ar
door ariebelinda Feb 24, 2007 om 11:49
Computers & telefonie

Vista en scanner

Ik heb vista, maar nu wil ik mijn oude scanner (HP ScanJet 4100C) aansluiten maar deze doet het niet bij vista. Installatie CD geprobeerd, op de HP site gekeken. Ik kan nergens een oplossing vinden. Kan iemand mij helpen.

543 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben even een paar forums langsgeweest en zie dat dit probleem vaker voorkomt.Zover ik heb gelezen zijn er (nog)geen drivers voor.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

De mensen die vista gaan gebruiken moeten zich met alle oude dingen achter hun oren krabben : er zijn op dit moment geen oplossingen ervoor omdat het vista besturings rpogramma veel te nieuw is om alles direct inorde te hebben

Hier gaat zeker een volledig jaar over dat alle oudere aparatuur u op vista kan aansluiten. Ik blijf lekker nog bij oude xp en wacht geduldig af totdat het minimaal twee jaar volledig in de winkels ligt maar dat is mijn mening maar u bent hiermee niet geholpen met uw vraag.

de oplossing is er voorlopig niet aanwezig helaas !

labswans

ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klopt inderdaad; er is nog een groot gebrek aan drivers. Vooral met HP produkten valt dat trouwens wel op.

Is voor mij altijd een reden geweest om met een nieuwe Windows te wachten tot de eerste Servicepack, dan zijn veel van dit soort zaken al redelijk onder controle.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

gewoon een emailtje met u probleem naar hp suport(kijk op de site )

Soms staat de oplossing niet op de site, zelf al een keer gehad,
u krijg dan meestal een nood oplossing, prima mensen bij HP

groet

ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

alvast bedankt voor al jullie reacties, ik hoop dat er in de toekomst misschien een oplossing voor word gevonden.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2007 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn 2 oplossingen in uw geval.

optie 1:

U zou een dual boot kunnen maken voor uw pc. Dat houd in dat u op 1 hardeschijf 2 partitie maakt, en daarbij 2 besteuringssystem instaleert in dit geval dus xp en vista. Dit is nogal arbeit intensief dus gauw naar optie 2

optie 2:

Er zijn progamma's die maken een virtuele ruimte voor xp zeg maar. Die zou u kunnen gebruiken in vista, om u drivers te runnen via die progamma. Het nadeel er van is dat u altijd dat progamma op moet starten als u het des betreffende randapperatuur wilt gebruiken. Nog een nadeel is dat het vrij onstabiel is.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2007 om 06:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vista weggooien of een nieuwe printer kopen waarbij ik het eerste adviseer.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2007 om 08:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook wat probleempjes gehad met Vista.

Hieronder de programma's die het wel doen met Vista (ben zelf achter gekomen):

Spybot Search & Destroy, McAfee Virusscan, McAfee Antyspyware, McAfee Firewall, CCleaner, OpenOffice 2.1, Google Earth.

Mijn HP Deskjet printer doet het uitstekend maar ik moet ook zeggen dat ik een HP systeem heb.

AdAwere Personal heb ik nog niet uigeprobeerd. Als iemad het wel draaiend heeft op Vista graag een reactie zodat ook andere mensen het kunnen gaan gebruiken.

Not done: ZoneAlarm Firewall (ik moest system recovery draaien om PC weer aan de praat te krijgen)

AVG Free virus scan doet het ook niet.

Veel succes verder met Vista.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2007 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klopt 020...

De ZoneAlarm firewall voor Windows Vista (dus ook de gratis versie) is momenteel in de Beta-fase.

Mocht je je geroepen voelen om mee te testen, hieronder de link om de Beta-versie te downloaden.

Zonelabs forum

Enterprise.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2007 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@thesmiley

Dit soort problemen wordt niet opgelost door service packs van Microsoft, aangezien dit probleem niet komt door Vista. Het probleem zit hem erin dat fabrikanten voor sommige, verouderde producten, geen nieuwe drivers maken bij het uitkomen van nieuwe besturingssystemen. Computer-aanverwante apparatuur is gemaakt om, economisch, 3 jaar mee te gaan. Het is dan ook logisch dat fabrikanten geen geld en tijd investeren in het ontwikkelen van nieuwe drivers voor oudere apparaten.