na
door naat9 Aug 25, 2009 om 18:36
Computers & telefonie

Verschil in bellen naar vast of mobiel nummer

Ik overweeg een abonnement te nemen voor mijn mobieltje. Je krijgt dan zoveel gratis belminuten of SMSjes. Maar is er een verschil of ik bel naar een vast of een mobiel nummer? Gaat het beltegoed eerder op als ik naar een 06-nummer bel? Of zijn die tarieven tegenwoordig gelijk?

Ik overweeg SIMPEL, wie weet hoe het daarbij zit?

Alvast bedankt voor de reacties

1127 3 Rapporteer

labswans
door labswans - Aug 25, 2009 om 18:53
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Alles hangt meer af hoeveel minuten u wilt bellen. Het bellen voor u bij abonnement is bellen naar vast en of mobiel gelijk. Behalve naar betaalde servicenummers want dan gaat het sneller en buiten de bundel om. Tevens moet u letten of u betaald per minuut of per seconde. Als u betaald per minuut is het beter om een minuut vol te maken. Betaald u per seconde dan is het de gebelde seconde worden berekend van uw abonnement. Het betalen per seconde is tegenwoordig de minst voorkomende versie.

U overweegt simpel ........... u gaat op de naam af en meer niet. Het bellen is duur en kan veel goedkoper. De vraag is hoeveel gaat u verbellen per maand .

labswans

jcjoppe
door jcjoppe - Aug 25, 2009 om 19:13
279 Antwoorden / 59 Vragen

hoi naat, kwil geen reclame maken, maar simyo heeft NU nog een goede aanbieding en eigenlijk ALLES kost 10 cent.lees de site maar goed!!

KLIK

groet, Johan

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 26, 2009 om 11:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Belminuten lijken leuk bij een abonnement, maar houdt het er rekening mee, dat ze bij vrijwel alle providers de eerste minuut geheel in rekening brengen.
Krijg je 100 minuten en je belt er daar daadwerkelijk 50 van dan heb je het knap gedaan, waarom? Gemiddelde gespreksduur in Nederland is 1,5 minuut.
Waarom je dit niet moet doen is omdat veel mensen de voicemail aan hebben staan, na 4 keer overgaan krijg je die vaak al je hangt weer op 2 sec. verbinding gehad maar je bent de hele minuut kwijt.

Even kijken hoe het bij Simpel ook alweer zit. Daar ronden ze dus altijd op hele minuten af en na je bundel betaal je maar liefst 25 cent per minuut... Het is zeer af te raden dus klant te worden bij Simpel

Ik zou dan eerder inderdaad voor Simyo kiezen, helaas ligt het start tarief  hoog maar ze rekenen tenminste niet in hele minuten.
10 start 10 per minuut en sms afrekenen per seconde. En je beltegoed is onbeperkt geldig, mits je je telefoon éénmaal in de 6 maanden gebruikt.
Bel je weinig is dit vele malen goedkoper als een abonnement, het is een kleine investering in een goede mobiele telefoon. Maar een telefoon op afbetaling en iedere maand 20+ euro betalen ben je vaak uiteindelijk stuk duurder uit...