kl
door klussenjose Jan 6, 2011 om 16:31
Computers & telefonie

Verhoging tarief Alles in-1 van Ziggo

Vandaag viel er op de deurmat een brief van Ziggo, onze provider, met de mededeling dat er weer een wijzigingstarief zal gaan plaatsvinden.
Dat betekent in duidelijke taal dat er bij een alles-in -1 abonnement met 0,50 eurocent wordt verhoogd met als reden inflatiecorrectie en hogere omroepkosten.
Is hier iemand bekend mee?

978 28 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Jan 6, 2011 om 16:46
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, ik. Heb dezelfde brief gehad. Valt mij nog mee. Is een verhoging van 0,97%. Dat is minder dan de inflatie over 2010. Die was zo rond de 1,2%. Valt dus nog mee.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 6, 2011 om 17:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Toch heel normaal inflatie verhoging, Zelfs lager plus dat er ook nog so iets stond zij dus programma kosten moeten betalen

richard83
door richard83 - Jan 6, 2011 om 19:30
386 Antwoorden / 28 Vragen

€0,50 Vind ik nog best mee vallen!

birdies
door birdies - Jan 6, 2011 om 19:47
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=richard83 schreef op donderdag 6 jan 2011, 19:30]€0,50 Vind ik nog best mee vallen!

Ik ook!

börgemeister
door börgemeister - Jan 7, 2011 om 03:04
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=klussenjose schreef op donderdag 6 jan 2011, 16:31]Vandaag viel er op de deurmat een brief van Ziggo, onze provider, met de mededeling dat er weer een wijzigingstarief zal gaan plaatsvinden.
Dat betekent in duidelijke taal dat er bij een alles-in -1 abonnement met 0,50 eurocent wordt verhoogd met als reden inflatiecorrectie en hogere omroepkosten.
Is hier iemand bekend mee?

Ontvinng de zelfde brief van ZIGGO!

Viel nog mee dat het maar € 0,50 betrof de verhoging naar (minimaal) € 52,00 p.m.

Wat wil je hiermee bereiken dat je het op het op een forum binnen 'discussies' heeft geplaatst? Dat wij massaal daar slapenloos van worden? Massaal het abonnement 'kosteloos' vóór 28 februari 2011 gaan opzeggen?

Het viel mij mee dat het pas op 1 maart 2011 inging en niet zoals gebruikelijk 'standaard' op 1 januari jl.

Welterusten! Slaap zacht! Droom lekker (verder) over deze zinloos discussie!

tdehond
door tdehond - Jan 7, 2011 om 07:43
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ja, er staat ook, dat als je het er niet mee eens bent kunt opzeggen.

Mijn advies - mocht je hiertoe besluiten - doe het schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging. Bewaar kopie brief + verzend- en vooral ontvangstbewijs als TNT dat niet zoek maakt.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 7, 2011 om 11:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 7 jan 2011, 07:43]Ja, er staat ook, dat als je het er niet mee eens bent kunt opzeggen.

Mijn advies - mocht je hiertoe besluiten - doe het schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging. Bewaar kopie brief + verzend- en vooral ontvangstbewijs als TNT dat niet zoek maakt.

Je kan dit veel beter doen via de website heb dit op onderdelen van digitale aanvullende programma's reeds meerdere malen gedaan altijd goed gegaan.

berlynhof26
door berlynhof26 - Jan 7, 2011 om 13:55
31 Antwoorden / 22 Vragen

Geen probleem hoor met 50 eurocent! Maar gezien de grote discussie vorig jaar
bij Kassa moeten ze wel waar voor hun geld blijven laten zien (klantenservice).

moeder56
door moeder56 - Jan 7, 2011 om 22:33
483 Antwoorden / 2 Vragen

tdehond vrijdag 7 jan 2011, 07:43

Ja, er staat ook, dat als je het er niet mee eens bent kunt opzeggen.

Mijn advies - mocht je hiertoe besluiten - doe het schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging. Bewaar kopie brief + verzend- en vooral ontvangstbewijs als TNT dat niet zoek maakt.

Dit advies is helemaal niet nodig. Je kunt bij Ziggo gewoon telefonisch opzeggen en krijgt daar direct per mail een bevestiging van. Je hoeft niet bij alles te doemdenken.

rj
door rjw - Jan 7, 2011 om 23:02
3368 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=moeder56 schreef op vrijdag 7 jan 2011, 22:33]
Dit advies is helemaal niet nodig. Je kunt bij Ziggo gewoon telefonisch opzeggen en krijgt daar direct per mail een bevestiging van. Je hoeft niet bij alles te doemdenken.

He, je zit hier wel op een consumentenforum, en daar hoor je te vinden dat iedereen die bij een bedrijf of overheid werkt evil is, en als enige doel heeft om ons leven tot een hel te maken. ;-)

moeder56
door moeder56 - Jan 7, 2011 om 23:04
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=rjw schreef op vrijdag 7 jan 2011, 23:02][quote=moeder56 schreef op vrijdag 7 jan 2011, 22:33]
Dit advies is helemaal niet nodig. Je kunt bij Ziggo gewoon telefonisch opzeggen en krijgt daar direct per mail een bevestiging van. Je hoeft niet bij alles te doemdenken.

He, je zit hier wel op een consumentenforum, en daar hoor je te vinden dat iedereen die bij een bedrijf of overheid werkt evil is, en als enige doel heeft om ons leven tot een hel te maken. ;-)

Jammer dat je smiley niet tot zijn recht komt. Kan je reactie wel waarderen.

nb
door nbw - Jan 8, 2011 om 01:55
521 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb wel zo mijn wantrouwen. Een jaar geleden van 39,95 naar 41,50 een stijging van meer dan 3 % met als reden stijging van de kosten. Nu 50 cent wegens weer een andere reden. En ja je mag opzeggen en naar een concurrent gaan. Maar bij Ziggo weten ze dat die paar centen niemand doet verhuizen. Ze weten ook dat verhuizen heel veel callcentraleed kan betekenen opdat de concurrentie exact hetzelfde doet en dat is bepaald niet gericht de klant verder te helpen maar de klant het zo moeilijk mogelijk te maken. Heb protocollen gezien van een callcentra die voor diverse providers werken.

Ze schreeuwen om personeel maar niemand wil er werken. En dat geld voor alle callcentra op elk gebied. met 10% werkloosheid lukt het zelfs het UWV werkplein /uitzendburo/reintergratieburo mensen te bemiddelen naar een callcentra. En niet omdat mensen niet willen werken en niet omdat ze slecht en laag betalen.Callcentra schreeuwen om mensen die bewust een beetje of een beetje meer kunnen en willen bedriegen.

En Ziggo huurt ze in net als de incasso.

tdehond
door tdehond - Jan 8, 2011 om 07:50
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 7 jan 2011, 11:46][quote=tdehond schreef op vrijdag 7 jan 2011, 07:43]Ja, er staat ook, dat als je het er niet mee eens bent kunt opzeggen.

Mijn advies - mocht je hiertoe besluiten - doe het schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging. Bewaar kopie brief + verzend- en vooral ontvangstbewijs als TNT dat niet zoek maakt.

Je kan dit veel beter doen via de website heb dit op onderdelen van digitale aanvullende programma's reeds meerdere malen gedaan altijd goed gegaan.

Je kunt dan ook meteen je toestemming tot automatische incasso per einddatum intrekken.

Ik heb net te vaak her en der gelezen dat opzeggingen via internet of telefoon niet schriftelijk bevestigd worden of de afschrijvingen doorgaan. Mocht dat onverhoopt gebeuren dan wil ik graag kopie schriftelijk bewijs van mijn ontvangst van mijn opzegging en intrekking toestemming tot automatische incasso overleggen.

Na 9 maanden stalken door een andere internet provider omdat mijn opzegging niet correct was ingevoerd heb ik mijn lesje geleerd. opzegging bij m.n. een provider doe ik per aangetekende brief.

Natuurlijk hoop ik dat uw opzeggingen via internet probleemloos verlpen.

moeder56
door moeder56 - Jan 8, 2011 om 10:43
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=nbw schreef op zaterdag 8 jan 2011, 01:55]Ik heb wel zo mijn wantrouwen. Een jaar geleden van 39,95 naar 41,50 een stijging van meer dan 3 % met als reden stijging van de kosten. Nu 50 cent wegens weer een andere reden. En ja je mag opzeggen en naar een concurrent gaan. Maar bij Ziggo weten ze dat die paar centen niemand doet verhuizen. Ze weten ook dat verhuizen heel veel callcentraleed kan betekenen opdat de concurrentie exact hetzelfde doet en dat is bepaald niet gericht de klant verder te helpen maar de klant het zo moeilijk mogelijk te maken. Heb protocollen gezien van een callcentra die voor diverse providers werken.

Ze schreeuwen om personeel maar niemand wil er werken. En dat geld voor alle callcentra op elk gebied. met 10% werkloosheid lukt het zelfs het UWV werkplein /uitzendburo/reintergratieburo mensen te bemiddelen naar een callcentra. En niet omdat mensen niet willen werken en niet omdat ze slecht en laag betalen.Callcentra schreeuwen om mensen die bewust een beetje of een beetje meer kunnen en willen bedriegen.

En Ziggo huurt ze in net als de incasso.

En jij wilt ook geen loonsverhoging en jij moet ook niet meer betalen voor electra ????

moeder56
door moeder56 - Jan 8, 2011 om 10:47
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tdehond schreef op zaterdag 8 jan 2011, 07:50][quote=valerius-2 schreef op vrijdag 7 jan 2011, 11:46][quote=tdehond schreef op vrijdag 7 jan 2011, 07:43]Ja, er staat ook, dat als je het er niet mee eens bent kunt opzeggen.

Mijn advies - mocht je hiertoe besluiten - doe het schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging. Bewaar kopie brief + verzend- en vooral ontvangstbewijs als TNT dat niet zoek maakt.

Je kan dit veel beter doen via de website heb dit op onderdelen van digitale aanvullende programma's reeds meerdere malen gedaan altijd goed gegaan.

Je kunt dan ook meteen je toestemming tot automatische incasso per einddatum intrekken.

Ik heb net te vaak her en der gelezen dat opzeggingen via internet of telefoon niet schriftelijk bevestigd worden of de afschrijvingen doorgaan. Mocht dat onverhoopt gebeuren dan wil ik graag kopie schriftelijk bewijs van mijn ontvangst van mijn opzegging en intrekking toestemming tot automatische incasso overleggen.

Na 9 maanden stalken door een andere internet provider omdat mijn opzegging niet correct was ingevoerd heb ik mijn lesje geleerd. opzegging bij m.n. een provider doe ik per aangetekende brief.

Natuurlijk hoop ik dat uw opzeggingen via internet probleemloos verlpen.

Ik ben al 16 !!!! jaar bij Ziggo (voorheen Multikabel) Nog nooit een probleem gehad met afspraken toezeggingen , email bevestiging, tijdelijke abonnementen, opzeggingen.En mijn familie ( 6 aansdluitingen) ook niet. Ik word een beetje moe dat iedereen eerst uitgaat van het slechtste omdat.....

kl
door klussenjose - Jan 8, 2011 om 13:29
3 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo,

NBW dit is wat ik nou bedoel u heeft mij begrepen.

rj
door rjw - Jan 8, 2011 om 15:26
3368 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=nbw schreef op zaterdag 8 jan 2011, 01:55] Ze weten ook dat verhuizen heel veel callcentraleed kan betekenen o

Dit soort websites spelen ook een belangrijke rol in het aanpraten van "overstapangst". Ik ben de afgelopen 15 jaar regelmatig overgestapt naar een andere aanbieder die een beter product leverde, en ik heb nog nooit problemen gehad. Maar als het bij een klein aantal klanten fout gaat krijgt dat veel aandacht op fora en consumentensites. Iets wat goed gaat wordt niet gemeld.

ke
door kees_100 - Jan 8, 2011 om 16:44
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 6 jan 2011, 17:59]Toch heel normaal inflatie verhoging, Zelfs lager plus dat er ook nog so iets stond zij dus programma kosten moeten betalen
Door een prijsverhoging creeer je inflatie. Inflatie op zichzelf is geen reden om prijzen te verhogen. Is alleen een excuus om jaarlijks de prijzen te verhogen, waardoor er een loon-prijs spiraal ontstaat.

De prijsverhogingen (van alles) zijn meestal zodanig dat bijna niemand gaat klagen, want 50 eurocent opzich is niet zoveel. Dit is het echter wel als het bij 100 andere producten (van andere leveranciers) ook gebeurt. Dan is het ineens 50 euro per maand.

Zolang veel mensen geen idee hebben waar het geld vandaan komt en hun uitkeringen (nog wel) steeds automatish verhoogd worden. Zijn er mensen die de verhogingen klakkeloos accepteren en kunnen bedrijven dus hun winstmarges verhogen.

tdehond
door tdehond - Jan 9, 2011 om 08:05
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[

Je kan dit veel beter doen via de website heb dit op onderdelen van digitale aanvullende programma's reeds meerdere malen gedaan altijd goed gegaan.

Je kunt dan ook meteen je toestemming tot automatische incasso per einddatum intrekken.

Ik heb net te vaak her en der gelezen dat opzeggingen via internet of telefoon niet schriftelijk bevestigd worden of de afschrijvingen doorgaan. Mocht dat onverhoopt gebeuren dan wil ik graag kopie schriftelijk bewijs van mijn ontvangst van mijn opzegging en intrekking toestemming tot automatische incasso overleggen.

Na 9 maanden stalken door een andere internet provider omdat mijn opzegging niet correct was ingevoerd heb ik mijn lesje geleerd. opzegging bij m.n. een provider doe ik per aangetekende brief.

Natuurlijk hoop ik dat uw opzeggingen via internet probleemloos verlpen.

Ik ben al 16 !!!! jaar bij Ziggo (voorheen Multikabel) Nog nooit een probleem gehad met afspraken toezeggingen , email bevestiging, tijdelijke abonnementen, opzeggingen.En mijn familie ( 6 aansdluitingen) ook niet. Ik word een beetje moe dat iedereen eerst uitgaat van het slechtste omdat.....

U wilt niet weten hoe moe ik was na 9 maanden stalken door een andere provider toen ik opgezegd had bij een door hen ingelijfde provider per migratie datum. Men had op de plaats waar mijn gebruikersnaam removed$..... gezet, waarna ik onder die naam een geheel nieuw leven begonnen was.
Ik heb hulp van het moederbedrijf gehad om deze fout recht te zetten. Want mijn aangetekende brieven werden door dochterbedrijf genegeerd en mijn e-mails werden niet geloofd onder het motto de klant heeft nooit gelijk.

Het zou een beetje dom zijn als ik daar mijn lesje niet uit geleerd had?

Maar nogmaals. Uiteraard hoop ik dat eenieder die telefonisch of via internet opzegt probleem loos een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst krijgt.

Op weg naar een betere wereld.

moeder56
door moeder56 - Jan 9, 2011 om 11:20
483 Antwoorden / 2 Vragen

tdehond zondag 9 jan 2011, 08:05

Maar we hebben het hier dus niet over een andere provider maar over Ziggo. Dat jij door je ervaring kritischer geworden bent lijkt me logisch maar dat wil nog niet zeggen dat men, zeker als er voldoende tijd is, het niet gewoon kan doen zoals in dit geval Ziggo het aangeeft.

tdehond
door tdehond - Jan 9, 2011 om 11:28
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=moeder56 schreef op zondag 9 jan 2011, 11:20]tdehond zondag 9 jan 2011, 08:05

Maar we hebben het hier dus niet over een andere provider maar over Ziggo. Dat jij door je ervaring kritischer geworden bent lijkt me logisch maar dat wil nog niet zeggen dat men, zeker als er voldoende tijd is, het niet gewoon kan doen zoals in dit geval Ziggo het aangeeft.

zucht!

börgemeister
door börgemeister - Jan 9, 2011 om 16:28
506 Antwoorden / 25 Vragen

Tjonge...nog aan toe zeg! Zijn er al twee pagina's met reacties, waar hebben het over een 'prijsstijging van € 0,50 per maand' m.i.v. 1 maart 2011.

Er zal ongetwijfeld wel weer één of meerderen zijn die hierop weer gaan reageren.

Advies: niet reageren! Dank u wel! Uw reactie zal mij een worst wezen! Uw kleinzieligheid wordt daarmee (weer) aangetoond.

tdehond
door tdehond - Jan 9, 2011 om 16:59
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=börgemeister schreef op zondag 9 jan 2011, 16:28]Tjonge...nog aan toe zeg! Zijn er al twee pagina's met reacties, waar hebben het over een 'prijsstijging van € 0,50 per maand' m.i.v. 1 maart 2011.

Er zal ongetwijfeld wel weer één of meerderen zijn die hierop weer gaan reageren.

Advies: niet reageren! Dank u wel! Uw reactie zal mij een worst wezen! Uw kleinzieligheid wordt daarmee (weer) aangetoond.

Zucht!

invalide
door invalide - Jan 14, 2011 om 09:23
787 Antwoorden / 5 Vragen

50% of meer korting?

Ik lees ook samen de krant en een Boorhamer met lange boor doet wonderen!

Zo gaan steeds meer mensen TV kijken en online want als Ziggo bij U niets oplost en de buren voldoende signaal hebben is TV en Internet delen geen enkel probleem!

Alleen de vaste Telefoon is lastiger maar vele gaan liever mobiel.
Vooral de duurste Alles in Een Extra is zo snel dat je wel met meer dan 3 gezinnen volop gebruik kunt maken.
Wel G mail gebruiken en geen Ziggo adres maar verder zien ze niets.
Iedereen mag zoveel TV's en Computers aansluiten als je maar wilt dus of het in 1 huis of meerdere is kunnen ze moeilijk nagaan.

Alleen op forums zoals Kassa krijg je problemen, die controleren op IP nummer en bij delen Internet krijg je dat meerdere personen dan vaak onder 1 naam en wachtwoord moeten werken!

Dus wie betaalde nog meer 25%....

tdehond
door tdehond - Jan 15, 2011 om 07:52
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ invalide

TV en internet delen met de buren?

Dit lijkt mij frauduleus handelen.

invalide
door invalide - Jan 15, 2011 om 17:47
787 Antwoorden / 5 Vragen

@ T de Hond,

Ja U heeft gelijk maar zij begonnen met duur 0900 nummer omdat ze de online op hun formulier ingestuurde niet afhandelde.

Soms kreeg je iemand die het niet kon vinden of einde van dag, we komen morgen, was erg druk dus na 5 maanden ellende en vele storingen zijn daarom 3 boze klanten weg gelopen!
Omdat in het midden een wel tevreden Ziggo klant zit is die van €40,50 naar €60,- gegaan dus die betaald nu meer.....

Dat ze 3 ontevreden klanten verloren, we waren het zat en dit was goedkoopste en wel goed werkende oplossing.

Dus na dure 0900 kosten van 3 verschillende klanten die vlak naast elkaar woonde maar nog nooit kwam de monteur bij alle 3 dus ze verdelen het liever dan slim te werken.

Dus Ziggo zorgde ervoor dat we nu een betere relatie met onze buren hebben!
Hartelijk dank.

Enige nadeel;
Diverse forums dus ook deze controleren IP adres dus nu moeten 3 andere mijn gebruikersnaam lenen als ze iets willen vragen...

Ondanks de vrije dagen die we voor niets thuis bleven omdat zij niet kwamen en alle kosten zijn we allemaal zeer tevreden over het nu weer deze onkosten terug te kunnen verdienen.

tdehond
door tdehond - Jan 17, 2011 om 10:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ invalide

Een duur 0900 nummer lijkt mij geen legitimatie van frauduleus handelen t.o.v. een bedrijf.

Een goede relatie met de buren is een groot goed. Maar wat gebeurt er als een conflict ontstaat? Gaat dan de Boze Buurman aangifte doen?

invalide
door invalide - Jan 17, 2011 om 10:49
787 Antwoorden / 5 Vragen

Beste T de Hond,

Naast de 0900 kosten van 3 gezinnen ook regelmatig bij alle 3 meerdere dagen thuis moeten blijven voor monteur, en meestal kon die niets vinden.

Zowel TV als Internet storingen.
Hoe kan je goede online verbinding hebben en geen beeld?
Meestal is het andersom, en na vele maanden en omdat 1 buur die met iemand de krant deelde deze tijd dat 3 buren problemen hadden nog geen enkel probleem heeft gehad is de keuze gezien zowel de tijd als kosten dit een mogelijkheid.

Als je geen TV kunt kijken en even een losse kabel via het raam doe tot dat Ziggo weer eens iemand langs gaat sturen...
En geef even je code van jou draadloze modem...

Dus om de online klachtenbrief in te sturen even Wifi via de buren....
Dus zo hebben we alle 4 besloten om dit te doen.

Na enkele maanden veel ellende en geen signaal maar wel 100% betalen zijn wij het zat!

We kregen geen korting over de vrij lange storing periode en ook geen bloemen of zo, alleen een monteur met hoofdpijn en maandag ochtend was duidelijk hoe laat hij de kroeg had verlaten....

We moesten dus kiezen tussen een ADSL en Satelliet nemen of dit alternatief.
Deze huidige nu erg zwaar belaste aansluiting is dus betrouwbaarder dan 4 normale met beperkte belasting.

Wij zijn nu tevreden en we weten nog steeds niet waarom het bij deze 3 huizen fout ging en de middelste perfect bleef werken.

Ik betaalde voor een goede verbinding, een druk op knop en programma op TV kijken en niet na afloop nog even op PC uitzending gemist te kijken.
Tussen eerste storing en opzeggen en afsluiten zat dus 5 maanden ellende en losse kabels voor TV via raam op kier en Wifi code van buren...

Met de koude December maand wil ik geen raam open laten voor TV kijken dus ik vind dat ze deze overtreding van hun regels op deze na 5 maanden ellende zelf veroorzaakt hebben.
Verder is het nu tenminste weer diefstal veilig want met TV kabel uit raam is het voor criminelen een leuke Open Huis...