stacey
door stacey Oct 31, 2009 om 20:12
Computers & telefonie

Vernieuwd ..............

Nou ik ben wel benieuwd wat de experts vinden van de nieuwe site eigenlijk….

Persoonlijk vind ik het geen verbetering en alle klachten/verzoeken die hier herhaaldelijk geuit zijn, zijn mi Niet gehoord/verwekt in de nieuwe site……alsof onze mening er weinig toe doet, ach wij zijn tenslotte maar gratis vrijwilligers………. Misschien moeten we eens tijdje staken ?! ?

Ergernis nr 1 was volgens mij de reageer/beste antwoord knop te dicht naast elkaar maar eigenlijk waren de meeste verzoeken dat puntensysteem er geheel af te gooien………

Helaas, voor wat ik er zo snel van begreep is het puntensysteem nog veel erger geworden ;-(

En de reageerknop reageert niet onder de reactie waarop hij bedoeld is maar zet het simpelweg onderaan zonder in te springen of iets waardoor het nog overzichtelijker wordt, NOT

Ergernis nr 2 was geen mogelijkheid tot correctie van (type)fouten, is er nog steeds niet…………..

En mijn grootste ergernis, nog steeds elke keer in Opnieuw moeten loggen omdat ik weer uitgelogd blijk als ik even op een andere internet pagina ben geweest……………nu zelfs nog vaker dan voorheen !!!!!!

De lange lappen grote tekst op de pagina ;-( erg onoverzichtelijk

Uiterlijk doet niet erg `zakelijk`aan eerder als een gezellig speels Hyves paginaatje ofzo ;-(

En een smoelenboek ???????????!!! Is dat voor gezochte criminelen of om kameraadje te zoeken ?? GHEE………..

De knop voor het opzoeken van Recente vragen staat net buiten scherm dus steeds naar beneden scrollen…….

Ik kan nog steeds niet bij overzicht van mijn antwoorden, wat verder reageren op reactie vraagsteller nogal omslachtig maakt daar ik nu alle vragen weer terug moet gaan bladeren………

Ook niet meer zo te zien bij vraagsteller hoeveel vragen hij reeds heeft gesteld………. Wat wel prettig was om even te checken of iemand niet elke keer opnieuw met hetzelfde aan komt……..

En hoeveel keer een vraag al bekeken zou zijn is ook nogal nutteloze info……….

En alle eerder gemaakte linken werken niet meer dus alle daar te vinden info is foetsie…..dus waarde van die vraag en antwoorden is dan ook niet meer wat het zou moeten zijn, dus als naslag min of meer waardeloos.

En wat moet dat spaarvarken op m`n profielpagina ? Kan ik daar salaris aanvragen ?

Zo dat moest ik even kwijt, en naar de redactie mailen is waarschijnlijk:
linkerhand -> rechterhand -> prullenmand dus verdoe ik maar geen tijd meer aan…………

2992 66 Rapporteer

we
door wesjesr - Oct 31, 2009 om 20:21
15 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben het volledig met je eens. Boycotten die hap!

mi
door miffy53 - Oct 31, 2009 om 20:23
67 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind het zo achterlijk als je klikt op 'meest recente vragen' dat je dan niet een overzichtelijke lijst krijgt met topictitels maar hele lappen tekst. Compleet onoverzichtelijk en je klikt en scrollt je een ongeluk.

we
door wesjesr - Oct 31, 2009 om 20:27
15 Antwoorden / 5 Vragen

Zo dat was ff een test, want tot vanmorgen kon ik niet eens reageren. Ik geef je groot gelijk (en ik hoop de groep van experts het met je eens zijn. Tot de verandering bracht ik elke dag een bezoek aan deze rubriek. Maar dat zit er echt niet meer in. Wat een puinhoop zeg!! Ik dacht dat er juist op deze pagina's rekening gehouden werd met de gebruikers .......nou mooi niet!!!

stacey
door stacey - Oct 31, 2009 om 20:40
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Ik hoop dat er dan ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt en misschien wordt het dan nog wat.---

Dat hoop ik ook ! Groetjes,

stacey
door stacey - Oct 31, 2009 om 20:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--kunnen we meteen controleren of dat wel werkt).--

Haha, ben ik ook ff aan het doen, ik druk op alles wat ik hier nu tegenkom ;-)

stacey
door stacey - Oct 31, 2009 om 20:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

@ freya, nog wat voor je lijstje wellicht ;-)

weet niet hoe het precies zit met die duimen maar alles duimen omhoog geklikt, maar allemaal 1x en bij sommige staat nu 2x ? en bij mezelf kon ik het niet aanklikken, wat me logisch lijkt als vraagsteller maar daar staat nu ook 1x ??

En ik had bij jou topantwoord aangeklikt, en daarbij kon je ook een bedankje verzenden dat heb ik gedaan dus dat zou jij moeten ontvangen neem ik aan

vladja
door vladja - Oct 31, 2009 om 21:09
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik heb ook een hoop kritiek, waar een deel dezelfde is. Ik ben nog een beetje aan het rondspitten om alles te bekijken, maar als ik eruit ben dan zet ik dat hier op een rijtje en stuur het tevens aan de redactie.

Vladja

vladja
door vladja - Oct 31, 2009 om 21:11
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Bij het verzenden van mijn bericht krijg ik een of andere error. Dus maar opnieuw. Ook veel kritiek. Op dezelfde en nog een paar andere dingen. Als ik alles op een rijtje hen, dan zet ik het hier neer en aan de redactie.
Vladja

hellevoet
door hellevoet - Oct 31, 2009 om 21:40
151 Antwoorden / 28 Vragen

Ben het met iedereen eens, wat een rampenplan, die niewe site , ik ben een kwartier bezig geweest om deze boodschap kwijt te kunnen. Nu maar hopen, dat er heel veel geklaagd wordt, Ik denk alleen, dat dit toch niet helpt.
Als iemand een goed idee heeft om gezmelijk iets te ondernemen hoor ik dit graag.

stacey
door stacey - Oct 31, 2009 om 21:47
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Trouwens, ook het geven van antwoorden wordt beloond, dus wie maar veel antwoorden plaatst (goed of slecht) scoort vanzelf. Lijkt mij ook geen goede toevoeging--

Niet echt nee, als ik het goed zag krijg je zelfs een punt als je alleen inlogd.......Pff moet toch niet gekker worden........

Of die duimen punten geven was mij niet helemaal duidelijk, en waarom er dan 1, 2 of 3x bij moet staan ? 1x lijkt mij meer dan voldoende.

En de mogelijkheid 2x beste antwoord aan te klikken werkt blijkbaar ook, bij Vladja ook gedaan en daar kwam ook weer de mogelijkheid tot verzenden bedankje........als het dan ook daar aankomt althans

En de vermelding van `nieuwe leden`lijkt mij ook erg onzinnig, daar iedereen die vraag wil stellen moet aanmelden en wellicht maar 1x op de site komt.

En Overzicht week-, dag- of beste experts or whatever mag er ook wel af, lijken er nu helemaal een of andere puntencompetitie van te willen maken hier.......Bleh

birdies
door birdies - Oct 31, 2009 om 22:03
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Nou ik ben wel benieuwd wat de experts vinden van de nieuwe site eigenlijk…..

Al gekeken bij discussies, topics tot ziens en kassa nieuwe site?

birdies
door birdies - Oct 31, 2009 om 22:08
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Maar dat is maar één keer per dag, dus dat loopt niet zo'n vaart........

Nou, ik moet om de haverklap opnieuw inloggen. Ook bij de oude site werd je er om de haverklap uitgegooid.

stacey
door stacey - Oct 31, 2009 om 22:31
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Al gekeken bij discussies, topics tot ziens en kassa nieuwe site? --

Nee, helaas, de site is zo traag dat ik al blij ben dat ik in vraag en antwoord kan komen waar na ongeveer een half uur de vraag opend zodat ik antwoord kan geven ;-(
Dus heb het rondkijken al snel opgegeven ;-(

Wel overbodig weer is dat alle reacties die je gaf via reageren terug te zijn lezen op je homepage bij `reacties`, allemaal waardelose brokjes tekst feitelijk.
Als je terug kunt kijken bij je beantwoorde vragen kun je dit gewoon (en in juiste context dan) ook zien, beetje dubbel op en onnodige info mi dus.

Ik kan overigens nog steeds niet bij beantwoorde vragen, anderen wel ?

1 ding is wel fijn, (toch 1+ gevonden ;-) dat je nog alle reacties kunt zien/terug kunt lezen Terwijl je een reactie/antwoord typed, waar je voorheen alleen de vraag nog kon zien.

hell-rider
door hell-rider - Nov 1, 2009 om 01:43
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Stacey, en ook de andere vaste responten,

De eerste dag heb ik hier het één en ander bekeken, mijn pagina aangepast en ik moet zeggen dat ik een paar uur bezig ben geweest om dat voor elkaar te krijgen.
Alles werk zo traag, als je het Phissing filter hebt aanstaan, dat normaal werken en bladeren veel te veel tijd in beslag neemt.
Zo ook met dit berichtje schrijven 5 regeltjes te zien en totaal geen overzicht, sorry voor de eventuele taalfouten maar ik ga niet meer terug lezen en steek er ook verder geen ennergie meer in.
Jammer ik had iets anders verwacht en zeker niet dit, een consumenten site met inderdaad een smoelenboek. Wat heeft het met elkaar te maken.

Zal hier maar verder geen enegie meer in steken en kom over een poosje wel weer eens langs en zien of er wat veranderd is.

'Laat hieronder uw mening horen', staat hierboven nou dit is mijn mening.

Stacey en anderen succes maar ik ben weg, groet, Hell-Rider

P.S. Stacey goed dat je dit zo hebt aangekaart anders had ik niet gereageerd.

kroonmeester
door kroonmeester - Nov 1, 2009 om 02:39
457 Antwoorden / 45 Vragen

Stacey, ik ben volkomen met je eens dit geen reële verbetering m.u.v. het inloggen: gebruikersnaam en wachtwoord kunnen vastgezet worden.

Totaal geen overzicht meer van de recenste c.q. actuele vragen noch discussies.

Elke [u]verbetering[/u] is geen verbetering! De tekst wordt - ouderwets! - plat geschreven zonder enige mogelijk van toevoeging van enig illustratie.

kroonmeester
door kroonmeester - Nov 1, 2009 om 02:50
457 Antwoorden / 45 Vragen

[ub]"Quote deze reactie"[/ub] Heette dat niet voorheen [u]"Het beste antwoord"[/u]?
Nee dus! Ik bijgrijp het verband nog even niet of het moet de 'betekenis in het Engels' tot uiting brengen? In iedergeval heeft het bij mij tot nu toe geen verduidelijk antwooerd opgeleverd.

kroonmeester
door kroonmeester - Nov 1, 2009 om 02:55
457 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 31 okt 2009, 22:31]--Al gekeken bij discussies, topics tot ziens en kassa nieuwe site? --

Nee, helaas, de site is zo traag dat ik al blij ben dat ik in vraag en antwoord kan komen waar na ongeveer een half uur de vraag opend zodat ik antwoord kan geven ;-(
Dus heb het rondkijken al snel opgegeven ;-(

Wel overbodig weer is dat alle reacties die je gaf via reageren terug te zijn lezen op je homepage bij `reacties`, allemaal waardelose brokjes tekst feitelijk.
Als je terug kunt kijken bij je beantwoorde vragen kun je dit gewoon (en in juiste context dan) ook zien, beetje dubbel op en onnodige info mi dus.

Ik kan overigens nog steeds niet bij beantwoorde vragen, anderen wel ?

1 ding is wel fijn, (toch 1+ gevonden ;-) dat je nog alle reacties kunt zien/terug kunt lezen Terwijl je een reactie/antwoord typed, waar je voorheen alleen de vraag nog kon zien.

"Quote!" Toch in het Engels 'citaat' aanhalen'. M.a.w. reactie geven op de vorige of eerdere expert.

[u]"Nobody is perfect!"[/u]

kroonmeester
door kroonmeester - Nov 1, 2009 om 02:59
457 Antwoorden / 45 Vragen

Kan de pagina niet weergeven

Deze komt telkenmale terug als op de 'verzendknop' wordt gedrukt

kroonmeester
door kroonmeester - Nov 1, 2009 om 03:04
457 Antwoorden / 45 Vragen

Ik heb iedereen maar beoordeeld (en soms meerdere malen op de zelfded expert) met dit 'groene duim omhoog' antwoord; ik ben de beroerste niet.

edwardus
door edwardus - Nov 1, 2009 om 03:12
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Een deel van mijn eerste ergernissen heb ik al opgeschreven in Welkom op de nieuwe Kassa-site.

Sinds de vernieuwingen doe ik het rustig aan hier, de lol gaat er grotendeels af met al die ongemakken. Het zou me zelfs niet verbazen als dit het einde betekent voor een aantal vaste beantwoorders. Als dit zo blijft acht ik in elk geval de kans reëel dat ik het voor gezien houd.

edwardus
door edwardus - Nov 1, 2009 om 03:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Eén ding vind ik wél beter geworden: juist het verdwijnen van het onderscheid tussen antwoord en reactie, in de oude versie was het vaak enorm onsamenhangend omdat de reacties niet in chronologische volgorde stonden. Dat is nu wel het geval en je kunt evt. de Quote functie (spaarzaam) gebruiken om ergens aan te refereren dat wat verder terug is geschreven (ik heb er wel een gruwelijke hekel aan als mensen uitsluitend Quote en Quote-in-Quote etc. gebruiken als het niet nodig was).

mizzmo
door mizzmo - Nov 1, 2009 om 13:51
66 Antwoorden / 46 Vragen

Ik log net weer eens in, na een paar maanden niet gekeken te hebben! en dacht.. waar ben ik nu weer beland!! Ik ben ook niet blij met de vernieuwing .. maar misschien moet t wennen.

Glimlach Mizzmo

mizzmo
door mizzmo - Nov 1, 2009 om 13:51
66 Antwoorden / 46 Vragen

Ik log net weer eens in, na een paar maanden niet gekeken te hebben! en dacht.. waar ben ik nu weer beland!! Ik ben ook niet blij met de vernieuwing .. maar misschien moet t wennen. heb overigens al 4 keer op `verzend` geklikt....

Glimlach Mizzmo

mizzmo
door mizzmo - Nov 1, 2009 om 13:52
66 Antwoorden / 46 Vragen

Ik log net weer eens in, na een paar maanden niet gekeken te hebben! en dacht.. waar ben ik nu weer beland!! Ik ben ook niet blij met de vernieuwing .. maar misschien moet t wennen. heb overigens al 4 keer op `verzend` geklikt....

Glimlach Mizzmo

mizzmo
door mizzmo - Nov 1, 2009 om 13:53
66 Antwoorden / 46 Vragen

Ik log net weer eens in, na een paar maanden niet gekeken te hebben! en dacht.. waar ben ik nu weer beland!! Ik ben ook niet blij met de vernieuwing .. maar misschien moet t wennen. heb overigens al 4 keer op `verzend` geklikt....

Glimlach Mizzmo

mizzmo
door mizzmo - Nov 1, 2009 om 13:57
66 Antwoorden / 46 Vragen

ow sorry.. ik zie dat t nu tig keer verzonden is......ik kreeg telkens een lege pagina na verzenden.....^%&$$#@

frans75
door frans75 - Nov 1, 2009 om 14:19
202 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mizzmo schreef op zondag 1 nov 2009, 13:57]ow sorry.. ik zie dat t nu tig keer verzonden is......ik kreeg telkens een lege pagina na verzenden.....^%&$$#@

Is geloof ik standaard bij alle reactie's, dat krijg je met een respons-tijd uit de Middeleeuwen.

edwardus
door edwardus - Nov 1, 2009 om 14:21
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja Mizzmo, dat is een van de vele dingen die niet deugen aan de nieuwe site.
Onbegrijpelijk ook dat men zoiets live gooit en dan niet er bóvenop blijft zitten de eerste dagen/weken. We worden gewoon aan ons lot overgelaten.

edwardus
door edwardus - Nov 1, 2009 om 14:38
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Er is nog meer. De Zoek functie is nu van Google (dat is het goede nieuws) en kan nu helemaal NIETS meer vinden, omdat de gevonden resultaten verwijzen naar de oude stijl links en die geven altijd 404 Not Found error.

:@

kiran
door kiran - Nov 1, 2009 om 14:43
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Denk dat we het er wel over eens zijn, deze vernieuwde Kassa-site is het wanprodukt van het jaar.

Je kan aanvinken 'stel mij op de hoogte als er reacties zijn' tot je een ons weegt, er komt niets binnen.
Na verzenden: error/serverfout - webpagina verlopen.
Administratie van je vragen bijhouden - je kan niet snel iets terug vinden. Je scrollt je ongelukkig.
Nog niet zelf meegemaakt maar gelezen: anderen kunnen inloggen onder jouw naam/Je bent zelf ingelogd onder een andere naam.
Puntensyteem/Duimpje etc - teveel competitie gericht. Moeten er nu wedstrijden gehouden worden? Gaat toch aan de doelstelling voorbij. Dacht dat we hier een poging deden de consument met allerlei problemen te helpen. Bedankje is genoeg. Enig voordeel dat ik zie: minder 'dumpvragen'. Ja, klinkt tegenstrijdig want dat komt wel door die Duimen.
Alhoewel je dan ook niet zeker weet of die van de TS afkomstig is of van een andere lezer.
Spaarvarken, leuke opmerking Stacey! Maar nee, je krijgt nog steeds geen onkostenvergoeding voor je vrijwilligerswerk. Zal te maken hebben met dat je profiel niet op 100% staat. Je kan nog bijkalken? :) Staken: ook een leuk idee ;)

Al met al? Hoop dat de kinderziektes er gauw worden uitgehaald, de 'lol' gaat er zo wel van af. Beter was geweest dat de site een week of 2/3 off-line was, en men kon zorgen dat alles naar behoren zou werken.
"Haastige Spoed is Zelden Goed" We kunnen alleen maar hopen op betere tijden, maar mis nu al die goeie ouwe Kassa-site!
Handzaam/Overzichtelijk en SNEL!

Gegroet!

edwardus
door edwardus - Nov 1, 2009 om 14:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat van die zoekfunctie staat overigens ook op de voorpagina, maar neemt niet weg dat het heel onhandig is dat de oude links het niet omgeleid/omgebouwd worden naar nieuwe. Reacties en nieuwsbrieven die verwijzen naar een Vraag of een Uitzending e.d. lopen ook dood.

edwardus
door edwardus - Nov 1, 2009 om 14:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@Kiran:
Helaas, de Quote functie werkt ook al niet (wit scherm met 'geef hier uw reactie' verder niks ...). Dan maar weer zo. "Beter was geweest dat de site een week of 2/3 off-line was ...". Bij mij op het werk doen we het anders. We bereiden een nieuwe release voor in een niet-productie omgeving en als we er helemaal klaar voor zijn en de nieuwe versie is goedgekeurd door de gebruikers, dan pas wordt het geïnstalleerd (buiten werktijd). De volgende werkdag kunnen de gebruikers meteen weer aan de slag en in het geval van een onvoorziene storing kunnen we altijd nog terug naar de backup van net vóór het installeren. Volgens mij is dat een veel betere manier van werken.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Nov 1, 2009 om 16:24
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik merk gelukkig dat er in het weekend doorgewerkt wordt, waarvoor hulde. De snelheid wordt beter, en de quote-functie werkt weer. Het is mij ook niet meer overkomen dat ik plotseling onder een andere naam ingelogd was.

=edwardus schreef op zondag 1 nov 2009, 14:44: Dat van die zoekfunctie staat overigens ook op de voorpagina, ...

@ Edwardus: je laadt de pagina waarschijnlijk via je favorieten. 'Vroeger' heette deze site kassa.vara.nl/portal, vandaag de dag is het zonder de portal, dus http://kassa.vara.nl

Krijg ik nu een groen duimpje van je???? hihihi ;-)

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Nov 1, 2009 om 16:33
1163 Antwoorden / 60 Vragen

@ redactie: Ik geloof dat ik elk probleem nu wel een paar keer gelezen heb, behalve eentje: In de lijst van vraag- beantwoord én in de lijst van discussies staan de meest recente discussies, op volgorde van invoer vd vraag. Dat betekent dus dat als iemand reageert op een oude(re) vraag, dan zal dit nooit door iemand gelezen worden, simpelweg omdat de vraag te ver onderaan het lijstje staat. Handiger is het om dit op volgorde te plaatsen van laatste bewerking (behalve de edits van redactie).

En als iemand een vraag stelt in een categorie (....waar er veeeeeeeel te veel van zijn) die niet zo vaak gebruikt wordt, krijgen alle lezers onderaan 'Meer vragen binnen xxx'. Ook als er maar 2 topics per jaar van zijn....

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Nov 1, 2009 om 16:47
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Nog een kleine aanvulling: op de vraag-beantwoord-site staat een megabutton voor 'mijn vragen', waarom niet voor 'mijn antwoorden'??? De vaste bezoekers van deze site geven veel antwoorden, stellen weinig vragen...

Daarbij komt dat ik de button 'mijn vragen' niet altijd krijg. Als ik naar kassa.vara.nl ga, vervolgens klik op 'vraag & beantwoord', dan ga ik naar http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord en krijg de button niet.
Als ik echter een beetje navigeer op de site, dan stuurt, na wederom kiezen van 'vraag & beantwoord', de site me naar http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/?vHash=c749c73j. Nu krijg ik de button wel.

ricardow
door ricardow - Nov 1, 2009 om 17:35
202 Antwoorden / 7 Vragen

Nou, het eerste bezoek sinds tijden aan de vraag en antwoord-rubriek van deze site en meteen ook weer het laatste. Via de kassa-nieuwsbrief (waar ik nog altijd op geabonneerd ben), kreeg ik de hoopvolle melding dat de de website van Kassa "geheel was vernieuwd." Echter, al jullie reactie's lezende is het geenzins een verbetering t.o.v. de oude situatie. Jammer, een dergelijke portal zou veel (meer) consumenten kunnen helpen, mits het een beetje werkt natuurlijk! Anders haken vragenstellers en -beantwoorders af (zo ook ik). Meld het mij maar wanneer de site echt 'revolutionair' is verbeterd.

Voor alle lezers die niet weten waar dit over gaat: ik ben een tijd vaste respondent geweest op deze site (heb daardoor hier ook 2 sterren gekregen - niet dat ik daar enige waarde aan hecht trouwens -), ben destijds weggegaan doordat de site erg belabberd en beroerd werkte. Hier is vandaag de dag, ondanks de "grootse vernieuwing", nog altijd niets/niet veel aan gedaan. Jammer. Een gemiste kans Vara!

stacey
door stacey - Nov 1, 2009 om 17:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Hier is vandaag de dag, ondanks de "grootse vernieuwing", nog altijd niets/niet veel aan gedaan. Jammer. Een gemiste kans Vara! ---

--Meld het mij maar wanneer de site echt 'revolutionair' is verbeterd.--

Helemaal met je eens Ricardow,
ik ben er onderhand ook wel beetje klaar mee ;-(

Misschien kom je nog wel keer langs Duimpje Drukken als ik me verveel ;-)

Ik ga m`n kostbare tijd nu maar eens even een tijdje ergens anders in investeren denk ik, ergens waar het ook echt gewaardeerd wordt........

Dan kom ik misschien over een tijdje nog wel eens een keer kijken of er al wat verbeterd is.

Succes ermee allemaal..............

pa
door paul27 - Nov 2, 2009 om 13:29
13 Antwoorden / 1 Vragen

Graag de overzichtelijke lijst met topictitels weer terug, want al die lappen tekst lezen is geen doen als je snel een overizcht wil hebben van de laatste vragen.
Ook de mogelijkheid van:
vandaag
< 2 dagen
< 5 dagen
graag weer terug !!!

pa
door paul27 - Nov 2, 2009 om 13:33
13 Antwoorden / 1 Vragen

Graag de overzichtelijke lijst met topictitels weer terug, want al die lappen tekst lezen is geen doen als je snel een overizcht wil hebben van de laatste vragen.
Ook de mogelijkheid van:
vandaag
< 2 dagen
< 5 dagen
graag weer terug !!!

tappie
door tappie - Nov 2, 2009 om 14:34
289 Antwoorden / 82 Vragen

Hopelijk dat het nu lukt,alhoewel ik altijd veel aan de site heb gehad mbt het vinden van oplossingen , kom ook ik hier voorlopig niet meer terug,onoverzichtelijk, teveel handelingen moeten maken en wat ik het allerergste vind, hij is zooooooooo lannggzzzaaaam, het heeft mij 27 minuten gekost om een reactie te geven,nu nog kijken of het lukt hem te plaatsen, nee helaas absoluut GEEN verbetering,tappie

tappie
door tappie - Nov 2, 2009 om 14:35
289 Antwoorden / 82 Vragen

Hopelijk dat het nu lukt,alhoewel ik altijd veel aan de site heb gehad mbt het vinden van oplossingen , kom ook ik hier voorlopig niet meer terug,onoverzichtelijk, teveel handelingen moeten maken en wat ik het allerergste vind, hij is zooooooooo lannggzzzaaaam, het heeft mij 27 minuten gekost om een reactie te geven,nu nog kijken of het lukt hem te plaatsen, nee helaas absoluut GEEN verbetering,tappie

tappie
door tappie - Nov 2, 2009 om 14:37
289 Antwoorden / 82 Vragen

Hopelijk dat het nu lukt,alhoewel ik altijd veel aan de site heb gehad mbt het vinden van oplossingen , kom ook ik hier voorlopig niet meer terug,onoverzichtelijk, teveel handelingen moeten maken en wat ik het allerergste vind, hij is zooooooooo lannggzzzaaaam, het heeft mij 27 minuten gekost om een reactie te geven,nu nog kijken of het lukt hem te plaatsen, nee helaas absoluut GEEN verbetering,tappie

pa
door paul27 - Nov 2, 2009 om 15:00
13 Antwoorden / 1 Vragen

Graag de overzichtelijke lijst met topictitels weer terug, want al die lappen tekst lezen is geen doen als je snel een overizcht wil hebben van de laatste vragen.
Ook de mogelijkheid van:
vandaag
< 2 dagen
< 5 dagen
graag weer terug !!!

pa
door paul27 - Nov 2, 2009 om 15:02
13 Antwoorden / 1 Vragen

Graag de overzichtelijke lijst met topictitels weer terug, want al die lappen tekst lezen is geen doen als je snel een overizcht wil hebben van de laatste vragen.
Ook de mogelijkheid van:
vandaag
< 2 dagen
< 5 dagen
graag weer terug !!!

dirck
door dirck - Nov 2, 2009 om 15:51
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=Freya schreef op maandag 2 nov 2009, 10:55]Update

De eerste lijst met op- en aanmerkingen over het functioneren van de 'vernieuwde' kassa-website is inmiddels verstuurd (zo'n 23 punten van kritiek). Even afwachten dus of er ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt.

Freya

Hallo Freya,

Zou je die lijst misschien ook naar mij kunnen sturen?
Kan ik even checken of ik nog wat vergeten ben.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Nov 2, 2009 om 15:52
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=Freya schreef op maandag 2 nov 2009, 10:55]Update

De eerste lijst met op- en aanmerkingen over het functioneren van de 'vernieuwde' kassa-website is inmiddels verstuurd (zo'n 23 punten van kritiek). Even afwachten dus of er ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt.

Freya

Hallo Freya,

Zou je die lijst misschien ook naar mij kunnen sturen?
Kan ik even checken of ik nog wat vergeten ben.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Nov 2, 2009 om 15:54
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=Freya schreef op maandag 2 nov 2009, 10:55]Update

De eerste lijst met op- en aanmerkingen over het functioneren van de 'vernieuwde' kassa-website is inmiddels verstuurd (zo'n 23 punten van kritiek). Even afwachten dus of er ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt.

Freya

Hallo Freya,

Zou je die lijst misschien ook naar mij kunnen sturen?
Kan ik even checken of ik nog wat vergeten ben.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Nov 2, 2009 om 15:55
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=Freya schreef op maandag 2 nov 2009, 10:55]Update

De eerste lijst met op- en aanmerkingen over het functioneren van de 'vernieuwde' kassa-website is inmiddels verstuurd (zo'n 23 punten van kritiek). Even afwachten dus of er ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt.

Freya

Hallo Freya,

Zou je die lijst misschien ook naar mij kunnen sturen?
Kan ik even checken of ik nog wat vergeten ben.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Nov 2, 2009 om 15:55
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=Freya schreef op maandag 2 nov 2009, 10:55]Update

De eerste lijst met op- en aanmerkingen over het functioneren van de 'vernieuwde' kassa-website is inmiddels verstuurd (zo'n 23 punten van kritiek). Even afwachten dus of er ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt.

Freya

Hallo Freya,

Zou je die lijst misschien ook naar mij kunnen sturen?
Kan ik even checken of ik nog wat vergeten ben.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Nov 2, 2009 om 15:55
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=Freya schreef op maandag 2 nov 2009, 10:55]Update

De eerste lijst met op- en aanmerkingen over het functioneren van de 'vernieuwde' kassa-website is inmiddels verstuurd (zo'n 23 punten van kritiek). Even afwachten dus of er ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt.

Freya

Hallo Freya,

Zou je die lijst misschien ook naar mij kunnen sturen?
Kan ik even checken of ik nog wat vergeten ben.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Nov 2, 2009 om 15:56
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=Freya schreef op maandag 2 nov 2009, 10:55]Update

De eerste lijst met op- en aanmerkingen over het functioneren van de 'vernieuwde' kassa-website is inmiddels verstuurd (zo'n 23 punten van kritiek). Even afwachten dus of er ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt.

Freya

Hallo Freya,

Zou je die lijst misschien ook naar mij kunnen sturen?
Kan ik even checken of ik nog wat vergeten ben.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Nov 2, 2009 om 16:03
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Gaat weer lekker hier!

Verstuur mijn antwoord maar 1 keer, maar hij komt er 2 keer op te staan.
Dan ga ik terug naar pagina 3, daarna weer naar 4 en mijn antwoord staat er ineens 7 keer op!

Durf dit antwoord bijna niet eens meer te verzenden

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Nov 3, 2009 om 01:06
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Stacey:

In praktisch alle opmerkingen van jouw kant, de nieuwe site betreffend, kan ik me vinden.
Een paar dagen heb ik aardig wat tijd verknoeid met zoeken, scrollen, nadenken hoe zaken te benaderen enz. Dan stopte ik er maar weer mee, want ook ik heb nog wel wat anders te doen dan mijn tijd met deze nieuwe site te verknoeien.

Ik wil liever problemen van anderen oplossen, voor zover dat in mijn vermogen ligt, dan bij de nieuwe site van Vara Kassa mijn tijd te verknoeien. Net als Ton/read heb ik statistisch nog een kleine 12 jaar te leven en in die tijd wil ik o.a. nog aan veel mensen mijn ervaringen meedelen, zodat ze niet zo vaak hun hoofd hoeven te stoten als ik heb gedaan.

De tweede dag heb ik een bericht naar de redactie gezonden dat de site naar mijn mening onwerkbaar TRAAAAAAAG geworden is. Daarbij versterkte ik de reactie van Brynnar dienaangaande.

Iedere verandering is nog lang geen verbetering. En dat laatste zal toch de bedoeling zijn geweest. De verbetering welke ik (en meerdere) graag zou(den) zien, dat je na plaatsing in kunt grijpen in de tekst van je eigen reactie, heb ik nog niet gevonden.

Zoals ik het nu zie heeft de redactie een "kind met een waterhoofd" gecreëerd, resp. laten creëren. De site is met allerlei links, kleurtjes enz. zo opgeleukt, dat het wel wat lijkt als je geduld genoeg hebt om de plaatjes af te wachten, doch ze hebben vergeten de infra-structuur daarvoor aan te passen.
Dat opleuken kost veel zoek- en transmissie tijd. Maak één pagina met links.
Dit soort zaken hebben een veel snellere server nodig. Een degelijk software bureau had hiervoor moeten waarschuwen dat er een "kind met een waterhoofd" gecreëerd zou worden.

Verder ben ik benieuwd van de redactie te vernemen wanneer deze traagheid opgelost is. Dan kom ik wel weer eens kijken, anders ga ik met mijn reacties naar een snellere site.

In mijn eigen Vraag en Beantwoord archief bewaarde ik de laatste reactie van iedere vraag waar ik ooit een reactie op heb gegeven. Nu ben ik al een paar dagen bezig dit archief op te schonen, resp. weg te flikkeren, want je kunt daar toch niet meer bij komen.

E-mails met reacties heb ik ook nog niet gehad, maar dat kan liggen aan mijn geringe activiteit met reageren op vragen, de laatste dagen. Dus of dat wel werkt kan ik niet beoordelen.

Verder was ik gewend om geregeld een nieuwe alinea te beginnen. Of, zoals dat op de 10 vinger blind cursus (waar ik op 51-jarige leeftijd het praktijkdiploma nog voor scoorde) genoemd werd, wat meer licht in de reactie te brengen. Hetgeen de leesbaarheid bevordert. Nu zie ik in de vroegere gegeven reacties dat alles aan elkaar geplakt wordt.
Dat is minder goed leesbaar en daar herken ik mezelf niet in.

Hardware ERror MAN.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Nov 3, 2009 om 01:06
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Stacey:

In praktisch alle opmerkingen van jouw kant, de nieuwe site betreffend, kan ik me vinden.
Een paar dagen heb ik aardig wat tijd verknoeid met zoeken, scrollen, nadenken hoe zaken te benaderen enz. Dan stopte ik er maar weer mee, want ook ik heb nog wel wat anders te doen dan mijn tijd met deze nieuwe site te verknoeien.

Ik wil liever problemen van anderen oplossen, voor zover dat in mijn vermogen ligt, dan bij de nieuwe site van Vara Kassa mijn tijd te verknoeien. Net als Ton/read heb ik statistisch nog een kleine 12 jaar te leven en in die tijd wil ik o.a. nog aan veel mensen mijn ervaringen meedelen, zodat ze niet zo vaak hun hoofd hoeven te stoten als ik heb gedaan.

De tweede dag heb ik een bericht naar de redactie gezonden dat de site naar mijn mening onwerkbaar TRAAAAAAAG geworden is. Daarbij versterkte ik de reactie van Brynnar dienaangaande.

Iedere verandering is nog lang geen verbetering. En dat laatste zal toch de bedoeling zijn geweest. De verbetering welke ik (en meerdere) graag zou(den) zien, dat je na plaatsing in kunt grijpen in de tekst van je eigen reactie, heb ik nog niet gevonden.

Zoals ik het nu zie heeft de redactie een "kind met een waterhoofd" gecreëerd, resp. laten creëren. De site is met allerlei links, kleurtjes enz. zo opgeleukt, dat het wel wat lijkt als je geduld genoeg hebt om de plaatjes af te wachten, doch ze hebben vergeten de infra-structuur daarvoor aan te passen.
Dat opleuken kost veel zoek- en transmissie tijd. Maak één pagina met links.
Dit soort zaken hebben een veel snellere server nodig. Een degelijk software bureau had hiervoor moeten waarschuwen dat er een "kind met een waterhoofd" gecreëerd zou worden.

Verder ben ik benieuwd van de redactie te vernemen wanneer deze traagheid opgelost is. Dan kom ik wel weer eens kijken, anders ga ik met mijn reacties naar een snellere site.

In mijn eigen Vraag en Beantwoord archief bewaarde ik de laatste reactie van iedere vraag waar ik ooit een reactie op heb gegeven. Nu ben ik al een paar dagen bezig dit archief op te schonen, resp. weg te flikkeren, want je kunt daar toch niet meer bij komen.

E-mails met reacties heb ik ook nog niet gehad, maar dat kan liggen aan mijn geringe activiteit met reageren op vragen, de laatste dagen. Dus of dat wel werkt kan ik niet beoordelen.

Verder was ik gewend om geregeld een nieuwe alinea te beginnen. Of, zoals dat op de 10 vinger blind cursus (waar ik op 51-jarige leeftijd het praktijkdiploma nog voor scoorde) genoemd werd, wat meer licht in de reactie te brengen. Hetgeen de leesbaarheid bevordert. Nu zie ik in de vroegere gegeven reacties dat alles aan elkaar geplakt wordt.
Dat is minder goed leesbaar en daar herken ik mezelf niet in.

Hardware ERror MAN.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Nov 3, 2009 om 01:07
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Stacey:

In praktisch alle opmerkingen van jouw kant, de nieuwe site betreffend, kan ik me vinden.
Een paar dagen heb ik aardig wat tijd verknoeid met zoeken, scrollen, nadenken hoe zaken te benaderen enz. Dan stopte ik er maar weer mee, want ook ik heb nog wel wat anders te doen dan mijn tijd met deze nieuwe site te verknoeien.

Ik wil liever problemen van anderen oplossen, voor zover dat in mijn vermogen ligt, dan bij de nieuwe site van Vara Kassa mijn tijd te verknoeien. Net als Ton/read heb ik statistisch nog een kleine 12 jaar te leven en in die tijd wil ik o.a. nog aan veel mensen mijn ervaringen meedelen, zodat ze niet zo vaak hun hoofd hoeven te stoten als ik heb gedaan.

De tweede dag heb ik een bericht naar de redactie gezonden dat de site naar mijn mening onwerkbaar TRAAAAAAAG geworden is. Daarbij versterkte ik de reactie van Brynnar dienaangaande.

Iedere verandering is nog lang geen verbetering. En dat laatste zal toch de bedoeling zijn geweest. De verbetering welke ik (en meerdere) graag zou(den) zien, dat je na plaatsing in kunt grijpen in de tekst van je eigen reactie, heb ik nog niet gevonden.

Zoals ik het nu zie heeft de redactie een "kind met een waterhoofd" gecreëerd, resp. laten creëren. De site is met allerlei links, kleurtjes enz. zo opgeleukt, dat het wel wat lijkt als je geduld genoeg hebt om de plaatjes af te wachten, doch ze hebben vergeten de infra-structuur daarvoor aan te passen.
Dat opleuken kost veel zoek- en transmissie tijd. Maak één pagina met links.
Dit soort zaken hebben een veel snellere server nodig. Een degelijk software bureau had hiervoor moeten waarschuwen dat er een "kind met een waterhoofd" gecreëerd zou worden.

Verder ben ik benieuwd van de redactie te vernemen wanneer deze traagheid opgelost is. Dan kom ik wel weer eens kijken, anders ga ik met mijn reacties naar een snellere site.

In mijn eigen Vraag en Beantwoord archief bewaarde ik de laatste reactie van iedere vraag waar ik ooit een reactie op heb gegeven. Nu ben ik al een paar dagen bezig dit archief op te schonen, resp. weg te flikkeren, want je kunt daar toch niet meer bij komen.

E-mails met reacties heb ik ook nog niet gehad, maar dat kan liggen aan mijn geringe activiteit met reageren op vragen, de laatste dagen. Dus of dat wel werkt kan ik niet beoordelen.

Verder was ik gewend om geregeld een nieuwe alinea te beginnen. Of, zoals dat op de 10 vinger blind cursus (waar ik op 51-jarige leeftijd het praktijkdiploma nog voor scoorde) genoemd werd, wat meer licht in de reactie te brengen. Hetgeen de leesbaarheid bevordert. Nu zie ik in de vroegere gegeven reacties dat alles aan elkaar geplakt wordt.
Dat is minder goed leesbaar en daar herken ik mezelf niet in.

Hardware ERror MAN.

edrick3
door edrick3 - Nov 3, 2009 om 16:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ook hier nog maar even een reactie:
Blijf het jammer vinden dat op- en aanmerkingen niet CENTRAAL ergens gepost worden. Het is nu allemaal een beetje onoverzichtelijk geworden.
Beste kassaredactie: Kom aub gauw tegemoet aan de meest dringende opmerkingen! Het is toch jammer als DE experts afhaken vanwege onvrede met de site.

edrick3
door edrick3 - Nov 3, 2009 om 16:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ook hier nog maar even een reactie:
Blijf het jammer vinden dat op- en aanmerkingen niet CENTRAAL ergens gepost worden. Het is nu allemaal een beetje onoverzichtelijk geworden.
Beste kassaredactie: Kom aub gauw tegemoet aan de meest dringende opmerkingen! Het is toch jammer als DE experts afhaken vanwege onvrede met de site.

edwardus
door edwardus - Nov 28, 2009 om 18:15
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Even uit nieuwsgierigheid: is er al wat verbeterd hier?
Het centrale onderwerp Welkom op de nieuwe Kassa site is inmiddels verwijderd (?), was de kritiek de redactie teveel geworden ofzo?
Op het eerste gezicht zie ik nog geen verbetering, ik kan nog wel een paar maandjes vakantie nemen zo te zien.

edwardus
door edwardus - Dec 21, 2009 om 14:13
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Af en toe kijk ik even of er al nieuws is en zowaar .... vandaag valt mij een aantal verbeteringen op:
1) bij het beantwoorden verschijnt niet langer een loze blanco pagina, maar keer je terug naar de vraag (zoals het hoort dus).
2) de site is niet meer zo extreem traag
3) er zijn zowaar overzichten van eerder gegeven reacties te vinden bij de gebruiker-pagina

Dat laatste is helaas nog niet af wat mij betreft, want je wilt niet alleen zien dat iemand een bepaalde reactie heeft gegeven, je wilt ook kunnen doordrillen naar het betreffende onderdeel en dat ontbreekt er dus nog aan.

In een poging door te klikken naar een dergelijk onderwerp, heb ik de Zoeken functie gebruikt en tot mijn verbazing kan ik van een reeds oudere reactie door het kopiëren van een fragment naar het zoek-veld het betreffende onderwerp niet terugvinden.
De zoekmachine, ondanks dat deze nu Powered by Google is, schijnt dus niet alle reacties te indexeren.

edwardus
door edwardus - Dec 21, 2009 om 14:16
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Pardon, punt nummer 3 moet ik helaas weer intrekken, want het overzicht bestaat alleen op de 'mijn pagina', dus niet op de profiel pagina van elke gebruiker.

peer007
door peer007 - Dec 21, 2009 om 15:16
52 Antwoorden / 10 Vragen

Beste Allemaal,

Na een tijdje afwezig te zijn geweest, wist ik niet wat ik zag,
maar een iets mogelijk, terug zoals het eerst was wat een puinhoop is dit
geworden.

groet

freya
door freya - Apr 24, 2011 om 13:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[u]Update[/u]

De eerste lijst met op- en aanmerkingen over het functioneren van de 'vernieuwde' kassa-website is inmiddels verstuurd (zo'n 23 punten van kritiek). Even afwachten dus of er ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt.

Freya

freya
door freya - Apr 24, 2011 om 23:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo stacey,

Ben het op veel punten met je eens, maar we moeten het denk ik wel een kans geven. Ik heb al een hoop kritiekpunten verzameld en ga dat maandag versturen.
Jouw 'vraag' zal ik ook in de gaten blijven houden en de op- en aanmerkingen die nog niet op mijn lijst voorkomen zal ik er dan aan toevoegen. Ik hoop dat er dan ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt en misschien wordt het dan nog wat.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Apr 24, 2011 om 23:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Zal je net zien, vergeet ik ook nog een vinkje te zetten. (kunnen we meteen controleren of dat wel werkt).

Freya

freya
door freya - Apr 24, 2011 om 23:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@stacey:

De emailnotificatie werkt in ieder geval niet, dus die zet ik op de lijst.

Je bedankje is inderdaad aangekomen en kun je dan via 'mijn pagina' bekijken. Is wel een aardige toevoeging, mits de vragenstellers er ook gebruik van gaan maken.

Het geven van duimen (goed of slecht) kan een nuttige toevoeging zijn voor 'onwetenden' om een indikatie te krijgen van de kwaliteit van een gegeven antwoord. Iedereen kan die duimen geven (uiteraard niet aan jezelf) maar aangezien dit gepaard gaat met het verdienen van punten, zie ik de fraude van kwaadwillenden wel weer aankomen. Ben benieuwd hoelang dat goed gaat.
Trouwens, ook het geven van antwoorden wordt beloond, dus wie maar veel antwoorden plaatst (goed of slecht) scoort vanzelf. Lijkt mij ook geen goede toevoeging.

Freya

freya
door freya - Apr 24, 2011 om 23:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 31 okt 2009, 21:47]
...als ik het goed zag krijg je zelfs een punt als je alleen inlogd...

Maar dat is maar één keer per dag, dus dat loopt niet zo'n vaart.

[quote=stacey schreef op zaterdag 31 okt 2009, 21:47]
....en waarom er dan 1, 2 of 3x bij moet staan ? 1x lijkt mij meer dan voldoende.

Iedereen kan duimen geven, dus kunnen het er ook meer dan één worden.

Freya