Verlengen zonder bankpas niet meer mogelijk?
Ik wilde vanmiddag mijn bijna 2 jaar oude t-mobile relax abonnement
verlengen maar dan met een nieuw motorola toestel. T-mobile kan dat
zelf niet leveren dus ik ging samen met mijn vrouw naar een belcompany winkel in Nieuw-Vennep. Hier weigerde men mijn contract te verlengen.Probleem was dat het abonnement en mijn legitimatiebewijs op mijn naam
staan. Het abonnement wordt echter via automatische incasso
afgeschreven van onze gezamelijke rekening. Alleen mijn vrouw heeft
hier een pas van en daar staat haar naam op.
Ik stond daar in de winkel met mijn rijbewijs, een t-mobile factuur (waarop mijn naam en het nummer van onze gezamelijke rekening) en een bankafschrift. Ik had mijn vrouw meegenomen en deze was ook bereid zich te legitimeren.
De jongen in de winkel wilde alleen naar de bankpas kijken, vertelde
me dat hij in dit geval zelf het risico moest dragen en dat niet
wilde.
Ik vraag me nu af, is dit gewoon een klantonvriendelijk persoon bij een dealer? Of is het tegenwoordig onmogelijk om nog iets te doen met mobiele telefonie zonder een bankpas?
Ik kan natuurlijk de facturatie ove rlaten zetten naar mijn eigen rekening maar ik vind dat een hoop gedoe eigenlijk.
1 Wegens fraude worden er soms nieuwe regels gemaakt en na 2 jaar kan er iets veranderen.
2 Dat deze persoon de regels erg naukeurig neemt, is vermoedelijk door eerdere problemen, of hij ziet later dat je elders wel iets kreeg!
3 Elke winkel wil omzet, maar foute contracten zijn zij het slachtoffer, dus moeten de schade betalen, dus in plaats van verdienen betalen, dus die verschillende namen, veel vrouwen hebben naast meisjesnaam een mansnaam, dus vaker dit probleem!
4 Na echtscheiding lopen dit soort zaken ook vaak fout, via verkeerde naam opgezegt dus nog een jaar duur abbonnement, want als de naam verkeerd is mogen ze het weigeren....
U is helaas niet de enige, maar meestal betreft het vrouwen die afhankelijk van wat mogelijk is een naam kiezen, alleen bankpassen als bij Argenta kunnen bijde bevatten, soms is er ruimte tekort!
OK, maar wat doe ik eraan? Ik wil wel weer 's als klant behandeld worden ipv potentieel fraudeur.Goed punt van die meisjesnamen trouwens.
op de site van T mobile staan vaak leuke aanbiedigen, en bij tijdig opzeggen, dus enkele maanden eerder willen ze vaak een leuke blijf toch alstublieft klant aanbiedingen!
T mobile kan zonder tussen persoon als winkel vaak goedkopere aanbiedingen doen voor klanten te behouden!
wijnands@ wat is het probleem dan? Bij een klantvriendelijke behandeling, waarom dan bij t-mobile blijven? Er zijn veel leuke aanbiedingen bij andere providers. Kijk dus om u heen wie en waar u een aanbieding ziet met het toestel dat u wenst. Uw nummer kan dan overgezet. let wel even op dat uw huidige abonnement niet doorloopt omdat u niet opzegde. Op basis van de ondervonden handelwijze moet er echter geen probleem zijn. men wil immers niet verlengen.
Nog sterker: Mijn echtgenote en ik hebben beiden een prepaid van T-Mobile. Mijn echtgenote kan wel telefonisch opwaarderen, ik niet. Reden die daarvoor wordt opgegeven is dat er maar 1 telefoonnummer via 1 bankrekeningnummer kan worden opgewaardeerd. Ik zou dus een extra bankrekening moeten openen om via mijn telefoon te kunnen opwaarderen ? Die tikken daar kennelijk niet helemaal goed !
Bij Orange eveneens één telefoon opwaarderen per bankrekening.Het is echter wel mogelijk om vanaf dit nummer elk willekeurig toestel (wel Orange) op te waarderen.
Ik ben best tevreden bij T-mobile. Ik heb bij andere providers voor een goedkoop abonnement geen betere regeling kunnen vinden. Enige punt is dat ik nu een telefoon wil die niet in het assortiment van T-mobile zit.
Inmiddels reactie van t-mobile ontvangen:
Geachte heer Wijnands,
Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.
U
geeft aan dat u overweegt uw T-Mobile contract te vernieuwen. Wij zijn
verheugd dit te vernemen. U vraagt ons of u uw contract bij een dealer
kunt vernieuwen, nu de bankpas van uw gezamenlijke rekening op naam van
uw vrouw staat. Bij het vernieuwen van uw contract in een winkele dient
u een geldig legitimatiebewijs en een bankpas of bankafschrift mee te
nemen. Indien de bankpas niet op uw naam staat, is het inderdaad niet
mogelijk uw contract in een winkel te vernieuwen, daar de gegevens op
uw legitimatiebewijs en bankpas overeen moeten komen. Wij begrijpen dat
u dit vervelend vindt.
Wij leggen u graag uit hoe u toch uw
T-Mobile contract kunt vernieuwen. Wij sturen uw e-mailbericht door
naar onze afdeling Klantenservice Commercieel. Een medewerker van deze
afdeling neemt binnen enkele dagen telefonisch contact met u op met een
vrijblijvend aanbod en kan u meer vertellen over de verschillende
tarieven. U kunt eventueel ook zelf bellen met T-Mobile Klantenservice
via het gratis nummer 0800 - 8104.
Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
Keurig net en correct antwoord. Ik ga alleen toch 's kijken wat de redactie van Vara hier van zegt
Ik heb nu een duidelijke reactie van t-mobile.
Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.
U
vraagt of u alleen met een bankafschrift en uw legitimatiebewijs de
verlenging wel bij een dealer zou kunnen regelen. Dat is mogelijk.
Waarschijnlijk bent u ook in bezit van een bankpas en heeft u deze bij
u. Wij adviseren u in dit geval beide mee te nemen samen met uw geldige
legitimatiebewijs.
Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
Er zijn dus een aantal t-mobile dealers die de regels zelf anders uitleggen. Ik heb een dealer gevonden die bovenstaande wel lijkt te wete en daar m'n verlenging geregeld.
Zelf heb ik de afgelopen jaren meerde malen bij een telecom winkel een telefoon abonnement afgesluiten. De laatste keer was dat in 2007. Alle keren moest ik hierbij een copie van een bankafschrift en een copie van mijn bankpas. De precieze reden hiervan weet ik niet, ik heb hier nooit naar gevraagd. ik ga er vanuit dat dat een extra controle is voor de facturering. helemaal als er via automatische incasso betaald word.
Over het personeel in de winkel weet ik niet of het klantonvriendelijk is. Ik ben van mening dat als u gevraagd heeft wat de rede daarvan is en hij kan dat niet na behoren uitleggen dan is dat inderdaad onvriendelijk.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer