beileveld
door beileveld Feb 13, 2005 om 19:20
Computers & telefonie

Virusscanner

wie weet er nog een goede virusscanner (bevalve avg free) die de meeste virussen direct kan verwijderen?

2536 33 Rapporteer

ac
door acooijmans - Feb 13, 2005 om 19:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Norton en Mcafee zijn beide zeer goed.

Met allebei heb ik goede ervaringen opgedaan.

Succes ermee.

Ton

beileveld
door beileveld - Feb 13, 2005 om 19:34
122 Antwoorden / 16 Vragen

het was niet de bedoeling om uw antwoord als beste aan te vinken maar ok, klikfoutje...

ik was er zelf ook wel achter dat norton en mcafee goed waren maar welke is de beste?

gsm
door gsm - Feb 13, 2005 om 19:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Tja, dus kun je verdere antwoorden op zo'n vraag wel vergeten.

Trouwens beste op welk gebied?

- Kwaliteit

- Prestatie

- Gebruiksvriendelijkheid

- Functionaliteit

- enz., enz....

Dit is eigenlijk een consumentensite, dus ik denk dat u bedoeld Beste prijs/prestatie verhouding of zo iets?

GSM

beileveld
door beileveld - Feb 13, 2005 om 19:51
122 Antwoorden / 16 Vragen

prijs maakt me niet uit...gnagnagna

het gaat er voornamelijk om dat ie rar's uitpakt om te scannen, en dat virussen meestal verwijderd kunnen worden, heel vaak krijg je de melding dat "het virus niet verwijderd kan worden

tigertje
door tigertje - Feb 13, 2005 om 20:07
402 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb behoorlijk wat discussies/reviews gelezen van virus-scanners. En daar zijn Norton en McAfee zeker niet populair. Welke veel genoemd wordt en zeer goede prestaties heeft is NOD32 van Eset.

Het is naast zeer veilig ook nog eens erg licht. En m.n. dat laatste is iets wat Norton en McAfee enorm missen.

beileveld
door beileveld - Feb 13, 2005 om 20:10
122 Antwoorden / 16 Vragen

Wat bedoelt u met licht?

en waar kan je die virusscanner kopen?

pablo_1
door pablo_1 - Feb 14, 2005 om 00:45
39 Antwoorden / 0 Vragen

op dit moment komt kaspersky het beste uit de tests

je kan hem gratis testen:

    http://www.kaspersky.com/trials

norton en mcafee vragen inderdaad erg veel resources,op windows 98 zou ik de nieuwste versie's niet adviseren

gratis en ook goed zijn avast en antivir.

er zijn eigenlijk geen echt slechte virusscanners,ze lopen inweze allemaal achter de feiten aan,als je het aan tien mensen vraagd zal je tien verschillende antwoorden krijgen

computer asosiates is een scanner die naar mijn idee sterk in opkomst is,een trialversie kan je hier downloaden :

       http://www3.ca.com/Solutions/Collateral.asp?CID=39914

succes met je keuze

paul

Gr
door GrootRotterdam - Feb 14, 2005 om 16:47
8 Antwoorden / 1 Vragen

Norton is best goed als antivirusprogramma, alleen het "vreet" systeemgeheugen. De computer wordt dan langzamer.

McAfee is veel beter, altijd (bijna elke dag een update!) actueel. De service is goed en het vreet geen systeemgeheugen, waardoor de computer "langzamer" wordt.

De nieuwste versie van McAfee (versie 9 van Viruscan) met het aanvullende en samenwerkende programma Personal Firewall Plus (versie 6) zijn samen in het McAfee Security Center uitstekend. Je kunt zelfs laten traceren wie ongeoorloofd toegang probeerde te krijgen op de computer.

Het hele pakket kost in de gemiddelde winkel tussen de 80 en 90 euro, maar is via bijvoorbeeld de postbank met een fikse korting aan te schaffen. Als je een abonnement bij XS4all hebt, krijg je dit zelfs gratis! Alles is in het Nederlands, de hulpprogramma's leggen duidelijk uit wat de instellingen zijn.

Kortom, ik raad McAfee aan.

beileveld
door beileveld - Feb 14, 2005 om 16:53
122 Antwoorden / 16 Vragen

Ik heb als eens een keer mcafee security center geinstalleerd (weliswaar illegaal) en daarmee moest je updaten via internet explorer (active X) is dit in de legale versie ook zo?

het is namelijk vooral als het iedere dag moet erg irritant om constant zelf je updates te moeten installeren

mj
door mjl767 - Feb 14, 2005 om 17:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben het helemaal met Tigertje eens. Nod32 is een perfecte scanner, die je ook zo kan instellen dat hij je downloads gelijk checkt. Gebruik hem al langer en ben zeer tevreden.

beileveld
door beileveld - Feb 14, 2005 om 17:41
122 Antwoorden / 16 Vragen

Ik gebruik als het kan toch liever mcafee, ik heb nu mcafee 7.1.0, maar die kan virussen heel vaak niet verwijderen. ik hoop dat dat met nieuwre versies wel kan, en dat de update functie ook goed werkt

ro
door romeo - Feb 14, 2005 om 17:55
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, wat betreft virusscanners heb ik(is natuurlijk altijd persoonlijk)meerdere dingen geinstaleerd zoals : AntiVir , ZoneAlarm en Spybot.deze zijn GRATIS te down loaden via internet en werken PERFECT. Vooral AntiVir,die ook (echt) virussen verwijderd.(ook de laatste nieuwe virussen)

gy
door gymnos001 - Feb 14, 2005 om 18:17
3 Antwoorden / 0 Vragen

Welke virusscanner je ook gebruikt, het is altijd aan te bevelen van tijd tot tijd je systeem te laten scannen door een on-line scanner zoals de GRATIS Trend Micro. Dit is het adres:

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Deze vond bij mij virussen die niet door McAfee waren aangewezen, doordat McAfee het virus pas vindt als het wordt geactiveerd.

gm
door gmeulenbroek - Feb 14, 2005 om 21:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Avast4

libra15
door libra15 - Feb 14, 2005 om 21:46
116 Antwoorden / 6 Vragen

Neem nou maar Norton Internet Security, ben je van alle ellende af. Suc6.

rh
door rhamaker - Feb 14, 2005 om 22:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Norton heeft grote bekendheid door zijn geweldig stevige marketing. Verder stelt het op beveiligingsgebied minder voor dan het verondersteld te moeten doen. Het ministerie van Economische Zaken waarschuwt hier ook voor. De grote winnaar op het gebied van virusscanners op dit moment is Kaspersky Personal (Pro) 5.0 (Ned.) die zojuist te updaten is met als uniek extra: bescherming tegen netwerkaanvallen. Een zeer goede tweede zou dan McAfee worden. Kijk voor de elende, die Norton (Symantec) aan kan brengen maar eens op: www.waarschuwingsdienst.nl

beileveld
door beileveld - Feb 14, 2005 om 22:02
122 Antwoorden / 16 Vragen

kwoot:

"Neem nou gewoon norton internet security, dan ben je van al je ellende af"

einde

ja maar aan dat advies heb ik niet veel, dat is meer een pakket met aller erin, zoals firewall, popupblocker, em mischien antispam, maar die dingen heb ik al afzonderlijk en dus niet nodig.

en ten 2e: ik zit niet in de ellende, ik wil er alleen niet in komen

ja
door jannet - Feb 14, 2005 om 22:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt al zeer veel reacties gehad,  en een ervan heeft ook al gezegd: "vraag er tien mensen naar en je krijgt tien verschillende antwoorden". Zelf geef je al aan AVG free, deze gebruik ik ook in combinatie met Zonealarm. En integenstelling tot mijn zwager (Norton) en schoonzus (Panda antivirus) heb ik nog nooit last gehad van virussen of dialers. Deels naturlijk door bewust te surfen, maar ook omdat beide gratis pakketten blijkbaar zeer goed doen wat ze moeten doen.

ab
door abosoft - Feb 14, 2005 om 22:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst moet gezegd worden, dat Norton op het gebied van harde schijf beheer het beste wat ooit ontstaan is, maar van virussen hebben ze nog nooit iets goed kunnen maken. (vroeger kon men aan Peter Norton een virus sturen en binnen 24 uur had je een anti virus binnen) maar dat is nu verleden tijd. Erg veel virusscanners zijn redelijk tot goed te noemen, bv McAfee scoort in de testengoed tot zeer goed, wilt men een scanner die het beste is dan komt men bij dr solomon kaart beschermer, dit is de allerbeste, op het gebied van software is het programma "F-secure anti- virus cliënt security" het allerbeste. Dit programma heeft alleen als nadeel dat een geregistreerde versie tamelijk prijzig is ongeveer € 200,00, met 4 update/jaar en update virusdefinitie van elk uur(zodra een definitie bekend is wordt hij automatisch geladen en geinstalleerd.) Je kan op internet www.f-secure.com een 30 dagen versie downloaden met de complete mogelijkheid. Alles wat men met de computer doet wordt gecontroleerd en eventueel gecleaned. Inclusief alle ingepakte bestanden, alsook alle e-mail(bijlages), zelfs als men op een website een virus bouwt (komt de laatste tijd steeds vaker voor) houdt f-secure deze tegen.

so
door softmatic - Feb 14, 2005 om 22:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook een goede optie is ClamAV als virusscanner. Opensource (dus ook
gratis), en elk uur updates indien nodig. Draait hier als een speer.
Nooit omkijken naar en altijd up-to-date.

 http://www.clamav.net/

beileveld
door beileveld - Feb 15, 2005 om 07:19
122 Antwoorden / 16 Vragen

Heeft dat clam av ook al eens een virus verwijderd?

beileveld
door beileveld - Feb 15, 2005 om 07:38
122 Antwoorden / 16 Vragen

ik download nu f-secure van kazaa.

klopt 35 mb?

ha
door hasi30 - Feb 15, 2005 om 09:00
9 Antwoorden / 8 Vragen

Bij alle antwoorden heb ik er één gemist nl: PANDA

Hij is niet gratis, maar wel bizonder goed. Ga maar eens naar:

http://www.pandasoftware.com

Hans

ru
door rutty - Feb 15, 2005 om 09:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik gebruik bitdefender 8 professional plus en ben hier erg tevreden over.klik op deze link: http://www.fransonline.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=3256 om test resultaten te bekijken

es
door essajee - Feb 15, 2005 om 15:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi, ik heb alles van Norton en zojuist nog het systeem laten checken met het gratis programma Trend Micro( de link staat bij je antwoorden ) en die heeft niets kunnen vinden. Ik heb deze antivirus al 2 jaar en nog nooit problemen gehad met virussen. En tegen spyware gebruik Spy Sweeper samen met Spy Blaster, dat werkt ook naar mijn tevredenheid.

Groetjes Essajee

rp
door rpf - Feb 15, 2005 om 16:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

The one and only!

F-Prot Antivirus van Frisk Software International.

In bijna 20 jaar NOOIT een virus op mijn PC's gehad.

Ook al in het DOS tijdperk de beste.

beileveld
door beileveld - Feb 15, 2005 om 16:50
122 Antwoorden / 16 Vragen

degene die mij nog iets aanraden: zet er de site bij van paketten, en beredeneer liefst je antwoorden, zodat het niet iets wordt van ja dit is de beste dus kopen.

ab
door abosoft - Feb 15, 2005 om 22:29
3 Antwoorden / 0 Vragen

als norton gebruikt, moet je eens proberen een andere scanner, en je zult zien dat je systeem barst van de virussen, Laatst heb ik f-secure op een systeem geplaatst waar naar tevredenheid norton draaide, f-secure vond 6 virussen op het systeem, dit komt dat norton alleen actief wordt op actieve virussen, maar virussen die sluimeren worden niet gezien.

ab
door abosoft - Feb 15, 2005 om 22:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

f-prot is de dos variant van de opvolger f-secure.

ch
door chromo - Feb 15, 2005 om 23:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad is Titanium van Panda een erg goed produkt.

Het is ook in het Nederlands, maar dat niet alleen, het beschermt
tevens voor spyware en malware, het is eenvoudig in te stellen met
behulp van de duidelijke aanwijzingen.

Dagelijks kunt u vele updates verwachten zonder dat het prog. gaat hinderen, doet zijn werk uitstekend op de achtergrond.

Het voordeel is ook dat Titanium geen zware belasting op het geheugen uitvoert.

Kortom ik vindt het een fijn produkt!

ag
door agave - Feb 16, 2005 om 03:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Toen ik 15 jaar geleden mijn eerste PC had was Mcaffee het meest gebruikte anti-virus programma. Later heb ik ook wel eens Norton gekocht. [Eigenlijk omdat ik verrukt was van hun techniese programma].  Maar Norton is tegenwoordig zo duur en gebruikt zoveel van je geheugen dat de PC erg!!! langzaam wordt, zeker als je een wat ouder model PC hebt. Na grondig navragen en surfen op internet heb ik nu sinds augustus 2004 AVG, de free version van www.Grisoft.com. Bevalt me uitstekend. Hij wordt elke dag ge-update op de achtergrond en houdt virussen goed tegen. In januari kreeg ik een email van ze dat ik de nieuwste versie freeware AVG 7.0 moest downloaden omdat de door mij gebruikte versie werd vervangen. Ook dit werkt weer prima. Ik word gelukkig niet zo vaak met virussen gepest, maar er zijn er 5 sinds januari tegengehouden: a virus was found in this incoming message and is distroyed. De rest van de mail wordt dan gewoon doorgegeven.

Anderen noemden Ad-aware en Spybot. Maar dit zijn geen anti-virus programma's; hiermee kun je spam en andere meldingen [bv. kleine programmatjes] van "hackende lolbroeken" van je PC verwijderen. Sinds ik Windows 2000 heb heb ik MicrosoftAntiSpywareinstall.exe ge-installeerd en ook dat werkt goed op de achtergrond. Gratis service van Microsoft, zeggen ze zelf. Ik heb het gedownload van www.download.com. Even bestand in het zoekkader intypen..

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Agave

pavala
door pavala - Feb 16, 2005 om 09:22
8 Antwoorden / 0 Vragen

anti-vir  kun je updaten via internet, ik heb hier goede ervaringen mee.

zc
door zchatenz - Feb 19, 2005 om 16:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wees voorzichtig met complete versies van Norton, Mcafee en Zonelabs.( Antivirus en Firewall )

De werking is uitstekend, echter bij gebruik van 'realtime' verbindingen (b.v. beurskoersen) zijn de voetangels en klemmen die de firewalls opwerpen er de oorzaak van dat die verbinding of helemaal niet plaats vindt of gaat haperen.

Windows XP SP2 heeft dat opgelost door uitsluitend inkomend te filteren. Mits dat goed verloopt is dat m.i. ook voldoende.

Van andere firewalls is mij niet bekend dat die een dergelijke instelling bezitten.  McAfee gaat trouwens heel ver in begeleiding, omdat de tryout verstreek heb ik er de brui aan gegeven.

Sygate heeft een gratis firewall die je kunt uitproberen en over de antivirusprogramma's is m.i. voldoende bericht.