gs
door gscager Nov 21, 2017 om 14:13
Computers & telefonie

Vervelende popup ?

hallo ik heb sinds een paar dagen last van een irritante reclame popup , terwijl ik adblock plus heb .
nu heb ik firefox  deze versie  zou nieuw zijn , en zondag zat er een update voor ,kon deze niet weg krijgen alleen toestaan  ,toen leek hij het weer te doen .
maar sindsdien krijg ik heel vaal deze popup reclame  , bij sommige sites ed is het erger bv  nu.nl
het gaat ompopulare deals -bodyfit-geleverd door rightcoupon , dit is alles wat er staat ?
wat zou ik hier aan kunnen doen
groet

8745 20 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 21, 2017 om 14:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Scan eens met adw cleaner (even naar beneden scrollen) https://nl.malwarebytes.com/adwcleaner/

edrick3
door edrick3 - Nov 21, 2017 om 15:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen
marita5
door marita5 Nov 21, 2017 om 16:34
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick3 , deze link verwijst ook naar reimage , dit is nog grotere troep .

edrick3
door edrick3 Nov 21, 2017 om 17:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Oei, foutje mijnerzijds. Bedankt voor de terechtwijzing.

gompy2
door gompy2 - Nov 21, 2017 om 16:48
2796 Antwoorden / 0 Vragen
br
door brui0929 - Nov 21, 2017 om 17:19
634 Antwoorden / 10 Vragen

In Firefox ga naar opties>optie vink website niet volgen aan.

edrick3
door edrick3 - Nov 21, 2017 om 17:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

In aanvulling op eerdere reactie: re-image NIET gebruiken!
Probeer de AdwCleaner die carola83 aangegeven heeft maar.

gs
door gscager - Nov 21, 2017 om 20:15
200 Antwoorden / 110 Vragen

adw heb ik metteen al geprobeerd maar er werd niks fouts aangetroffen  . bij de opties zie ik niets wat hier mee van doen heeft
en bij programmas en onderdelen stond ook niks wat evt meegekomen is met een update of zo

br
door brui0929 - Nov 21, 2017 om 22:36
634 Antwoorden / 10 Vragen

Bij de laatse versie van Firefox quatum ga naar opties privacy en beveiliging bescherming tegen volgen vink hier nooit aan.

Cookies
door Cookies - Nov 21, 2017 om 22:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is je adblocker wel actief?

marita5
door marita5 - Nov 21, 2017 om 23:07
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo GScager ,

Laat eens een scan lopen met malwarebytes ,

https://nl.malwarebytes.com/

Bied dit geen oplossing , download dan Hitman Pro , dit is een proefversie voor 30 dagen , na 30 dagen word u gevraagd om te kopen , dit moet u niet doen , dan blijft Hitman Pro erop staan als een online scanner ., klik hier benedenaan op download 32 / of 64 bit ..

http://www.gratisvirusscanner-downloaden.nl/gratis-malwarescanners/hitmanpro-hmp/

gs
door gscager - Nov 22, 2017 om 13:22
200 Antwoorden / 110 Vragen

hep gisteren hitman pro eenmalig gedaan maar deze heeft ook geen malware gevonden ,maar ze blijven terugkomen ,bv bij sommige mails en nu.nl enz
cclener en adw ook niet , heb het ook doorgegeven op  een pag. van adblocker

marita5
door marita5 - Nov 22, 2017 om 13:37
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@GScager ,

Kijk eens bij Firefox Add -Ons / Extensies of u er vreemde bij heeft staan , die u van daaruit kunt verwijderen .

Lees ook hier , volg deze stappen eens ,  anders leg uw probleem voor aan PC Web Plus , door de logbestanden te plaatsen .

https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?t=13662

ma
door martendi - Nov 22, 2017 om 14:11
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ik maak gebruike van ABP met edge. Dit is https://adblockplus.org/nl/. Hier kun je adblockplus downloaden en dan ben je van alles af. Hij is voor andere browsers te downloaden. Echt een uitkomst! Succes.

marita5
door marita5 Nov 22, 2017 om 14:15
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@martendi , dit is mosterd na de maaltijd , Ts gebruikt ABP .

ma
door mapaco - Nov 22, 2017 om 14:28
4 Antwoorden / Vragen

Een erg goed programma om verlost te zijn ( en te blijven ) van irritante popups en ander gevaar is: https://adguard.com/en/welcome.html

Werkt fantastisch!  Regelmatige updates! Regelmatige updates van de (zelf in te stellen) spamfilters!!

Doe hier je voordeel mee, succes met surfen op het internet achter/voor je Windows of MAC PC (beide besturing systemen worden ondersteund)

met vriendelijke

Jo
door John Doe - Nov 22, 2017 om 15:59
4 Antwoorden / Vragen

Op deze site kunt u ze uitschakelen en zien wie het allemaal zijn.
U kunt ook alles selecteren en uitschakelen.
In het begin is het even zoeken maar daar is wel uit te komen.
Kwestie van even goed lezen. Na schijfopruiming even controleren of alles nog is uitgeschakeld,
anders weer even opnieuw doen. Dus sla de site op voor hergebruik.

http://www.youronlinechoices.com/nl/

marita5
door marita5 - Nov 22, 2017 om 17:46
11512 Antwoorden / 15 Vragen
gs
door gscager - Nov 22, 2017 om 20:36
200 Antwoorden / 110 Vragen

ik heb die laatste link van john doe bekeken ,alleen ik weet totaal niet waar deze namen voor staat  ,van deze popup stond er niet bij  dus ik kan wel van alles eraf gaan halen of blokkeren ,maar straks doet niets het meer
het zou evt kunnen dat er zondag iets meegekomen is bij ea downloaden toen verscheen er ineens een dringende update van firefox  die ik alleen kon toestaaan en niet weg kon klikken oid ,ik kon hem ook niet meer vinden later ,de rest deed het gewoon  ,mischien is dit ergens verstopt ,alleen ik heb geen idee waar te zoeken ik kon niks vinden bij bv onderdelen en programmas  en adw ,malwarebytes , en nog een paar  konden ook niks vinden
heb gekeken of er iets aangepast kon worden  ,kon niks vinden wat er fout uitziet ed
dus hoe verder?

marita5
door marita5 Nov 22, 2017 om 22:12
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Gscager , hoe verder ? lees mijn reactie van 13.37

aurora1
door aurora1 - Nov 23, 2017 om 01:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat heeft u gedownload zondag jl waarbij opeens die popup begon- of mee kwam? Welke programma's o.i.d.?
Updates van firefox hoeft u niet direct te installeren maar dat kunt u uitstellen. Dat u dat (venster) niet kon wegklikken begrijp ik eigenlijk ook niet.
Het is al gevraagd: is de adblock wel geactiveerd? Dat kunt u zien bij de extensions/add-ons.
Ik zou toch nog eens bij de downloads kijken en bij de programma's of daar toch niet iets tussengeslopen is.

reflecs
door reflecs - Nov 23, 2017 om 12:00
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft de extensies van Firefox nog niet nagekeken?
Menu > Add-ons > Extensies.
Misschien ziet u al direct iets wat u niet zelf heeft geïnstalleerd; het kan ook een andere naam hebben.
Als u op Meer klikt ziet u meer informatie. Er zal wel iets van "savings" of iets dergelijks bij staan. Eventueel kunt u googlen wat het is.
Die kunt u verwijderen.

Durft u het toch niet meteen te verwijderen, dan kunt u hem eerst uitschakelen en Firefox opnieuw opstarten.
Zijn de popups weg, dan heeft u de goede te pakken :)

Wat ook kan is alle extensies uitschakelen en dan één voor één weer inschakelen. Dat kost wel veel meer tijd.

gs
door gscager - Nov 23, 2017 om 20:08
200 Antwoorden / 110 Vragen

hallo het lijkt over ,get lijkt gekomen door de add ons in hetr antwoord van reflcs,
het ging om firefox  protect me die denk ik zondag ergens me meegekomen is ,toen was ik wat dingen aan het downloaden toen er ineens een dringende update voor zaty die ik niet kon verwijderen en alleen dor door te gaan werdween  zo leek het tenminste ,dit zal dus wel een valse geweest zijn hij zag er echt uit ,
dus ik heb deze uit geschakeld
bedankt voor de antwoorden en tot een volgende keer
groeten

marita5
door marita5 Nov 23, 2017 om 20:24
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Gscager , fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden . Om in de toekomst dit probleem te vermijden , installeer unchecky ,, heb ik al jaren op mijn laptop staan. https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/unchecky-adware-installatie-pup-vinkjes-weghalen-toolbars-zoekbalk