Vodafone glasvezel overstap
Hoi,
Ik heb momenteel internet, tv en telefonie van lijbrandt via de glasvezelkabel. Ik wil nu overstappen naar Vodafone (ook via glasvezel) Alles netjes aangevraagd bij Vodafone (inclusief de overstap service). Omdat ik zelf wel de televisiediensten moet opzeggen heb ik op advies van Vodafone helpdesk mijn diensten bij lijbrand opgezegd voor de 26e juli (dat zou ruim op tijd zijn voor de overstap naar Vodafone, volgens de helpdesk van Vodafone). Nu blijft het al heel lang stil van de kant van Vodafone. Vandaag maar weer eens gebeld met de helpdesk van Vodafone. Vertelde ze me dat ik niet zomaar kan overstappen. Pas als de service van mijn oude provider gestopt is dan pas kunnen ze de aanvraag verwerken. Dit gaat dan ongeveer 4 weken duren. Dit houd dus in dat ik 4 weken zonder internet, tv en telefonie zou zitten.
Dit is absurd in deze tijd.
De helpdesk kon wel een mijn ongenoegen door sturen naar de afdeling klachten maar dat kon wel 5 werkdagen duren voordat die terug antwoorden.
Waarom kan je op een glasvezelnetwerk niet gewoon binnen een dag overstappen????
Ik vind dat ik verkeerd ben geïnformeerd over de overstap service en over de overstap tijd.
Ja dat st nu eenmaal tijd, er moeten diverse dingen gebeuen voordat het mogelijk is. Elke verandering is niet altijd een verbetering. U zult vootaan eerst eens informatie vragen wat de moeilikheden u kan verwachten als u over wil stappen.
In plaats van een "vingertje" kan ik u wel uitleggen waar het aan ligt. De "schuld" zit hem bij de landelijke glasvezelbeheerder Reggefiber die er zo lang over doet. Uw signaal bij de oude provider stopt en dan pas neemt RF de aanvraag in behandeling en doet er dus vier tot zes weken over. Oplossing: zoek een provider die ook ADSL heeft en upgrade zo snel mogelijk. Is een hoop gedoe met extra installeren en dergelijke maar zorgt wel voor overbrugging.
Even voor alle duidelijkheid.
Ik heb geïnformeerd bij Reggefiber.
Reggefiber doet het omzetten niet zelf.
De monteur van de oude provider moet in de wijkkast de verbinding er uit trekken en dan kan de monteur van de nieuwe provider de nieuwe verbinding er in prikken.
Dit alles kan binnen 1 a 2 dagen rond zijn.
Het probleem zit hem echt bij Vodafone dat ze pas de aanvraag kunnen opstarten als de oude provider de verbinding heeft verbroken. Vodafone kan blijkbaar niet alles al in de systemen klaar zetten voordat de verbinding vrij gegeven is.
Vodafone glasvezel is een bedrijf dat zonder enige sturing opereert. Personeelsleden worden niet gecontroleerd en ze reageren niet of heel slecht op klachten van klanten. Ik wil Vodafone niet geheel afbranden, dit bedrijf heeft zoals alle andere ook goede kanten. Hun sterkste punt is afdeling automatische incasso. Ze zijn daar heel goed in het afschrijven van bedragen welke niet zijn overeengekomen.
Overall kan ik je dus niet aanraden om met Vodafone glasvezel in zee te gaan. Als je abonnement eenmaal loopt gaat het wel goed maar voordat je abonnement loopt moet er vanaf jouw zijde flink wat water bij de wijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer