zonnebloem_4844332
door zonnebloem_4844332 Jan 17, 2013 om 12:51
Computers & telefonie

Verschuivende reclame op AD site

Ik heb een vraag.
Ik heb de pop up blokkering aan staan op mijn laptop maar toch verschijnt er, vooral bij het AD, vaak een reclame.
Zo'n reclame heeft dan een kruisje rechtsboven om het weg te klikken.
Dat kruisje verschuift weer als je er op klikt en pas bij de tweede of derde keer gaat de reclame weg.
Zéér irritant.
Is mijn pop-up blocker nou niet goed ingesteld?
Of is dit normaal?
En zo ja, mag dit soort reclame, die je niet ineens weg kan klikken?
Ik irriteer mij daar zo aan dat ik die sites nu maar links laat liggen en al helemaal die produkten niet koop.

804 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 17, 2013 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Zoek eens op internet naar ad-block of simple ad-block voor de browser(s) die je gebruikt: KLIK.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2013 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

aurora1 schreef op donderdag 17 jan 2013, 12:57: Hallo,

Zoek eens op internet naar ad-block of simple ad-block voor de browser(s) die je gebruikt: KLIK.

vr.gr.

Vermoed dat topicstarter IE gebruikt en daar is (als ik me niet vergis?) geen AdBlock voor beschikbaar toch?

Zelf gebruik ik Chrome i.c.m. AdBlock, gelukkig geen last van al die zooi.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2013 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet NIET om deze programma's bij te houden. De trucs, die de adverspammers toepassen veranderen steeds.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2013 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

In IE9 kun je pop-up blokkering inschakelen via het menu Extra (druk indien nodig eerst op de Alt toets). Bij de Instellingen voor POP-UP blokkering kun je aangeven hoe stringent de blokkering moet zijn.
Microsoft gaat ons wel beter hiertegen beschermen (klik). Zie ook hier (klik).

Daarnaast is er simple ad-block ook voor IE, maar het beste werkt volgens mij Firefox of een andere alternatieve browser, met de toevoeging (add-on) Ad-Block.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2013 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=*zonnebloem* schreef op donderdag 17 jan 2013, 12:51
En zo ja, mag dit soort reclame, die je niet ineens weg kan klikken?

Ja hoor, dat mag. Het zal mij ook niet verbazen dat er binnen niet al te lange tijd nog wat aggresievere (lees: niet tegen te houden) vormen van reclame komt. Door het gebruik van ad-blocker lopen de inkomsten voor de website immers terug, en moet er gezocht worden naar andere methodes. Een voorbeeld wat ik een keer gezien heb was dat de hele pagina als PNG plaatje was gemaakt (dus ook de tekst). Dan ontkom je niet meer aan de reclame.

Een ander alternatief is natuurlijk dat we betaalde nieuwssites krijgen.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2013 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

aurora1 schreef op donderdag 17 jan 2013, 12:57: Hallo,

Zoek eens op internet naar ad-block of simple ad-block voor de browser(s) die je gebruikt: KLIK.

vr.gr.

Bedankt.
Ik heb voor IE Simple Adblock geinstalleerd en voor Mozilla Ad Block.
Geen ergernissen meer.

ve
door verwijderd - Jan 17, 2013 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die heb ik ook en ernaast nog Ghostery tegen speurneuzen: KLIK....., en graag gedaan.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ghostery heb ik bekeken maar heb geen flauw idee wat ik wel en niet moet aanvinken.
Ik heb totaal geen verstand van computers.
Die download ik dus maar niet, al lijkt het me wel erg handig.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een ad-on in de browser net zoals bijv. ad-block of No-Script e.d.
Ik heb het alweer geruime tijd geleden gedownload. Het updaten van de library kan handmatig of automatisch (ik doe dat afwisselend), ik vink niets afzonderlijk aan. Ghost Rank heb ik niet aangevinkt (is feed back aan Ghostery).
Kijk anders ook nog even hier: KLIK.
Als het je te ingewikkeld lijkt dan maar niet downloaden zou ik zeggen.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die reclame is geen pop-up. Wordt dus ook niet door pop-up blokkering beinvloed.