zw
door zwangertje Jun 2, 2006 om 22:35
Computers & telefonie

Vermelding telefoongids

wij hebben speciaal ISDN aangeschaft om het telefoon- en faxnummer van ons bedrijf te gebruiken. Hiervoor betalen wij dus elke maand extra geld. Dit hebben wij bewust gedaan om ons privé nummer incl. mobiele nummer ook echt PRIVÉ te houden. Dit hebben we ook duidelijk aangegeven. Nu blijkt dat ze ons mobiele nummer toch vermeld hebben in de telefoongids en dus ook op internet. Gevolg......geen privéleven meer omdat we nu 's avonds en in het weekend steeds gebeld worden op ons mobiele privé nummer. Het zakelijke nummer kun je gewoon uitzetten maar het mobiele nummer moet bereikbaar blijven voor o.a. noodgevallen. Kunnen wij hier iemand voor aansprakelijk stellen want het zou toch te gek zijn dat we nu een ander mobiel nummer moeten nemen door de grove fout van de KPN.

1145 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Advies: begin met navragen bij KPN hoe dat kan, KPN geeft zelf geen gidsen meer uit. En er zijn meerdere gidsen van diverse uitgevers..

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tot nu toe heb ik van Telemedia altijd een schriftelijk bericht ontvangen over hoe mijn (zakelijke én privé) vermelding in de telefoongids eruit gaat zien. Indien nodig kunnen hierop wijzigingen aangebracht worden.
Als u die wijzigingen niet doorgegeven hebt of als u dat formulier niet heeft ontvangen weet ik nog zo net niet of de KPN aansprakelijk te stellen is.
Ik ben bang dat er niets anders opzit dan deze versie van de papieren gids "uit te zitten".

De vermelding op internet kunt u eenvoudig zelf aanpassen via "Mijn KPN".

Succes

ve
door verwijderd - Jun 6, 2006 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je kunt aantonen dat de fout bij de KPN ligt.

Is een kosten vergoeding voor een ander nummer en het versturen van wijziggen zeker mogelijk.

Met ISDN heb je vier nummer waar je ook een prive nummer van kunt hebben onderdrukt enz.. allemaal mogelijk via www.kpn.com, zelf sommige wijzing mobiel ook.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2006 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kies toch maar voor de gemakkelijkste weg: neem een ander mobiel nummer. (Niet bij KPN!)

ve
door verwijderd - Jun 7, 2006 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met deze laatste stelling ben ik het niet eens.
Ik heb zelf ook isdn om dezelfde reden als de vraagsteller.

Ik werd gebeld door kpn of ik een vermelding wilde hebben in de telefoongids,
Ja, maar alleen zakelijk nummer en faxnummer!!!!!!!

Helaas, dat was niet mogelijk. Als je een vermelding wilt met isdn, komen alle nummers in het boek. Vandaar dat ik geen gidsvermelding heb, zowel zakelijk als prive niet.

Het is wel lastig, omdat je wel een zakelijke vermelding kunt krijgen in de gouden gids. (dan is het ineens wel mogelijk om je privenummer en mobiel nummer niet op te geven. ) Dus dat heb ik toen maar gedaan, want ik wil savonds en in het weekend wel rust!

ve
door verwijderd - Jul 18, 2006 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

KPN is wat mijn ervaring betreft een en al ellende sinds ik  InternetPlusbellen Go heb. Ik heb duidelijk aangegeven dat mijn geheime nummer GEHEIM moest blijven. Bij de eerste aanvraag ging het fout, bij de tweede ook, bij de derde begrepen ze het eindelijk, maar waren er andere problemen en ik maanden verder en zonder internet. Volgende probleem is nu een telefoon die steeds rinkelt terwijl er niemand belt, haha, hoe verzin je zoiets, maar het is echt waar. Of je bent in gesprek en de verbinding valt weg en moet de experiabox eerst worden gereset!

Toen ben ik overgestapt op een Onbeperkt bellen voor een vast bedrag en op dat moment gaf de KPN mijn geheime nummer WEER prijs. Uitschakelen via Mijn KPN kon drie dagen lang niet, want ze hadden een storing. Ook bij de KPN winkel kon dit niet. Een nieuw geheim nummer kun je niet krijgen bij InternetPlusbellen, maar dat word je niet verteld. Mensen kunnen me nu alleen mobiel bellen. Ze rinkelen dan en ik bel ze terug via vaste lijn. Maar gebeld worden op mijn vaste lijn is uitgesloten, want ik heb de stekker eruitgetrokken op momenten dat ik zelf niet bel. Klacht ingediend, maar nu naar 6 weken nog geen antwoord. Maar ze schrijven wel automatisch 2x hetzelfde Belonbeperkt abonnement af. Dus heb ik hierover weer een klacht ingediend en ze tevens gewezen over het uitblijven van een antwoord op mijn eerste klacht.

Van UPC werd ik gestoord, MAAR DE KPN WAS OOK EEN GROTE VERGISSING. Zo blijf je bezig als consument met het privatiseringsbeleid van dit kabinet..............................:-))

ve
door verwijderd - Jul 18, 2006 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Indien u bij de aanschaf bij KPN van uw mobiele telefoon heeft aangegeven op de overeenkomst tussen u en KPN, dat u niet niet vermelding wilt hebben in het telefoonboek, noch bij enig andere wijze uw mobiele nummer bekend is op internet noch bij 118, 1313 e.d., dan is de telecommoperator in gebreken jegens de overeenkomst. U kunt de overeenkomst nog eens na lezen waarvoor u uw haandtekening heeft geplaatst. U kunt uw telecomoperator in gebreken stellen, aansprakelijk stellen voor de geleden en te lijden immateriële schade als gevolg vermelding in de openbaarheid van uw mobiele telefoonnummer. Gratis vervanging van uw mobiele telefoonnummer voor een nummer wat voor u acceptabel is.

Via www.kpn.com kunt u ook het e.e.a. zelf regelen voor wat betreft wel of niet gids vermlding e.d. Of dat ook geldt voor uw mobiele telefoonnummer? Maar daar bent u op dit mmoment niet mee geholpen, daar uw mobiele wijds bekendheid heeft middels internet en gidsvermelding.

Zelf heb ik ook ISDN2, twee nummers staan vermeldt in de gids, het telefoonnummer en de faxnnummer, de overige twee zijn ook geheim gebleven. Kan weer worden gewijzigd via www.kpn.com.

Resumé: U heeft voor uw mobiele telefoonnummer duidelijk aangegeven van niet vermelding, staat dit ook als zodanig vermeld in de overeenkomst met KPN? Indien geen vermelding, is KPN aansprakelijk voor alle geleden en te lijden schade die u ondervonden heeft en zult ondervinden van de wanprestatie zijdens KPN jegens u, de klant. U kunt schadevergoeding eisen, alleen moet u aantonen wat voor (im)materiële schade heeft geleden, zult lijden? KPN gaat u dan ongetwijfeld vragen naar een specificatie, de schadestaat?