quasimoda
door quasimoda Aug 24, 2009 om 19:53
Computers & telefonie

Vodafone geheim nummer blijkt niet geheim

Sinds april 2007 heb ik een abonnement bij Vodafone. Ik heb een geheim nummer aangevraagd en dat was geen probleem. Dit jaar mei kwam ik erachter dat mijn volledige telefoonnummer en provider gewoon vermeld staan op een factuur van een andere telecomaanbieder. Ik was stomverbaasd en belde de klantenservice van Vodafone. Excuses en er was kennelijk een fout gemaakt, mar de mevrouw van de klantenservice zou er direct voor zorgen dat het alsnog zou gebeuren, inhoudende dat iemand die mij zou bellen met een nummer dat niet van Vodafone is, zou  zien staan 06-2171****. Prima, weer alle vertrouwen erin dat het goed zou komen, maar nu hoor ik vandaag van mijn mams die een abo heeft bij weer een andere aanbieder dat op de datum van 29 juli jl. gewoon mijn hele telefoonnummer vermeld staat.

Ik baal hier flink van. Wegens problemen met een ex ben ik in 2007 naar Vodafone overgestapt en heb daar een nieuw en GEHEIM nummer gekregen. Omdat ik er vertrouwen in had dat het zo zou geschieden, heb ik er geen moment aan gedacht dit te controleren. Nu blijk ik dus al anderhalf jaar lang tegen mijn wens in, een openbaar nummer te hebben en zelfs nadat het in orde gemaakt zou zijn door de klantenservice, is er helemaal niets gebeurd.

Ik heb geen vertrouwen meer in Vodafone en zou hele graag van ze af willen. Mijn contract loopt tot april 2010, maar het is toch niet zo dat Vodafone regels kan en mag omzeilen maar dat ik me vooral maar aan mijn contract moet houden?

Hoe zit dit?

1696 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 24, 2009 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

De contractuele kant houd ik me even afzijdig van. Wist je dat het mogelijk is om een gesprek te voeren waarbij je nummer (eenmalig) niet meegezonden wordt? Je moet daarvoor het volgende intoetsen:
#31#telefoonnummer

Let op: dit geldt niet voor sms of mms.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2009 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag quasimoda,

Probeer het probleem eens op te lossen door kontakt op te nemen met:

Stuur een mailtje naar Bas of Antoine of Jan

vodafonewebrelations.nl@vodafone.com

(zet in dat mailtje je klantnummer en je mobiele nummer)

en .................geef in je mailtje vooral aan, dat je al berichten hebt geplaatst op verschillende consumentensites.

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2009 om 00:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Edwardus,

Dankje, dat wist ik inderdaad, maar dat staat hier los van.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2009 om 00:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Read, dankje wel voor je reactie.

Ik zal er een mail heen sturen. Ik hoop dat het zin heeft, omdat de klantenservice bellen ook niet zinvol is geweest.

Bedankt voor de tip!