ja
door jans8310 Jan 26, 2009 om 11:02
Computers & telefonie

Verwijderen ACER rommel

Op mijn Acer Aspire zit allerlei spul zoals backup, empowering huppeldepup etc. is er iemand die mij kan vertellen of dit nut heeft? Of mag ik dat straffeloos verwijderen en werkt dan de Vista ook nog? Misschien zelfs beter of aneller?

3032 14 Rapporteer

jvdorst
door jvdorst - Jan 26, 2009 om 12:49
186 Antwoorden / 5 Vragen

Je kan het meeste verwijderen want het zorgt alleen maar voor een erg trage opstart van je notebook. Maak eerst echter wel je recovery backup en een herstelpunt voordat je iets verwijderd. Ik weet niet of je draadloos werkt, maar pas dan op want elke keer als je iets verwijderd kan je draadloze verbinding weigeren. Dus elke keer herstelpunt maken en na verwijderen draadloos testen. Werk je niet draadloos dan gewoon al die rommel er af gooien.

ro
door rolanna1 - Jan 26, 2009 om 12:52
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mevrouw/Mijnheer,

Ten eerste: Verwijder NOOIT iets zonder dat U zeker weet wat U verwijdert. Het is mij een keer overkomen zodat ik mijn computer daarna kon laten herinstalleren en dat is erg vervelend!

Ten tweede: Voordat U iets verwijdert maak dan een back-up ervan zodat U deze te allen tijde weer kunt terugzetten, dus wat U schrijft zoals backup zal ik maar laten staan in Uw geval,

Ten derde: U kunt de woorden die U niet begrijpt altijd op Google opzoeken misschien dat U daarbij tekst en uitleg krijgt wat het zoal betekent. Met vr. gr. Roland de Bruin

koekeloer
door koekeloer - Jan 26, 2009 om 12:54
562 Antwoorden / 19 Vragen

Het is lastig om hierop antwoord te geven als jij het hebt over "huppeldepup".

In het algemeen zou ik nooit zomaar iets weggooien zonder dat ik zou weten waarom het er opstaat. Wat je wel kan doen is bv via Internet Explorer files weggooien of via speciale tooltjes.

th
door thomusic - Jan 26, 2009 om 12:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

probeer eens    speed up my pc

gsm
door gsm - Jan 26, 2009 om 12:58
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt denk ik wel veel, maar niet alles straffeloos alles verwijderen.

Enet management (antennetje rechts onder in de systeembalk) kun je bijvoorbeeld nodig hebben om onder bepaalde omstandigheden een nieuw profiel te maken.
Het Acer Empowering menu zeker niet verwijderen. Het kan bijvoorbeeld nodig zijn als je de PC wilt herstellen en het geeft informatie over allerlei zaken op de PC.

vr1944
door vr1944 - Jan 26, 2009 om 13:08
1210 Antwoorden / 5 Vragen

hallo,

Huppeldepups kun je zonder problemen verwijderen.De Acer en backup programma's zou ik laten staan als ik jou was.

netty1948
door netty1948 - Jan 26, 2009 om 13:40
5 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst moet je een back up maken, natuurlijk. Wat "Huppeldepup" betreft, dat is een maandblad van genealogie van de provincie Groningen. Het heet trouwens nu niet meer Huppeldepup, maar Roots@Groningen. Ik weet niet of je an genealogie doet, anders kun je het verwijderen met: start - configuratiescherm - software - huppeldepup verwijderen. Succes, gr. Netty

audb
door audb - Jan 26, 2009 om 13:46
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De vraag die bij mij opkomt is "sinds waneer is de laptop zo traag geworden?"

Maar om te beginnen, alles van Acer mag er af op de drivers van het geluis, video en WiFi na.

De touchpad driver is onzin die zit al in windows en is dubbel op.

Hiervoor is het beste om gebruik te maken van Your Uninstaller, deze verwijderd niet alleen de software maar ook echt de registersleutels : http://www.ursoftware.com het is wel een trail voor 30 dagen en 2 bestanden per sessie maar werkt echt goed.

Tevens een goede virus scanner er op dus geen Norton maar bv Avast!, Panda, Avira.

Ook superantispyware er op zetten kan geen kwaad : http://www.superantispyware.com/ deze kan evt na gebruik weer verwijderd worden maar wel 1x permaand scannen hier mee.

Hier mee gaat de laptop zeker iets sneller worden maar meer geheugen en een 64 bit besturings systeem zorgt er voor dat de computer sneller gaat worden.

Nu niet meteen naar de winkel gaan rennen voor Vista 64 te halen maar afwachten tot Windows 7 er is, windowx XP 64 bestaat ook maar die is niet in het nederlands te verkrijgen en weinig ondersteuning qua drivers.

Windows 7 bevat overigens nu al de nieuwste drivers voor veel randaparatuur.

wv
door wvdroest - Jan 26, 2009 om 15:24
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Er zijn mooie programma's die je kunnen helpen. o.a. TuneUp Utilities je kan het gratis proberen en je kan je abonneren de kosten vallen mee. Ik gebruik het al jaren en nooit geen last meer van rommel op de pc. ik heb Windows Vista en XP op 2 computers staan met een abonnement.

De laatste herstelpunt blijft ook altijd staan, even kijken op internet.

TuneUp in tikken bij Google.

ma
door marnix123 - Jan 26, 2009 om 15:37
32 Antwoorden / 0 Vragen
ga
door gabberpiet - Jan 26, 2009 om 17:11
136 Antwoorden / 23 Vragen

huppeldepup ????? wat is dat voor een programma ???? ken ik niet

ma
door marnix123 - Jan 26, 2009 om 17:27
32 Antwoorden / 0 Vragen

Acer "Empowering technology" en de daarbij behorende programma's gebruikt bij mij niet veel resources t.o.v. het totale verbruik. Daarnaast vind ik deze programma's nuttig, zeker voor mensen die minder goed met PC's kunnen om gaan.

Als u wilt dat deze programma's niet meer actief zijn, dan kunt via msconfig er voor zorgen dat deze net meer worden opgestart. Hiervoor dient u de volgende handelingen uit te voeren (voor Viesta):

Druk tergelijkertijd in de "Windows toets" en de "R". Achter het vak openen typt u in "msconfig" (zonder aanhalingstekens). Kies "doorgaan" en selecteer het tabblad "Opstarten". Hier kunt u programma's uit vinken die dan niet meer opstarten als u de computer start. Echter staan deze lijst ook dingen die nooit uit gezet mogen worden, bv. Windows Vista zelf.

pi
door pimpelmees_1 - Jan 26, 2009 om 22:09
3 Antwoorden / 0 Vragen

Er is maar een echte goede remedie, ga naar http://www.pcdecrapifier.com/download en download daar het programma pcdecrapifier v.2.0 Dit voor thuisgebruikers gratis programma is speciaal gemaakt om bij de zg pre-insatlled pc's alle "rommel" zoals testversies of versies met een looptijd van 60 dagen etc, op een veilige manier te verwijderen. Het programma geeft een selctie van wat er verwijderd kan worden en je kunt zelf beslissen wat er weg moet..

succes!

ja
door jans8310 - Jan 27, 2009 om 10:17
91 Antwoorden / 147 Vragen

Goedemorgen. Alle beantwoorders en sters weer hartelijk voor de moeite om te reageren. Heb er weer veel aan gehad en dus bedankt nogmaals.