ma
door mathijsvh Apr 15, 2013 om 20:25
Computers & telefonie

Vodafone, hoe kun je dit maken?

In 8 dagen tijd bijna 8 GB gebruiken via je Iphone5? dat lijkt onmogelijk. Er moet dan toch iets fout zijn. Dit is de 30e maand van dit abonnement en ben nog nooit over 1 GB per maand gegaan. en nu ruim 7,7 GB in 7 dagen tijd. En Vodafone ziet hier niets aparts in? Dus maar een rekening van €760,-?Wie weet er wat ik hier tegen kan doen en welk recht ik heb?

1078 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2013 om 20:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u kunt doen is rechtsboven in het zoekvak Vodafone in te typen en dan te lezen over zelfde onderwerpen.

Helaas zult u ook lezen dat maar heel weinig klachten gunstig voor de klant zijn afgewikkeld.

Hier meldt zich wel de volgende medewerker van het web care team met het verzoek alle gegevens op te sturen, met het uiteindelijke resultaat: NIHIL.

diumenge
door diumenge - Apr 15, 2013 om 20:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk, één GB per dag is met een iPhone zeker wel mogelijk.

ma
door mathijsvh - Apr 15, 2013 om 20:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

absoluut. maar voor mij niet!

zoekster
door zoekster - Apr 15, 2013 om 21:01
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Was Vodafone laatst niet in Kassa met de belofte dat ze een waarschuwings sms zouden sturen als de rekening te hoog werd? Staat me vaag iets van bij.

U kunt nog proberen deze zaak bij de geschillen commissie voor te leggen. KLIK
Er is wel klachtengeld, 50 euro, dat krijg je terug als je wint, maar ik weet niet of u zult winnen. Lees goed de brochure door en let op de termijn en de klachtenbrief die u naar Vodafone moet sturen.

Misschien kunt u eerst uw kans op het winnen van het geschil eens navragen bij het juridisch loket tel 0900 8020

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Apr 16, 2013 om 11:04
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mathijsvh,

Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent van een maandfactuur van €760,-.
Uit je verhaal kan ik opmaken dat je al contact met Vodafone hebt gehad.
Toch will ik je vragen om ons een mail te sturen met de volgende gegevens;
Een kopie van je bericht en het 06-nummer, naam, adres, geboortedatum, klantnummer en laatste 4 cijfers van het rekeningnummer.
Plaats het volgende als onderwerp in de mail;
Kassa | mathijsvh | 16-04-2013
Je kunt webcare.nl@vodafone.com als e-mailadres gebruiken.
Zo kunnen wij kijken wat er precies gebeurd is, en hopelijk een oplossing vinden voor dit probleem.

Groetjes, Rowie
Vodafone, 24/7 Webcrew

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 16, 2013 om 13:03
4299 Antwoorden / 5 Vragen

=vodafonewebcare schreef op dinsdag 16 apr 2013, 11:04: Zo kunnen wij kijken wat er precies gebeurd is, en hopelijk een oplossing vinden voor dit probleem.
1. om privacy redenen (lees; smoesjes) kunnen ze helemaal niet zien wat er gebeurd is (al valt het natuurlijk gewoon te raden)
2. vodafone ziet dit helemaal niet als 'n probleem, eerder het tegenovergestelde..
3. jaarlijks hebben ze bij vodafone 'n uitje, ze doen dan ook een speurtocht, meestal zijn ze dan wat collega's kwijt eind van de dag, ze zijn daar namelijk niet zo heel goed in "vinden".

@ts kom je er nu niet uit met vodafone, stel ze dan schriftelijk (per fax) in gebreken en vraag naar bewijs. Kijk sowieso uit met betalen, je geld terugvorderen is heel lastig.

ma
door mathijsvh - Apr 18, 2013 om 16:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil Rowie van Vodafone webcare bij deze bedanken voor uw reactie, en zal wanneer mijn klacht goed wordt verholpen het ook zeker positief benadrukken in de vorm van een bericht hier onder mijn vraag. Dus succes voor Vodafone om dit te bereiken en zie dit als een kans om jullie reputatie ,als geld jagers op een niet faire manier, te verbeteren door het tegendeel te bewijzen en faire en open te zijn.

Met vriendelijke en faire groet,

Mathijs

tijger1
door tijger1 - Apr 18, 2013 om 16:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ mathijsvh

Hoop doet leven, maar niet ten opzichte van Vodafone. Daar zult u van een koude kermis thuiskomen.

jo
door jorisw - Apr 18, 2013 om 22:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoeveel heb je dan wel verbruikt? Dat lijkt me de eerste stap om uit te zoeken. Als je kunt aantonen dat het niet klopt wordt de discussie al een stuk makkelijker.

En een provider kan inderdaad niet zien welke applicaties de data heeft verbruikt. Dat zijn geen smoesjes, maar het gevolg van dat DPI niet is toegestaan. Ze zouden dit wel heel graag willen toepassen omdat het heel veel waardevolle informatie oplevert, maar het mag niet.

ni
door nico van dijk - Apr 24, 2013 om 14:03
9 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan geen rechten ontlenen aan het niet ontvangen van waarschuwings smsjes is mij verteld. Dus dat helpt ook niet volgens mij.

"Dit is vodafone beleid" (lees verdienmodel) krijg je dan te horen!!!! Vaak crediteren ze wel een deel (bij mij de helft) als je dreigt met opzeggen. Alsof je blijft na zoiets maar goed.

je moet gewoon naar de geschillencommisie telecommunicatie kost 50,84 als je verliest. Krijg je terug als je wint.

http://www.degeschillencommissie.nl/home

kan overigens voor bijna alle zaken niet alleen telecom

zoekster
door zoekster - Apr 24, 2013 om 14:19
10968 Antwoorden / 34 Vragen

@nico van dijk, er is laatst iemand naar de geschillencommissie gegaan met een onbegrijpelijk hoog data verbruik. Die zat bij Tele2. Die heeft niet gewonnen, bij gebrek aan bewijs. Er worden meteen een stel juristen door het bedrijf op gezet en die gaan er flink mee aan de slag.

Mijn advies, wegwezen bij Vodafone en bij Tele2. Van andere bedrijven hoor je dit soort klachten zelden.

ni
door nico van dijk - Apr 24, 2013 om 15:01
9 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb al opgezegd bij vodafone . contract loopt to 23 mei. Heb net klacht ingediend op www.consuwijzer.nl. Kijk het gaat bij mij om "maar" 50 euro. (had datalimiet aan aangezet) hiervan hebben ze de helft toegezegd te crediteren. het gaat dus nog om 25 euro. Alleen het feit dat je dus maar moet slikken dat de computer zegt dat ze verstuurd zijn en dan later dat je hier geen rechten aan kan ontlenen als je ze niet ontvangen zou hebben. Als of je door gaat internetten als dit je 50 euro kost? Op die logica gaan ze niet in. "Dit is vodafone beleid"(lees verdienmodel)

Waarom een MB buiten de bundel 1,50 kost en je voor 2 euro 20 minuten mag bellen en 20 sms mag sturen en 35 MB kunnen ze je alleen uitleggen met "Dat is vodafone beleid" Als je dan antwoord dit is jullie verdienmodel zeggen ze "zo noemt u dat"