bosbess
door bosbess Aug 26, 2011 om 06:51
Computers & telefonie

Vinkje

In een reactie op een andere vraag zegt iemand dat zij het vinkje weg zal halen, zodat ze niet meer in de verleiding komt om nog te reageren.

Vinkje? Kennelijk kan je bij een vraag een vinkje zetten, maar waar?

1318 23 Rapporteer

harrie
door harrie - Aug 26, 2011 om 07:19
765 Antwoorden / 36 Vragen

Beste bosbess.
Nog niet wakker? ;-))
Ten eerste kan je in het mailtje dat je ontvangt aanklikken dat je geen verdere berichten over die vraag wilt ontvangen, ten tweede als je ingelogd ben kan je het vinkje (onderaan) verwijderen bij die vraag en krijg je ook geen mailtjes meer.

Salut, Ex-Haagsche Harrie

tdehond
door tdehond - Aug 26, 2011 om 07:21
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Onder het invul veld waarin u uw reactie schrijft staat de zin:

Stel mij op de hoogte als er reacties zijn.

U kunt daar een vinkje voor zetten. U krijgt dan berichten in uw inbox van het e-mail adres wat u heeft opgegeven.

Dit vinkje kunt u weer weghalen als u dit niet meer wilt.

bosbess
door bosbess - Aug 26, 2011 om 07:40
354 Antwoorden / 40 Vragen

Bedankt allebei, ik wist niet dat het dát vinkje was. Ja, wel dom, maar ik vink dat nooit aan, heb geen zin in extra meeltjes. En Harrie, kláárwakker hoor, al vanaf 5 uur.

tdehond
door tdehond - Aug 26, 2011 om 08:49
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=bosbess schreef op vrijdag 26 aug 2011, 07:40]Bedankt allebei, ik wist niet dat het dát vinkje was. Ja, wel dom, maar ik vink dat nooit aan, heb geen zin in extra meeltjes. En Harrie, kláárwakker hoor, al vanaf 5 uur.

Ik vink het alleen aan als ik zelf een vraag stel. Verder kan ik me aardig beheersen als ik besloten heb om niet meer te reageren, zeker als ik last krijg van "zwarte vlekken in mijn gezichtsveld" :)

re
door renate07 - Aug 26, 2011 om 09:05
142 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond......denk aan onze afspraak ,als Druif dit leest begint alles weer opnieuw
hahaha
Gr. Renate

tdehond
door tdehond - Aug 26, 2011 om 09:09
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=renate07 schreef op vrijdag 26 aug 2011, 09:05]tdehond......denk aan onze afspraak ,als Druif dit leest begint alles weer opnieuw
hahaha
Gr. Renate

Ha ha ha. Sorry. Ik kon het niet laten. Mijn excuses.

bosbess
door bosbess - Aug 26, 2011 om 10:34
354 Antwoorden / 40 Vragen

Renate, nou niet óók weer hier beginnen hè! Nu weten we het wel.

tdehond, heel subtiel, leuk.

ltmvz
door ltmvz - Aug 26, 2011 om 14:21
949 Antwoorden / 18 Vragen

Geachte tdehond,

U zegt: "Ik vink het alleen aan als ik zelf een vraag stel". Dit is ook de enige mogelijkheid.

Ik zou het op prijs stellen als het ook mogelijk zou zijn ook onderwerpen te volgen waaraan ik zelf niet deelneem. Ik heb dus wel eens in zo'n geval een vinkje geplaatst maar hoorde dan nooit iets.

Toen heb ik de redactie gecontacteerd die vervolgens antwoordde dat aanvinken alleen werkt als je zelf een reactie hebt gegeven.

tdehond
door tdehond - Aug 26, 2011 om 14:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ ltmvz

Ik zal het even uitproberen door hier een vinkje neer te zetten na mijn reactie hier.

Had u na het plaatsen van een reactie een vinkje gezet?

tdehond
door tdehond - Aug 26, 2011 om 14:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen

oops
op verzend gedrukt voordat ik aanvinkte.

edrick3
door edrick3 - Aug 26, 2011 om 14:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ltmvz, tdehond,

Spraakverwarring?!

.....U zegt: "Ik vink het alleen aan als ik zelf een vraag stel". Dit is ook de enige mogelijkheid.....

Als je zelf een vraag stelt en vinkje zet krijg je de antwoorden 2x (raar maar waar).

Als je een reactie plaatst en een vinkje zet, krijg je een mail als er een (ander) antwoord gegeven wordt.

Vinkje zetten bij een vraag waar je zelf niet op antwoord helpt niet!

@bosbess,

Geen berichten meer? Klik in de notificatie op Klik dan hier. Je komt dan aan het eind van de desbetreffende vraag terecht. Vinkjes zijn dan al uitgevinkt (in tegenstelling tot wat er in de notificatie staat). Je hoeft alleen nog maar op VERZEND te drukken.

Met vr.gr.

tdehond
door tdehond - Aug 26, 2011 om 14:48
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ Edrick3

Ik heb de test gedaan. Na OOPS heb ik vinkje gezet:

In mijn inbox ontving ik een e-mail van de site:
Op het onderwerp 'Vinkje' is een nieuw antwoord gegeven. Via de volgende link kun je direct naar dit antwoord toe:

U kunt dus ook aanvinken als u reageert op een onderwerp, waarna u gemeld wordt als iemand reageert op dit onderwerp.

Wil je geen notificaties meer ontvangen? Klik dan hier. Als je bent ingelogd kun je de notificatie zelf uitvinken.
quote uit het bericht met dank aan Kassa.

edrick3
door edrick3 - Aug 26, 2011 om 14:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tdehond,

Dat staat er toch!
.....Als je een reactie plaatst en een vinkje zet, krijg je een mail als er een (ander) antwoord gegeven wordt.....

Dacht dat je dat wel wist.

tdehond
door tdehond - Aug 26, 2011 om 15:25
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 26 aug 2011, 14:58]@tdehond,

Dat staat er toch!
.....Als je een reactie plaatst en een vinkje zet, krijg je een mail als er een (ander) antwoord gegeven wordt.....

Dacht dat je dat wel wist.

Zoals aangegeven vink ik alleen als ik een vraag stel.
< ik krijg weer zo'n last van zwarte vlekken:)>
Ik wist niet dat u geïrriteerd raakte. Ik was aan het testen
{ @ ltmvz
Ik zal het even uitproberen door hier een vinkje neer te zetten na mijn reactie hier.} en bracht dus even verslag uit.
BTW
Ik zie regelmatig soortgelijke antwoorden na een vraag staan. Dus maakt u niet druk. Ik wijd daar zelfs geen rode duim aan. :)

ltmvz
door ltmvz - Aug 26, 2011 om 16:19
949 Antwoorden / 18 Vragen

Wat ik dus wilde zeggen is dat je geen notificatie (e-mail) ontvangt als je een onderwerp interessant vindt en je hebt zelf dus de vraag niet gesteld en ook geen reactie gegeven. Dat komt bij mij heel vaak voor.

Het zou toch leuk zijn als je zo'n onderwerp zou kunnen volgen zonder te moeten opzoeken of iemand misschien nog iets heeft toegevoegd?

freya
door freya - Aug 26, 2011 om 16:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ltmvz schreef op vrijdag 26 aug 2011, 16:19]Wat ik dus wilde zeggen is dat je geen notificatie (e-mail) ontvangt als je een onderwerp interessant vindt en je hebt zelf dus de vraag niet gesteld en ook geen reactie gegeven. Dat komt bij mij heel vaak voor.

Het zou toch leuk zijn als je zo'n onderwerp zou kunnen volgen zonder te moeten opzoeken of iemand misschien nog iets heeft toegevoegd?
Klopt, dat kan inderdaad niet. Maar dat probleem is toch simpel op te lossen? Of moet ik dat nog gaan uitleggen?

Freya

tdehond
door tdehond - Aug 26, 2011 om 16:42
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=ltmvz schreef op vrijdag 26 aug 2011, 16:19]Wat ik dus wilde zeggen is dat je geen notificatie (e-mail) ontvangt als je een onderwerp interessant vindt en je hebt zelf dus de vraag niet gesteld en ook geen reactie gegeven. Dat komt bij mij heel vaak voor.

Het zou toch leuk zijn als je zo'n onderwerp zou kunnen volgen zonder te moeten opzoeken of iemand misschien nog iets heeft toegevoegd?
Even een korte reactie geven dus en vervolgens aanvinken dat u op de hoogte gesteld wilt worden van nieuwe bijdragen.

birdies
door birdies - Aug 26, 2011 om 16:45
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Jeetje, weer 2 pagina's gewauwel over een vinkje, pfff.

bosbess
door bosbess - Aug 26, 2011 om 16:47
354 Antwoorden / 40 Vragen

Nu heb ik al wéér wat geleerd, namelijk wat notificaties zijn. Ik zag dat altijd wel staan, maar je kunt het niet aanklikken, dus leek het me niet belangrijk. Ik heb trouwens altijd goed zónder gekund.

edrick3
door edrick3 - Aug 26, 2011 om 16:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=birdies schreef op vrijdag 26 aug 2011, 16:45]Jeetje, weer 2 pagina's gewauwel over een vinkje, pfff.

Van mij krijg je een groen duimpje! ;-)

tdehond
door tdehond - Aug 26, 2011 om 20:13
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 26 aug 2011, 16:50][quote=birdies schreef op vrijdag 26 aug 2011, 16:45]Jeetje, weer 2 pagina's gewauwel over een vinkje, pfff.

Van mij krijg je een groen duimpje! ;-)

Zo'n groen duimpje staat meteen een stuk gezelliger als een rode.
;-)
BTW
Ondanks verwijderen van vinkje op de site toch een notificatie gekregen.
Zo is dit bericht weer on topic.

freya
door freya - Aug 26, 2011 om 20:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Alléén het vinkje verwijderen is ook niet voldoende. Je moet ook nog op (verzend) klikken.....

Freya

tdehond
door tdehond - Aug 27, 2011 om 07:52
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 26 aug 2011, 20:18]
Alléén het vinkje verwijderen is ook niet voldoende. Je moet ook nog op (verzend) klikken.....

Freya

Bedankt. Dat zal het geweest zijn.