwijderd - Feb 2, 2013 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Plaats een CO-melder op ca. 1,5 meter hoogte, koolmonoxide stijgt nl. niet. Wanneer de CO-melder tegen het plafond is bevestigd reageert deze te laat." Zie bron.

En die gaatjes gewoon even vullen natuurlijk, wat een onzin om zelfs maar aan schadevergoeding te denken.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2013 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

jans2 schreef op zaterdag 2 feb 2013, 11:50: "Plaats een CO-melder op ca. 1,5 meter hoogte, koolmonoxide stijgt nl. niet. Wanneer de CO-melder tegen het plafond is bevestigd reageert deze te laat." Zie bron.
....

Dan klopt je bron toch niet.....

Als je puur naar het molecuulgewicht van CO kijkt, dan is de conclusie dat CO 'iets' lichter is dan de 'gemiddelde' lucht. zie: *[u]klik[/u]*.

Los daarvan, zoals ook al eerder aangegeven, CO ontstaat vrijwel altijd op een plek waar warme lucht wordt geproduceerd (CV-ketel, geiser) en de CO zal zich dus mengen met de warme lucht. En zoals we allemaal weten, stijgt warme lucht en verspreidt zich dan langs het plafond. Kortom, de CO-melder kan dus het beste 'hoog' geplaatst worden.

Freya

ve
door verwijderd - Feb 2, 2013 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op zaterdag 2 feb 2013, 11:39: ......een schilderij aan het plavond??????...hahahahahahha ja dat is wel uniek........

Spiegel(tje) kan ook, erg leuk voor de heren als er een dame onder door loopt met laag uitgesneden truitje;-)

Nee, nee, ik ging er van uit dat hij nu ook in de muur weer twee gaatjes had gemaakt, en nu het advies op zou volgen de melder toch maar weer aan het plafond te hangen. Dus weer twee andere gaatjes over. En trouwens de Sixtijnse kapel heeft ook een plafondschildering, dus een schilderijtje is aan het plafond is heus geen gek idee.