er
door eroskin Oct 26, 2004 om 09:26
Computers & telefonie

Vloeistof in laptop

Hallo,

Ik heb een laptop van 4 manden oud en nu is daar wat wijn in gevallen, stom natuurlijk dat weten we zelf ook, maar ongelukken gebeuren nu eenmaal.

We dachten dus dat dit wel gerepareerd kon worden en zijn terug gegaan naar Office centre waar we hem gekocht hebben omdat er dus nog garantie op zit en we hem daarom niet zelf open durfde te maken.

Erg vriendelijk en correct geholpen maar daar kwamen we tot de ontdekknig dat het minimaal 299 euro excl btw ging kosten om hem te laten repareren, of zelf 389 euro excl. btw en dat zijn dan nog prijzen van oudere laptops.

Het meisje wat ons heeft geholpen heeft nog voor ons gebeld maar nieuwe prijzen konden ze ons niet geven(ze heeft echt haar beste gedaan) maar dit waren de minimale kosten.

Dus toch maar zelf open maken dan, dit hebben we gedaan maar we kunnen niets vinden.

Hij gaat niet meer aan maar verder lijkt er niets mis mee te zijn want er zat nergens wijn of iets dergelijks wat dit probleem leek te veroorzaken.

Ik hoop dat er iemand is die ons kan helpen met dit probleem want ik vind het laten maken bij HP echt veel te duur maar om hem nu zo weg te gooien na 4 maanden vinden we ook een beetje zonde.

Bedankt voor je reaktie alvast.

Linda

1312 6 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Oct 26, 2004 om 11:51
763 Antwoorden / 1 Vragen

Beste eroskin,

Dit is eigenlijk iets wat je niet zelf op kunt lossen, als je hem open maakt en binnenin niks kunt vinden dit zegt niet veel, een beetje vloeistof op je toetsenbord kan al voldoende om je toetsenbord de vernieling in te helpen, Dus misschien is het raadzaam om hem toch maar even te laten repareren.

succes en groeten tuinfreak

er
door eroskin - Oct 26, 2004 om 11:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Bedankt voor je antwoord, dat was ook onze bedoeling maar gezien de prijzen(minimaal 360 euro) hebben we dit maar niet gedaan, ik vond het belachelijk duur, de helft van de nieuwwaarde bijna.Beetje onbeschofte prijzen vonden wij.

Maar ontzettend bedankt voor het meedenken.

Linda

pa
door paulh_1 - Dec 9, 2004 om 15:34
5 Antwoorden / 3 Vragen

is het niet mogelijk om via je inboedelverzekering deze schade te claimen

er
door eroskin - Dec 9, 2004 om 15:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Bedankt voor het meedenken.

Ik denk dat dat niet kan want het is onze eigen schuld.Onze dochter van 3 duwde tegen de arm van mijn man aan, mijns inziens ben je daar niet voor verzekerd.

Maar mocht ik het mis hebben dan hoor ik het uiteraard graag.

Groetjes,

Linda

vladja
door vladja - Dec 9, 2004 om 16:43
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Linda,

Dit valt op geen enkele manier te claimen onder je inboedelverzekering.

Misschien kan je harde schijf (als die nog goed is) overzetten naar een tweedehandsje. Heb in ieder geval je gegevens nog.

Vladja

de
door deknapste - Dec 17, 2004 om 20:40
5 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Linda,

Neem eens contact op met Microfix te Leiden. Mijn vader heeft daar super ervaringen mee. Hij had een IBM die opeens niets meer deed. Hij contact opgenomen met IBM en hij kon 'm opsturen naar ze. Na twee weken kreeg hij bericht dat het moederbord vervangen moest worden. Dit zou net geen 900 euro kosten. Hij vond dat overdreven en heeft 'm ongerepareerd terug laten sturen. (moest wel 150 euro onderzoekskosten betalen). Via via kreeg hij de firma Microfix door. Na contact met dit bedrijf kwam een koerier de laptop ophalen. Na 10 dagen werd de laptop gerepareerd door een koerier weer thuisbezord. Totale kosten onder de 100 euro inclusief alles. Het bleek om losse contactpunten te gaan. Dus helemaal geen nieuw moederbord nodig.

Het bedrijf Microfix is een keurig, flexibel en goedkoop bedrijf, dat geen misbruik maakt van je beperkte kennis.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. www.microfix.nl

(nee, ik krijg geen provisie, ik prijs alleen een goed bedrijf aan)

Groet,

Ben