door 0027hack May 24, 2004 om 01:05
Computers & telefonie

Verlengen contract

Onlangs werd ik gebeld door Debitel voor verlengen van contract, kon kiezen tussen twee mobieltjes een Vodafoon of een Ericson omdat ik al wat ouder ben koos ik voor een Ericson ,priema dan sturen wij een Ericson en dat heb ik ook op papier .en nu krijg ik een vodafoon ,heb er toen heen gebeld en ze zeiden stuur maar op maar wel aangetekend. Kan ik onder mijn contract uit het is ingegaan op 08-04-2004

O ja het volgende ik ga veel naar het buitenland en moet elke keer als ik over de grens ga betalen ook al bel ik niet de ene keer 12 uro de andere keer 19 euro zonder te bellen of gebeld te worden ,daar heb ik over gebeld en ze zeiden ja dat klopt  maar dat is toch absurd dat ik moet betalen van het ene naar het andere land zonder mijn telefoon te hebben aangeraakt

     P Hack

543 3 Rapporteer

ma
door martin1 - May 24, 2004 om 21:49
346 Antwoorden / 4 Vragen

Het kan niet zo zijn dat er kosten berekend worden voor bellen in het buitenland als u niet belt of gebeld wordt. Let wel, smsen uit het buitenland gaat niet uit de bundel en moet u gewoon betalen, vaak 50 cent - 1 euro per sms. Het ontvangen van smsjes in het buitenland is wel gratis. Bellen en gebeld worden in hetbuitenland kost geld, vaak ongeveer een euro per minuut. Let erop dat als u vlakbij de grens belt, het kan zijn dat u vanaf een buitenlands netwerk belt. Kies daarom voor handmatige netwerkkeuze en zorg dat je zolang mogelijk op het nederlandse netwerk belt en dus niet vlak voor de grens nog even 10 minuten belt met thuis. Over dat toestel, als u uw huidige toestel niet goed vindt (niet uw keuze) kunt u het terugsturen naar een antwoordnummer. U hoeft niet te betalen voor hun fout. Bel daarover met de klantenservice.

de
door debiettel - May 25, 2004 om 19:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zelfde Probleem hier, ik heb net 5 minuten geleden  met de klantenservice gebeld, ...

Volgens de telefooniste moet ik betalen voor het feit dat mijn toestel zich uitgeschakeld in het Buitenland bevind. Hierdoor is een kostenpost afgelopen maand ontstaan van 16.34 voor 12 gespreken met een gezamelijke tijdsduur van 2 minuten.

De mevrouw van de helpdesk verzekerde mij dat het bedrag klopte en als ik het niet geloofde dat moest ik maar voor 12.50 een eenmalige specificatie aanvragen.....12,50 wat is dat voor absurd bedrag voor een simpele uitdraai.

We maken samen even de reken som: 16.34/2 = 8.17 EURO Per minuut, naar welk land betaal je dat? Ik ben 100% zeker niet verder dan spanje geweest.

Goed zegt de mevrouw al  aardig geirriteerd, u moet een aanvangs bedrag betalen van soms wel 50 cent per seconde terwijl uw telefoon uit staat.

WAT? mijn telefoon staat toch uit?!!  De vrouw antwoord dat ik moet betalen voor het doorschakelen in de centrale naar mijn voicemail.

Ik maak de rekensom 12x50 eurocent = 6 euro, Waar is die 10 euro gebleven?

In die 2 minuten? of liever gezegd 2 minuten -12x1 seconden= 1minuut en 48 seconden. Dat is meer dat 5 euro per minuut, dat lijkt me nog steeds onrealistisch gezien de bedragen vermeld op uw website voor het bellen vanuit het buitenland....?!!!

he maar ik bel helemaal niet, bellen is een werkwoord iets wat iemand doet  en mijn telefoon belt niet als ik niet op de groene knop druk, dus die term klopt niet.

Dan moet u gewoon uw voicemail uitzetten in het buitenland, zegt de al niet meer zo vriendelijke dame

vervolgens zegt ze: ja meneer als u het niet wilt begrijpen kan ik niet verder helpen, ik krijg van haar het adres waar ik een klachten brief naar kan sturen...

en dat zal ik dus doen....

misschien zijn er meer mensen die te maken hebben met deze absurditeit, een brief ga ik dus zeker schrijven.

groeten

Wico

(p.s. Ik heb een telfort debitel abonnement)
<SCRIPT language=javascript>postamble();

mt
door mtt - May 29, 2004 om 14:45
3 Antwoorden / 0 Vragen

Advies: Nooit meer Debitel nemen, iedereen is dus gewaarschuwd. Debitel is het slechtste en klantonvriendelijkste bedrijf wat NL rijk is.