Vodafone licht klanten op met Alles-in-1-Reisbundel
In het verleden werden veel mensen na hun vakantie geconfronteerd met enorm hoge mobiele telefoonrekeningen. Om de consument te beschermen heeft de EU een limiet gesteld van EUR 59,95, daarna wordt het internet afgesloten tenzij de consument aangeeft anders te willen.
Vodafone bedenkt vervolgens de "Alles-1-Opreis bundel" en zegt bij 80% en 100% verbruik een gratis SMS te sturen als waarschuwing zodat consument weet dat hij bijna door bundel heen is; hiermee vervalt wel de EU afpraak van max 59,95. Maar als er door een fout in het systeem geen waarschuwings SMS-jes worden verstuurd en de rekening dus onopgemerkt kan oplopen presenteert Vodafone je alsnog een gepeperde rekening. Dit is bij mij gebeurd toen ik in Spanje zat. Een rekening van ongeveer 450 Euro. Reactie van Vodafone is "ja, het is ook een beetje uw eigen verantwoordelijkheid hoor, maar we geven u toch 300 euro korting, dus graag nog 150 euro overmaken".
Wat mij betreft is dit consumentenmisleiding waar ik inmiddels mijn rechtsbijstand op heb gezet. Deze zeggen dat Vodafone hun eigen voorwaarden niet is nagekomen en dus niet de klant mag laten opdraaien voor de kosten. Op Facebook heb ik inmiddels al meer mensen gezien die dit hebben meegemaakt en ook "een voorstel" van Vodafone krijgen. En als ze niet snel op het voorstel ingaan dan vervalt het aanbod...
Ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die soortgelijke ervaringen hebben met de Alles-in-1-Reisbundel van Vodafone.
Ik heb het ook gehad met een bundel. Toen ik terugkwam zag ik dat ik de bundel die ik had afgesloten niet helemaal goed had begrepen en dus kwam er een rekening van 200 euro in de bus. Vodafone gecontacteerd en de situatie uitgelegd.
Het enige wat ik heb hoeven te betalen is 10 euro voor het omzetten naar een andere contractsvorm, vond dat ze dat best netjes hadden geregeld.
Op dit forum lees ik regelmatig negatieve opmerkingen over Vodafone. Nou, mijn ervaringen zijn anders en nee, ik werk niet voor hen, was het maar waar, dan had ik tenminste een baan.
De eerste keer dat ik een klacht bij Vodafone doorgaf, nl. dat ik vond dat ik bij telefonische verlenging niet goed was ingelicht over wat het abonnement precies inhield (telefoontje kwam van hen) en in feite een verslechtering van de jaren ervoor betekende, heb ik een heleboel compensatieminuten van hen gekregen die ik maandenlang kon gebruiken (dit was het pre-internet tijdperk).
De tweede keer had ik niet eens een klacht, maar heb ik de klantenservice gebeld om uit te leggen waarom ik geen gebruik had (kunnen) maken van mijn gratis 3GB internet bij de laatste verlenging. Ze vonden dit erg vervelend voor mij en hoewel ze het niet hoefden, hebben ze mij alsnog 1 GB gratis gegeven die een paar maanden geldig blijven.
Mij hoor je dus niet klagen over Vodafone, integendeel. Ik heb voor hen gekozen omdat ik in een grensstreek woon en er zeker van kan zijn dat hun NL signaal tot aan de grens reikt of er zelfs net over, terwijl bij andere providers op km's voor de grens al een Belgische provider het kan gaan overnemen.
Ik vraag mij wel eens af of ik nu zo'n bofkont ben of dat het ook gaat om de manier waarop je iets aan de orde stelt. Want ook bij mijn provider voor vaste telefonie (EDPnet) heb ik al eens compensatie gekregen via de servicedesk, hoewel ze ook dit formeel niet hadden hoeven doen.
Met vriendelijkheid ben ik in elk geval tot nu toe een heel eind gekomen.
@Thijko : ook ik heb tot nu toe goede ervaringen met Vodafone, dus het verbaast me heel erg dat ze nu op deze manier reageren. Ik hoop nog steeds op een goede afwikkeling. Mocht dit het geval zijn, dan zal ik ook wel zo sportief zijn om dat hier te laten weten ;-)
@marcelbergen, misschien schiet het webcare team van Vodafone je wel te hulp. En anders eens kijken wat je rechtsbijstand voor elkaar krijgt. Laat je ons ook weten hoe dat afloopt, als je die weg gaat bewandelen? Daar help je anderen met hetzelfde probleem ook weer mee.
@zoekster : Het webcare team kon ook niets doen omdat het al in behandeling was bij hun "Special Services". Maar daar kwam ik niet verder mee. En die zeiden vervolgens 30 dagen nodig te hebben om met een antwoord te komen. Maar ik wilde weten wat mijn recht als consument is... moet ik nu wel of niet de komende nota van 450 euro betalen? Mijn rechtsbijstand heeft zowel aan Vodafone als aan mij laten weten of de incasso te laten storneren.
Ik informeer jullie zeker over de uitkomst!
@marcelbergen, het lijkt me dat je in je recht staat, precies om de redenen die je rechtsbijstand geeft. Vodafone is de afspraak niet nagekomen. Dat het coulance-aanbod vervalt als je er niet op tijd op ingaat, is natuurlijk een middel om je onder druk te zetten. Maar dat ze het aanbod doen, duidt erop dat ze snappen dat ze fout zitten.
Succes met alles.
Beste marcelbergen
Wat vervelend dat je geen sms notificatie hebt ontvangen en dat je nu kosten hebt gemaakt in het buitenland. Graag wil ik het een en ander voor je nakijken. Zou je een mail willen sturen naar webcare.nl@vodafone.com. Vermeld in de mail je 06-nummer, volledige naam, adres, geboortedatum, klantnummer en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer. Vermeld in het onderwerp je naam / Kassa / 16-08-2012.
Met vriendelijke groet,
Linda
Vodafone 24/7 Web crew
Beste Linda,
Van jullie "SmartPhone Crew" kreeg ik op Facebook het volgende antwoord:
"Hoi Marcel, Ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat de klacht idd bij SSV is neergelegd. De desbetreffende afdeling zal dan ook contact met je opnemen om tot en goede oplossing te komen. Momenteel kan ik weinig voor je betekenen."
Dus ik heb weinig hoop dat de "Web Crew" meer voor me kan betekenen. Mocht dit toch het geval zijn, dan hoor ik het graag.
Beste marcelbergen,
We hebben je case besproken met de andere afdelingen waarmee je contact hebt gehad. We gaan de mogelijkheden bekijken om je klacht zo goed mogelijk op te lossen.
Je krijgt vandaag nog een reactie.
Met vriendelijke groet,
Eric
Vodafone 24/7 Web crew
Beste Eric,
Dankjewel voor je reactie. Ik ben erg benieuwd. Voor mij is er 1 oplossing: ik betaal gewoon wat ik betaald zou hebben als jullie SMS service wel gewerkt zou hebben. Dus mijn normale abonnementsgeld, de normale kosten buiten de bundel en voor iedere dag dat ik gebruik gemaakt heb van de Alles-in-1-Reisbundel betaal ik de 2 euro per dag. Kom dus aub niet weer met een aanbod van 300 euro "korting" met daarachter een vage berekening gebaseerd op oude tarieven alsof jullie mij tegemoet komen met een goede regeling.
Neem dit mee in je overleg met de andere afdelingen.
Groeten, Marcel.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer