quasimoda
door quasimoda Apr 19, 2009 om 14:09
Computers & telefonie

Vodafone

Een tijdje geleden heb ik geconstateerd dat ik in mijn eigen huis weinig tot geen bereik heb met Vodafone. Dit geldt voor zowel bellen als mobiel internetten.

Dit heb ik aangekaart bij Vodafone en dit zou worden uitgezocht.

Enkele weken later werd ik gebelde door een medewerkster van de Vodafone die met mij wat instellingen van mijn toestel doorliep om te kijken of ik door bijvoorbeeld het toestel op gsm te zetten in plaats van GSM en UMTS, het bereik kon verbeteren. Dit was dus niet het geval. Deze medewerkster gaf ook aan dat er bij in mij in de buurt een GSM-zendmast is, en dat volgend hun gegevens het bereik in mijn huis goed moest zijn, punt.
Wel merkte ze op dat de UMTS-mast hier wat verder vandaan staat en dat het daarom inderdaad logisch is dat het internetten met mijn mobiel niet goed was.  Nou heb ik een Vodafone Internet Blox abonnement.

Als ‘tegemoetkoming’ voor het ongemak wilden ze het volgende voor me doen:

In plaats van pas aan het einde van de maand, mocht ik vanwege slecht bereik, mijn Internet Blox abonnement per direct opzeggen. Echter, de gemaakte kosten aan dataverkeer tot dat moment zouden wel in rekening worden gebracht als ik per direct zou opzeggen.

Nou, dit vind ik tot wel en behoorlijk hufterige streek. Wat is dat nou voor tegemoetkoming? Dit is toch geen klantenservice?

Het bereik is slecht, Vodafone erkent dat en als ik dan wil opzeggen, word ik gestraft door een rekening te krijgen.

Is het niet juist klantenservice dat Vodafone mijn Internet Blox abonnement per direct opzegt, en daarbij geen kosten in rekening brengt?

506 5 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Apr 19, 2009 om 16:47
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zeg, wat verwacht je nu helemaal? Je neemt een dienst af waarvoor dient te worden betaald. De coulance van Vodafone is dat je, in afwijking van hetgeen normaal is, per direct mag opzeggen. Voor hetgeen je tot nu toe hebt verbruikt moet je gewoon betalen, vind je dat zelf niet ook vanzelfsprekend?

Eigenlijk had Vodafone je niet eens tegemoet hoeven komen hoor, ze leveren signaal en als je buiten op straat gaat staan durf ik te wedden dat het wél lukt. Dus...

quasimoda
door quasimoda - Apr 19, 2009 om 22:30
25 Antwoorden / 12 Vragen

Edwardus,

Wat een vreemde nare reactie.

Kun je mij uitleggen wat er vreemd aan is dat ik betaal voor een dienst waar ik geen gebruik van kan maken, omdat tot 3 straten van mijn huis geen bereik is? Waarom denk je dat ik op straat wel gewoon kan internetten? Ga je daar gewoon maar vanuit? Dat zie je dan verkeerd. Ik kan amper bellen in mijn eigen woning en Vodafone gaan uit van een computerprogramma waar ene bepaalde kleur in mijn straat bepaalt of ik wel of geen bereik heb. Vervolgens wordt door Vodafone erkend dat ik inderdaad niet met fatsoen mobiel kan internetten, maar wil mij wel e.e.a. in rekening brengen.

Als jij dit normaal vindt, wil ik jou graag mijn rekeningnummer geven, zodat je e.e.a. voor mij kunt betalen, dingen waar je uiteraard geen gebruik van hebt gemaakt. Kennelijk vindt je dit normaal.

edwardus
door edwardus - Apr 19, 2009 om 22:46
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zei ook: ... ik durf te wedden ...
die weddenschap verlies ik dan dus.

Maar ... je hebt wel al gebruik gemaakt van de dienst. Ben ik nou zo wereldvreemd om te denken dat je dát gebruik wel dient te betalen? Je hebt al een deel gebruikt, dat hoeft dan toch niet gratis te zijn?

edwardus
door edwardus - Apr 19, 2009 om 22:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Afijn, wij hebben blijkbaar een verschillende mening. Deze rubriek is eigenlijk bedoeld voor vragen waarbij iemand geholpen kan worden, niet voor het vergaren van gelijkgestemden. Dat laatste zou je kunnen doen in het "Forum" gedeelte, rechts op de Kassa site.

zu
door zucadragon - Apr 30, 2009 om 10:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is een moeilijke situatie.. Er is meer informatie nodig:

1. Was het een nieuwe verbinding.

2. Ben je net naar die nieuwe plek verhuist?

3. Zo nee voor 1 en 2, was het eerst wel goed maar is de verbinding verslechterd ?