jkonline
door jkonline Nov 2, 2004 om 18:23
Computers & telefonie

Verhuizing - fijn he, casema/wanadoo

Beste mensen hier!

Binnenkort gaan wij op ons huidige adres weg, we hebben netjes een brief naar casema/wanadoo gestuurd waarin wij vermelden dat wij gaan verhuizen. Hierin stond vermeld dat wij hierdoor op 1 februari wilden opzeggen, omdat we vanaf dan in het nieuwe huis zitten, en daar aan het verbouwen zijn.

Nu komt het beste casema met een telefoontje, hierin word gevraagd of we in het verzorgings gebied bleven van casema etc.

Ze gaven ons 1 week de tijd om te bedneken of we wanadoo/casema wilde blijven gebruiken in het nieuwe huis. dit was niet de bedoeling, en ik heb die beste man ook verteld waarom we niet meer in zee wilde met casema, o.a. de vele klachten etc.
Ik vroeg nog netjes aan deze man vanaf waneer ons abonoment zou verlopen. Deze man zei 1 maart  terwijl in de brief duidelijk stond vermeld 1 februari. Nou is 1 maart nog geen probleem, aangezien we dan pas het huis echt totaal verlaten. Maarja, het zou casema niet zijn als er nog en andere datum komt.

Vandaag kregen we de brief wat te doen met het modem etc.
Nouja niets aan de hand, totdat ik de datum (1 mei 2005) zag staan.
Dit was totaal neit de bedoeling.

Ik belde meteen op naar de helpdesk van casema. Daar kwamen ze met het verhaal dat asema internet alleen eerder kon opgezegt door verhuizing buiten hun verzorgingsgebied. Maar toen kwam ze met een grote fout, en toen kwam de aap uit de mouw. Nou blijkt dat met het vervangen van mijn modem naar een nieuwere er een nieuw contract is samengesteld dat ingegaan is op  1 mei 2004  wat blijkt nou, ik heb in juli 2000 internet van casema, en wou dit, 1 juni 2004 opzeggen, toen kwamen ze al met het bericht dat ik te laat was.

Als ik dit zou weten van het nieuwe contract zou ik er nu al vanaf zijn. maar het grotere probleem is dat ik 2 maanden internet betaal voor een adres waar ik niet meer woon!
Kan er imeand mijn vertellen wat ik nu kan doen, het blijkt dat als ik internet in het nieuwe huis laat instaleren er ook weer een nieuw jaar contract in gaat.

Mijn vraag aan jullie:

- Wat kan ik doen voor het op tijd opzeggen (1 februarie 2005 i.p.v 1 mei waar ik niet mee akoord ben gegaan)

- Iemand kan vertellen of casema bij vervanging van het modem een nieuw contract mag afsluiten (2 maanden te laat opgezegt DOOR NIEUW CONTRACT)

- Iemand kan zeggen hoe je in uit de problemen kan blijven bij hun

471 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 2, 2004 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jkonline, Wat ik uit uw verhaal kan opmaken is dat u in juli 2000
met Casema een contract heeft afgesloten. Stilzwijgend loopt dit
contract dan telkens 12 maanden door en dus zou het nu per 1.7.2005
kunnen worden opgezegd. Maar omdat Casema een modem heeft vervangen
zeggen zij een nieuw contract te hebben opgemaakt dat, bij tijdige
opzegging, eindigt op 1.5.2005. Hoewel ik niet begrijp waarom bij
vervangen van een modem een nieuw contravt wordt opgemaakt is het in
dit geval gunstiger voor u. Als u gaat verhuizen naar een adres waar
Casema ook Internet kan aanbieden kunnen zij u aan uw contract tot
1.5.2005 houden. Ik kan uit uw verhaal helaas nergens opmaken op grond
waarvan u meent het contract op 1.2.2005 resp. 1.3.2005 te kunnen
beeindigen. Ik vrees dat u er tot 1.5.2005 aan vast zit dankzij dat
nieuwe modem anders had het zelfs tot 1.7.2005 geweest. Misschien dat u
nog eens uit kunt leggen hoe u aan die datum van 1.2 resp. 1.3.2005
komt ? Groeten - PML

ve
door verwijderd - Nov 2, 2004 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jkonline,

Als je nieuwe adres ook onder het dekkingsgebied van Casema/wanadoo valt, dan kun je met één maand opzegtermijn het abonnement  conform de voorwaarden opzeggen per 1-5-05. Zie de algemene voorwaarden artikel 13 lid 2a en artikel 10 lid 2a.

Vrijwel alle providers hebben in hun algemene en/of aanvullende voorwaarden staan dat bij het aansluiten van een nieuw modem er een nieuwe kontraktperiode van één jaar ingaat.  Ik kan dat nu even niet terug vinden maar ik weet 100% zeker dat casema/wanadoo dat ook heeft. Vraag het maar even na bij de klantenservice waar dat precies staat.

Als je conform hun algemene en aanvullende voorwaarden handelt, dan zijn er m.i. geen problemen. Of zie ik wat over het hoofd? Groeten, Ton.

Home-site:

http://www.casema.nl/portal/page?_pageid=53,1&_dad=portal&_schema=PORTAL

Algemene voorwaarden Wanadoo Cable Broadband Internet:

http://eservice.casema.tv/publicdata/klantenservice/pdf/av%20basis%20en%20aanvullend%20rtv/2003-01_alg_v.orw._internet.pdf

Algemene voorwaarden van Casema Kabelbreed Internet:

http://eservice.casema.tv/publicdata/klantenservice/chelpdesk/pdf/2004-04_Alg_voorw_CI.pdf

ve
door verwijderd - Nov 3, 2004 om 08:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het was mij niet bekend dat bij het vervangen van een modem een nieuwe contractperiode ingaat. Weer wat gellerd, Ton. Groeten - PML

ve
door verwijderd - Nov 3, 2004 om 08:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er moet natuurlijk staan; weer wat geleerd. Maar het is nog vroeg....

ve
door verwijderd - Nov 3, 2004 om 08:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er moet natuurlijk staan; weer wat geleerd. Maar het is nog vroeg...

ve
door verwijderd - Feb 8, 2005 om 06:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit met het zelfde probleem. Ik ga verhuizen en wilde overstappen op ADSL heb ruim van te voren via contactformulier opgezegd.

Echter nu de verhuizing dichter bij komt heb ik te horen gekregen dat ik alleen schriftelijk op kan zeggen en dat ik er nu voor weer een jaar aan vast zit.

Als je de voorwaarden leest kom je er alleen tussentijds onderuit als je dood gaat of naar een ander verzorgings gebied verhuist.

Ondertussen door de vele storingen en problemen ivm verhuizing wel al voor 50 euro naar hun toe gebeld.

Voor mijn part steken ze dat hele internet gebeuren in hun ***

zodra ik weg kan zien ze mij nooit meer terug