quasimoda
door quasimoda Apr 19, 2009 om 14:09
Computers & telefonie

Vodafone

Een tijdje geleden heb ik geconstateerd dat ik in mijn eigen huis weinig tot geen bereik heb met Vodafone. Dit geldt voor zowel bellen als mobiel internetten.


Dit heb ik aangekaart bij Vodafone en dit zou worden uitgezocht.



Enkele weken later werd ik gebelde door een medewerkster van de Vodafone die met mij wat instellingen van mijn toestel doorliep om te kijken of ik door bijvoorbeeld het toestel op gsm te zetten in plaats van GSM en UMTS, het bereik kon verbeteren. Dit was dus niet het geval. Deze medewerkster gaf ook aan dat er bij in mij in de buurt een GSM-zendmast is, en dat volgend hun gegevens het bereik in mijn huis goed moest zijn, punt.
Wel merkte ze op dat de UMTS-mast hier wat verder vandaan staat en dat het daarom inderdaad logisch is dat het internetten met mijn mobiel niet goed was.  Nou heb ik een Vodafone Internet Blox abonnement.


Als ‘tegemoetkoming’ voor het ongemak wilden ze het volgende voor me doen:


In plaats van pas aan het einde van de maand, mocht ik vanwege slecht bereik, mijn Internet Blox abonnement per direct opzeggen. Echter, de gemaakte kosten aan dataverkeer tot dat moment zouden wel in rekening worden gebracht als ik per direct zou opzeggen.


Nou, dit vind ik tot wel en behoorlijk hufterige streek. Wat is dat nou voor tegemoetkoming? Dit is toch geen klantenservice?


Het bereik is slecht, Vodafone erkent dat en als ik dan wil opzeggen, word ik gestraft door een rekening te krijgen.


Is het niet juist klantenservice dat Vodafone mijn Internet Blox abonnement per direct opzegt, en daarbij geen kosten in rekening brengt?

506 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edwardus
door edwardus - Apr 19, 2009 om 16:47
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Zeg, wat verwacht je nu helemaal? Je neemt een dienst af waarvoor dient te worden betaald. De coulance van Vodafone is dat je, in afwijking van hetgeen normaal is, per direct mag opzeggen. Voor hetgeen je tot nu toe hebt verbruikt moet je gewoon betalen, vind je dat zelf niet ook vanzelfsprekend?

Eigenlijk had Vodafone je niet eens tegemoet hoeven komen hoor, ze leveren signaal en als je buiten op straat gaat staan durf ik te wedden dat het wél lukt. Dus...



quasimoda
door quasimoda - Apr 19, 2009 om 22:30
25 Antwoorden / 12 Vragen
0

Edwardus,

Wat een vreemde nare reactie.

Kun je mij uitleggen wat er vreemd aan is dat ik betaal voor een dienst waar ik geen gebruik van kan maken, omdat tot 3 straten van mijn huis geen bereik is? Waarom denk je dat ik op straat wel gewoon kan internetten? Ga je daar gewoon maar vanuit? Dat zie je dan verkeerd. Ik kan amper bellen in mijn eigen woning en Vodafone gaan uit van een computerprogramma waar ene bepaalde kleur in mijn straat bepaalt of ik wel of geen bereik heb. Vervolgens wordt door Vodafone erkend dat ik inderdaad niet met fatsoen mobiel kan internetten, maar wil mij wel e.e.a. in rekening brengen.

Als jij dit normaal vindt, wil ik jou graag mijn rekeningnummer geven, zodat je e.e.a. voor mij kunt betalen, dingen waar je uiteraard geen gebruik van hebt gemaakt. Kennelijk vindt je dit normaal.



edwardus
door edwardus - Apr 19, 2009 om 22:46
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Ik zei ook: ... ik durf te wedden ...
die weddenschap verlies ik dan dus.

Maar ... je hebt wel al gebruik gemaakt van de dienst. Ben ik nou zo wereldvreemd om te denken dat je dát gebruik wel dient te betalen? Je hebt al een deel gebruikt, dat hoeft dan toch niet gratis te zijn?



edwardus
door edwardus - Apr 19, 2009 om 22:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Afijn, wij hebben blijkbaar een verschillende mening. Deze rubriek is eigenlijk bedoeld voor vragen waarbij iemand geholpen kan worden, niet voor het vergaren van gelijkgestemden. Dat laatste zou je kunnen doen in het "Forum" gedeelte, rechts op de Kassa site.



zu
door zucadragon - Apr 30, 2009 om 10:32
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dit is een moeilijke situatie.. Er is meer informatie nodig:


1. Was het een nieuwe verbinding.


2. Ben je net naar die nieuwe plek verhuist?


3. Zo nee voor 1 en 2, was het eerst wel goed maar is de verbinding verslechterd ?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer