Vervangen laptop
Hallo, ongeveer 2 jaar geleden heb ik een laptop gekocht bij dell, betreffende een XPS l502x.
Met deze laptop heb ik veel problemen gehad en na deze 3 keer te hebben terug gestuurd en na lang aanhouden heb ik uiteindelijk een nieuwe laptop gekregen.
Ik ben opgebeld en de nieuwe specificaties van de laptop zijn mij doorgegeven, althans bijna alle specificaties.
Ik heb een ander XPS model gekregen met mindere boxjes, terwijl dit juist een van de redenen was waarom ik de vorige laptop heb gekocht. Volgens Dell zijn alle specificaties beter.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Verder is er ook na een week de laptop te hebben een barst in mijn scherm ontstaan. Dit is gebeurt wanneer de laptop dicht zat. Ik ben er zeker van dat het niet door stoten is gebeurt. Nou heb ik op internet gelezen dat het scherm te strak kan zijn gemonteerd en dat door de spanning er een barst kan ontstaan. Hierbij geeft Dell als antwoord dat het mijn eigen schuld is.
Ik kan het scherm laten maken voor 637 euro wat ik ook een absurd bedrag vind.
Ook hier is de vraag welke stappen ik het best kan nemen?
Ik hoop dat het bericht duidelijk genoeg is en dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt!
Luc
Dit wordt heel lastig, want de bewijslast ligt bij jou, met andere woorden, jij moet bewijzen dat die barst door een fout in het product komt en niet door jou toedoen. Hoeveel heeft die pc gekost? Kan me bij die hoge reparatiekosten niets voorstellen.
Dell staat overigens niet zo best bekend, volgende keer een beter merk nemen.
En voor nu zou ik de reparatie ergens anders laten doen. Dat kan vast wel goedkoper.
Ik heb op internet juist gelezen dat in het eerste half jaar de fabrikant/verkoper moet aantonen dat ik degene ben die het defect heeft veroorzaakt
(http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie)
De nieuw prijs van mijn eerste laptop was 800 euro
[quote=luckeyluc schreef op vrijdag 27 dec 2013, 18:06]Ik heb op internet juist gelezen dat in het eerste half jaar de fabrikant/verkoper moet aantonen dat ik degene ben die het defect heeft veroorzaakt
(http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie)
De nieuw prijs van mijn eerste laptop was 800 euroMaar je zit allang niet meer in het eerste half jaar, de garantie gaat niet op opnieuw in bij het ontvangen van de nieuwe laptop namelijk.
Dat is best wel een lastige, het is 6 maanden na aflevering van het gekochte. Of dat nu ook geldt bij 6 maanden na de vervanger is iets waar de meningen over verschillen.
Bel anders maandag (als ze dan open zijn) met het juridisch loket 0900 8020
Die 6 maanden gaan overigens niet over de fabrieksgarantie, maar of het product non-conform blijkt te zijn.
Als je Dell wilt aanvechten is het wel handig als je een rechtsbijstandverzekering hebt, want je zult Dell voor de rechter moeten slepen als ze niet willen meewerken.
Die kosten voor een nieuw scherm zijn volslagen absurd, dat is gewoon de inkoopsprijs van die laptop, als het al niet meer is.
[quote=zoekster schreef op vrijdag 27 dec 2013, 18:00]Dell staat overigens niet zo best bekend, volgende keer een beter merk nemen.
En voor nu zou ik de reparatie ergens anders laten doen. Dat kan vast wel goedkoper.En waar baseer je dit op ik heb jaren met Dell computers gewerkt en nooit geen problemen met Dell gehad.
Deze laptop`s kunnen worden voorzien van Full-HD scherm waardoor de laptop 200,- duurder wordt, dus waardoor een reparatie ook duurder zal uit vallen als men voor dit type gekozen heeft. Gezien hier nergens geen specificaties staan van de nieuwe laptop is een bedrag noemen dus erg moeilijk mi.
@diumenge: Waarom niet? Bij Black en Decker destijds een schroefboormachine gekocht welke gebreken had na een aantal maanden na opsturen hebben zij besloten dat ik een compleet nieuwe kreeg. Waarbij de winkel mij vertelde toe ik deze ging ophalen dat ik de nieuwe bon moest bewaren voor de garantie van weer gewoon 2jaar.
[quote=daf-truckie schreef op zondag 29 dec 2013, 13:18]
@diumenge: Waarom niet? Bij Black en Decker destijds een schroefboormachine gekocht welke gebreken had na een aantal maanden na opsturen hebben zij besloten dat ik een compleet nieuwe kreeg. Waarbij de winkel mij vertelde toe ik deze ging ophalen dat ik de nieuwe bon moest bewaren voor de garantie van weer gewoon 2jaar.Dat is dan een gunst, en dat is natuurlijk prima. Maar daartoe zijn ze normaliter niet verplicht. Goede service, dat is zeker.
Ik ga morgen even bellen met de juridisch loket, kijken wat die er van zeggen.
Qua boxjes die in de vervanging zitten die minder van kwaliteit zijn ga ik mij beroepen op dat in een non-conform product heb gekregen.
Dit gaat alleen lastig worden omdat er geen andere boxjes in deze laptop passen, Dell zal me dus tegemoet moeten komen met een setje boxjes(ook dit is eigenlijk niet helemaal wat ik wil want deze kan ik niet overal mee naar toe nemen), of ze moeten een andere behuizing voor de laptop regelen.
Het probleem is dan wel dat er een barst in het scherm zit van de oude behuizing, kan Dell dan mij alsnog die 637 euro moeten laten betalen?
Vandaag het juridisch loket gebeld, omdat het een compleet nieuwe laptop is die ik heb gekregen en omdat dit ook geen tijdelijke vervanging is heb ik volgens het juridische loket gewoon weer volledige garantie op mijn laptop.
Het is dus aan Dell om aan te tonen dat de barst in het scherm geen fabrieksfout is.
Wat is nu de beste manier om dit aan te pakken?
Als ik mijn laptop nu laat repareren en daarna om het technische rapport ga vragen hebben ze geen poot meer om op te staan, dit is alleen niet helemaal correct naar mijn mening.
Welke andere mogelijkheden heb ik?
Waaruit blijkt dat er een fabrieksfout zit in de laptop? Alleen om dat u dat ergens op internet gelezen zou hebben geeft niet aan dat deze laptop daar ook last van heeft.
Dit zult u dan denk ik ook moeten bewijzen aan de hand van misschien een second opinion? Hier staat u dan sterker naar Dell toe als er echt sprake is van een fabrieksfout.
Wat betreft de garantie vermoede ik al gezien ik dit zelf ook meegemaakt heb alleen diumenge dacht hier anders over.
Omdat de garantie dus opnieuw in is gegaan is het dus aan Dell om te bewijzen dat het geen fabrieksfout is.
Of zit ik nou fout?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer