jv
door jvanvoorst Sep 17, 2010 om 10:11
Computers & telefonie

Virus ?

Hallo;
ik kreeg gisteren ineens de melding virus
met de avg scan is deze weggezet.
Mag ik deze ook van de computer verwijderen ?

C:\Program Files\ResultDns\resultdns.exe
emai: [edit redactie]

Groet Joop

1362 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jvanvoorst,

Op de 1e plaats: vraag even aan de redactie middels de contactknop hier helemaal onderaan of ze je mailadres willen verwijderen (of wil je graag spam?).

Als AVG iets in quarantaine heeft geplaatst kun je dat daar rustig laten staan. Is ongevaarlijk gemaakt. Als de computer verder gewoon z'n werk blijft doen kun je het ook definitief verwijderen.

Zou voor de zekerheid nog even scannen met MBAM (even aanklikken).

Suc6

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

jvanvoorst

Natuurlijk is het wél belangrijk dat je minstens 1 keer per maand scant. Ook 1 keer per week kan natuurlijk. Daarna kun je de inhoud van de lijsten verwijderen.

Sukses en groetenm, ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja deze malware moet je absoluut verwijderen.

Even uit nieuwsgierigheid: sinds wanneer staat deze op je pc?
De eerste meldingen hierover stammen van juli 2010, hopelijk heb je het niet al zo lang!
Dit vraag ik omdat ik AVG niet zo'n beste scanner vind en ik zou willen weten hoe lang deze de ResultDNS al onopgemerkt voorbij heeft laten gaan.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S. het kan best zijn dat je geen idee hebt, de datum van de folder
C:\Program Files\ResultDNS kan een indicatie zijn.
Gelieve die datum even te vermelden.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

ongeveer 4 Dagen

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

jvanvoorst schreef op vrijdag 17 sep 2010, 10:11: Hallo;
ik kreeg gisteren ineens de melding virus
met de avg scan is deze weggezet.
Mag ik deze ook van de computer verwijderen ?

C:Program FilesResultDns
esultdns.exe

Groet Joop

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou 4 dagen valt aan de ene kant mee (het had bijv. ook 4 weken kunnen zijn) maar aan de andere kant, je bent dus al 4 dagen besmet voordat AVG 't detecteerde, dat vind ik toch ook niet indrukwekkend. Mijn advies is in elk geval, nadat je het virus compleet verwijderd hebt, om een betere virusscanner te gebruiken (tip: Avast of Avira).
Geen enkele scanner kan 100% tegenhouden, maar van AVG is het bekend dat het op dat gebied minder goed presteert.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S. vergeet ik nog te melden dat je ook 's zou moeten nadenken hoe het komt dat je besmet raakte. Meestal is dit het gevolg van lukraak downloaden en installeren van onbekende bron, bijv. software binnengehaald via nieuwsgroepen of torrents.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo;
Ik heb result dns verwijdert
Alles doet het goed bedankt voor de reactie
ik ga nadenken waar het is ontstaan.
via een duitse krant Bild ?
Frostwire ik heb iets geprobeerd ?
of ad en telegraaf?
Joop

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Frostwire is een P2P pakket
Ligt er aan wat je er mee binnen gehaald hebt.
Kwam de software wel van de officiële site http://www.frostwire.com/

Als je verdachte software al installeert.
Eerst installer scannen.
Installeren van het pakket.
Dan je hele PC scannen of het echt virus en spyware vrij is.

[u]Het is altijd een risico dat je pc in de prak gaat.[/u]

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jvanvoorst,

Als het er al een paar dagen op gezeten heeft tóch maar even scannen met MBAM!!

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo;
de zaak gescand met mbam

er waren nog vele infecties

hij lijkt nu geheel schoon

Ben wel 69 maar leer nog elke dag

Vele dank voor alle reacties

Groet joop

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jvanvoorst,

Download dan voor de zekerheid ook nog even emsisoft anti-malware
Die kun je 3 dagen (of 30 dagen) gratis proberen.
Na gebruik kun je die weer verwijderen.
Haalt zeker nog meer 'ongerechtigheden' van je computer.

Goed weekend.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

jvanvoorst schreef op vrijdag 17 sep 2010, 19:18: Hallo;
de zaak gescand met mbam

er waren nog vele infecties

Mijn hemel, dit moet je toch wel iets zeggen over zowel de kwaliteit van AVG als over je surfgedrag!?!!

ve
door verwijderd - Oct 2, 2010 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

zet avast er op

gebruik deze antivirus niet:

mcafee ,normon ,avira ,avg ,panda soft ,norton(kan een besmette bestanden meestal niet weghalen),comodo antivirus

wel goed

avast virus clener, avast 4.8,avast 5.0 (geen viwerwol helaas)

ve
door verwijderd - Oct 2, 2010 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laatst ook weer:

Een computer met AVG.
Ik AVG eraf gehaald en Avast erop: alleen maar problemen.

Via een externe computer laten scannen met Kaspersky: zeer veel troep tegengekomen (voornamelijk trojans).

De enige oplossing:
Persoonlijke bestanden veilig gesteld en Windows opnieuw geïnstalleerd.