de
door denotto Nov 15, 2015 om 12:53
Computers & telefonie

Versturen van emails naar groepen

Als secretaris van onze bewonerscommissie verstuur ik regelmatig een email naar onze bewonersgroep (60 mails) via gmail. Al verschillende malen deze terug ontvangen met de volgende mededeling:

Bericht is teruggestuurd wegens verzender van bulkmail oftewel mogelijk spam.

Wat te doen ?

6604 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 15, 2015 om 13:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er zijn meerdere mogelijkheden.

Kleinere groepen maken.

Een mail-merge maken, dus via een database geautomatiseerd individuele mails aan grote groepen sturen.

Iets als Yahoo Groups (klik) gebruiken.

gompy2
door gompy2 - Nov 15, 2015 om 13:59
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=denotto schreef op zondag 15 nov 2015, 12:53] Als secretaris van onze bewonerscommissie verstuur ik regelmatig een email naar onze bewonersgroep (60 mails) via gmail. Al verschillende malen deze terug ontvangen met de volgende mededeling:

Bericht is teruggestuurd wegens verzender van bulkmail oftewel mogelijk spam.

Wat te doen ?

Zo moet het lukken, klik-> Hier

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 16, 2015 om 23:24
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Gelukkig gompy2 is nog onder ons! \0/

door 1953 - Nov 17, 2015 om 00:17
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Waar waren wij zonder een topantwoord van gompy2?! Van uw antwoord heb ik ook nog wat bijgeleerd. Mijn dank hiervoor.

door 1953 - Nov 17, 2015 om 00:18
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 15 nov 2015, 13:02]Er zijn meerdere mogelijkheden.

Kleinere groepen maken.

Een mail-merge maken, dus via een database geautomatiseerd individuele mails aan grote groepen sturen.

Iets als Yahoo Groups (klik) gebruiken.

Gebruikt Gmail.com!

de
door denotto - Nov 17, 2015 om 01:02
66 Antwoorden / 17 Vragen

Beste mensen,
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga dus maar kleinere groepen maken.

gompy2
door gompy2 - Nov 17, 2015 om 08:51
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op maandag 16 nov 2015, 23:24]Gelukkig gompy2 is nog onder ons! \0/
Jawel, en ik kijk heel soms nog wel eens mee maar het is vaak meer als ik kan verdragen.
Zo ook nu weer.
Iemand heeft een probleempje.
Er wordt een hapklare brok aangedragen, maar men moet die wel even bekijken en onderzoeken.
Men kan dan lezen wat exact de oplossing is voor het probleempje voor zo'n vraagsteller in deze
Quote:

Groepen met contactpersonen maken

Met contactgroepen kun je je contactpersonen eenvoudiger organiseren, zodat je makkelijker een e-mail kunt sturen naar een bepaalde groep mensen. Als je bijvoorbeeld een contactgroep maakt met de naam 'Voetbalclub', kun je gewoon een bericht naar die groep sturen in plaats van een e-mail te sturen naar 50 verschillende mensen. Zo vergeet je nooit meer iemand in een groep een e-mail te sturen.

Ga als volgt te werk om een groep met contactpersonen te maken:

Klik in de linkerbovenhoek van je Gmail-pagina op Mail en selecteer Contacten.
Selecteer de contacten die je aan een groep wilt toevoegen en klik op de knop Groepen. Kies vervolgens Nieuwe.
Voer de naam van de groep in.
Klik op OK.

Ga als volgt te werk om contactpersonen aan een groep met contactpersonen toe te voegen:

Selecteer de contactpersonen in de lijst met contactpersonen.
Klik op de knop Groepen.
Selecteer de groep waaraan je de contactpersoon wilt toevoegen of selecteer Nieuwe maken om een nieuwe groep te maken.
Als er meerdere adressen voor een contactpersoon zijn opgeslagen, kun je kiezen welk adres bij de groep met contactpersonen hoort. Je opent de contactpersoon en klikt op de kleine pijl naast de groep die je wilt aanpassen.

Opmerking: deze instructies werken alleen met de standaardversie van Gmail. Als de instructies niet overeenkomen met wat je in Contactbeheer ziet, raden we je aan een upgrade uit te voeren naar een volledig ondersteunde browser of klik je op standaardversie in je account.

Het blijkt dus vergeefse moeite.
Suc6 er mee... ;)

de
door denotto - Nov 17, 2015 om 10:00
66 Antwoorden / 17 Vragen

Beste Gompy2
Natuurlijk heb ik mijn contacten in een groep geplaatst om niet iedereen (60 leden) apart een mail te hoeven sturen.
Dat is juist het probleem, gmail stuurt ze allemaal terug in de veronderstelling dat ik spam zit te versturen. (zg bulkmail).
Ik vind het leuk dat gmail oplet, maar ik word hier zo langzamerhand gek van....
Ik heb uw link uitgeprint en ga kijken of t lukt.
U hoort van mij en bedankt...

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 17, 2015 om 22:24
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 17 nov 2015, 08:51][quote=akkerdistel schreef op maandag 16 nov 2015, 23:24]Gelukkig gompy2 is nog onder ons! \0/
Jawel, en ik kijk heel soms nog wel eens mee maar het is vaak meer als ik kan verdragen.
Zo ook nu weer.
Iemand heeft een probleempje.
Er wordt een hapklare brok aangedragen, maar men moet die wel even bekijken en onderzoeken.
Men kan dan lezen wat exact de oplossing is voor het probleempje voor zo'n vraagsteller in deze
Helemaal duidelijk, wel jammer, bekend probleem.
Heb oprecht zorgen om je gemaakt opdat je opeens verdwenen was, dacht echt die is niet meer onder ons, gelukkig dus wel. Kan ik eindelijk vannacht waar goed slapen ;-).

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 17, 2015 om 22:28
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=denotto schreef op dinsdag 17 nov 2015, 10:00]Dat is juist het probleem, gmail stuurt ze allemaal terug in de veronderstelling dat ik spam zit te versturen. (zg bulkmail).
Verstuur dan eens een e-mail vanaf een andere locatie, bijvoorbeeld bij/via de buren.

En de commissie heeft toevalligerwijs geen eigen webruimte?

gompy2
door gompy2 - Nov 18, 2015 om 08:00
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 17 nov 2015, 22:24]
Helemaal duidelijk, wel jammer, bekend probleem.
Heb oprecht zorgen om je gemaakt opdat je opeens verdwenen was, dacht echt die is niet meer onder ons, gelukkig dus wel. Kan ik eindelijk vannacht waar goed slapen ;-).
Ja ik ken dat....
Ik had dat ook eens met ene "lekkerisdat" , ken je die ook toevallig?
Die liep de hele dag met een alu-hoedje op.
Was ook zo maar ineens vertrokken.
Ondanks dat iemand wel eens wat vreemde knopen op zijn jas kan hebben, wat iedereen mag hebben van mij, ga je iemand toch ineens missen als men niets meer leest van zo'n iemand, en helemaal als zo'n iemand op veel gebieden kennis van zaken blijkt te hebben... ;)
Dus, maak je geen zorgen Akkerdisteltje, er wordt nog steeds op je gelet... hahahaha

gompy2
door gompy2 - Nov 18, 2015 om 08:07
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 17 nov 2015, 22:28][quote=denotto schreef op dinsdag 17 nov 2015, 10:00]Dat is juist het probleem, gmail stuurt ze allemaal terug in de veronderstelling dat ik spam zit te versturen. (zg bulkmail).
Verstuur dan eens een e-mail vanaf een andere locatie, bijvoorbeeld bij/via de buren.

En de commissie heeft toevalligerwijs geen eigen webruimte?
Als men op de juiste manier de "Groepen-modus" instelt bij Gmail dan krijgt men geen melding, die is er juist voor bedoeld om grote aantallen mails tegelijk te versturen, dus herkent de mail-server van Google dit.

de
door denotto - Nov 18, 2015 om 08:37
66 Antwoorden / 17 Vragen

Hoi gompy2,

Bedankt voor je adviezen...
Ik heb gisteren een mail verstuurd met 6 x 10 tegelijk...gelukt!

Ook de andere bedankt....

Groetjes TdO

gompy2
door gompy2 - Nov 18, 2015 om 08:55
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=denotto schreef op woensdag 18 nov 2015, 08:37]Hoi gompy2,

Bedankt voor je adviezen...
Ik heb gisteren een mail verstuurd met 6 x 10 tegelijk...gelukt!

Ook de andere bedankt....

Groetjes TdO
Kijk eens aan, opgelost... ;)