pl
door plopje2 Feb 2, 2012 om 22:03
Computers & telefonie

Verhoging contract

Hallo

Ik heb een vraag omtrent ons contract van internet en telefoon bij Tele2
Dit hebben wij in 2008 afgesloten, een Tele2 Compleet à 39.95 dit was internet en telefoon en altijd bellen bellen!!

Sinds 01-11-2011 heet het plotseling Tele2 internet & bellen en is de prijs 29.95 en Vaste telefonie 12 euro!! dus 41.95.
Het gaat hier om 2 euro verschil dit is maar 2 euro zullen veel mensen zeggen. Maar het gaat mij hier om bericht omtrent de verhoging hebben wij nooit gehad!!

Ik ben er achter gekomen omdat wij door het callcenter gebeld werden met een aanbieding voor tv en dergelijke, nu dat wilde wij niet, en toen bood deze heer ons aan als wij ons lopende contact contract (het Tele2 Compleet dus) voor twee jaar vast te zetten en wij dan Eén maand de helft zouden betalen, ik zei oké doe maar, want hadden toch geen plannen om te veranderen.

Maar toen ik later op mijn tele2 ging kijken, zag ik dat het contract nu Tele2 internet & bellen en is de prijs 29.95 en Vaste telefonie 12 euro was geworden en geen tele2 compleet meer.

Ik zag dus ook dat het vanaf 1nov. 2 euro duurder was, ik gelijk gebeld en gezegd dat ik gewoon mijn eigen contract wilde houden, en dat dit zo moest blijven, maar toen werd er gezegd dat het bellen duurder was geworden en vandaar die verhoging.

Ik vertelde, maar ik heb een contract van 39.95 afgesloten, nu dan werd het gelijk veranderd.
Toen ik later ook keek zag ik weer gewoon Tele2 Compleet was, maar wel 2 euro duurder.

Nu heb ik weer gekeken en nu heet het weer (u raad het al)Tele2 internet & bellen en is de prijs 29.95 en Vaste telefonie 12 euro.
Ik heb nu een mail gestuurd dat ik het er niet mee eens was, en kreeg als antwoord dit!!

De prijswijziging is nodig omdat we willen blijven investeren in de kwaliteit van onze producten en diensten. De wijzigingen gelden voor alle klanten, ook klanten die nog binnen contract zijn. Hierop zijn geen uitzonderingen. Indien u het niet eens bent met de wijziging, heeft u tot 1 maart 2012 de tijd om het contract kosteloos te wijzigen of af te melden.

Nu is mijn vraag, mag een aanbieder je contract veranderen, en zo ja moet hij dan van te voren geen bericht geven!

Sorry dat dit zo`n lang vehaal is, maar ik vind dit een principe kwestie.

Bijvoorbaat bedankt.

640 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Feb 3, 2012 om 00:05
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

Nu is mijn vraag, mag een aanbieder je contract veranderen, en zo ja moet hij dan van te voren geen bericht geven!

Ja, je provider mag je een verandering aanbieden.

Ja, je provider moet een wijziging in het contract en of voorwaarden vooraf melden. En dan kan je kiezen, OF opzeggen, kostenloos, OF akkoord gaan en betalen.

Eenvoudiger is het niet te zeggen. En in dit geval meld Tele2 ook direct en vrijwillig wat je keuze's zijn en dat je uiteraard gratis op kunt zeggen per 1-3-2012. Dus kijk wat je doet.

pl
door plopje2 - Feb 3, 2012 om 00:26
12 Antwoorden / 9 Vragen
0

Hallo mahadma

Je schrijft dat Tele2 je wel van te voren moet inlichten, dat hebben zij dus niet gedaan.
Ik kreeg dit voorstel nu pas terwijl het in november al is ingegaan.
En nadat ik nu weer gebeld en gemaild heb, kreeg ik dit voorstel pas.
Dus eigenlijk id het niet vrijwillig dat ze dit voorstel doen, maar omdat ik hun achter hun vodden heb aangezeten.
Dit bericht kreeg ik 01-02-2012 pas.

Maar vriendelijk bedankt voor je antwoord, ik weet nu wat een aanbieder wel en niet kan doen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer