ni
door nico van dijk Apr 24, 2013 om 11:22
Computers & telefonie

Vodafone op reis bundel / hoge rekening

onderwerp:

Vodafone Dataverkeer buitenland | RobbieRahl

Beste Robbie,

Voor ik als de zoveelste een forum open op de vara kassa site het volgende.

Onderstaande reageer jij op het forum op iemand die in Frankrijk buiten zijn op reisbundel is gegaan.

"Om te beginnen vind ik het aanbod van mijn collega meer dan redelijk. Je geeft aan dat je vaak sms'jes hebt gekregen dat je 80% en 100% van je bundel hebt verbruikt. Je hebt dus bewust gekozen om buiten de bundel data te gebruiken. Wij versturen ook automatisch een welkomst sms’je wanneer je binnen de Vodafone Voordeellanden reist met een link naar m.vodafone.nl/opreis met informatie over de beschikbare BloX en de tarieven in het buitenland."

Ik zou vier maal zo een sms gehad moeten hebben. Ik heb al aan meerdere van je collega's bij hoog en bij laag gezworen deze sms'jes niet gehad te hebben. Ik zou ze nog wel tijdens een internetsessie gehad moeten hebben. Dan zie ik toch een envelopje boven in beeld verschijnen. Ik heb gekeken tussen mijn ontvangen sms'jes daar staan ze ook niet. Aangezien jij die sms'jes als argument gebruikt hoop ik bij jou aansluiting te vinden. Ik heb ze namelijk nooit gehad!!!!!!! Ik weet dit 100% zeker. Er is me al verteld dat je er geen rechten aankan ontlenen als je ze niet ontvangt terwijl ze wel verstuurd zijn. Klopt dit?

Ik heb aangeboden dat mijn telefoon wordt onderzocht door jullie technische afdeling. Ik neem aan dat je ergens dit uit kan lezen?

Ik had datalimiet aan gezet zodat het niet hoger dan 50 euro zou worden. Uit "coulance" krijg ik 25 euro gecrediteerd. Dit klinkt schappelijk behalve als je 100% zeker weet geen enkele waarschuwings sms hebt ontvangen. (laat staan vier stuks)

Niemand internet toch door als dit 1,50per MB kost? Geheel terzijde waarom kosten de eerste 35 MB 2 euro (ook nog 20 minuten bellen en 20 sms) en wordt het daarna 10 tot 20 keer zo duur?

Nu wil ik eigenlijk naar de geschillencommisie. (al kost dat 50,84, maar goed principes zijn duur)

Zou jij nog 1 poging kunnen wagen voordat ik op talloze fora ( te beginnen op vara kassa en daarna tweakers.net enz.) op internet iedereen gaan waarschuwen met mijn verhaal? En voordat ik naar de geschillencommisie stap?

Kijk ik heb al opgezegd hierom mijn abbo loopt tot 23 mei. Ik weet dat KPN en Tmobile opzijn minst net zo erg zijn als Vodafone. Ik ben om die reden zelf bereid mijn abbo door te laten lopen. Tevens is het zo dat ik op mijn vrouw haar abbo op ga laten zeggen als dit niet wordt opgelost.

Het antwoord: "Dit is vodafone beleid" ken ik al.

Een losse vraag: Is het mogelijk je datalimiet op 2 euro (de hoogte van je op reis bundel ) te zetten? Zou dit niet alle problemen oplossen? Of verstoor je hiermee het verdienmodel van Vodafone?

Beste e-mailer,

Bedankt voor je e-mail aan de Vodafone 24/7 Web Crew.
Indien je ons een e-mail stuurt op uitnodiging van de Vodafone 24/7 Web Crew: We hebben je vraag/klacht in behandeling en je krijgt zo snel mogelijk een inhoudelijk antwoord.
Stuur je de e-mail zonder uitnodiging van de Vodafone 24/7 Web Crew: We nemen je e-mail niet in behandeling. Het Vodafone 24/7 Web Crew e-mailadres is geen reguliere klantenservice. Vodafone is via diverse kanalen bereikbaar. Kijk voor meer informatie op http://www.vodafone.nl/klantenservice/contact of log in op My Vodafone en stel je vraag via een contactformulier.
Ik adviseer je om voor een snelle afhandeling zelf contact op te nemen met de klantenservice via 1200 of 06-

2101 12 Rapporteer

ni
door nico van dijk - Apr 24, 2013 om 11:23
9 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard had ik mijn gegevens (die ze standaard vragen) mee gestuurd in de mail. Vanuit privacy overwegingen heb ik die nu weggelaten.

ni
door nico van dijk - Apr 24, 2013 om 11:26
9 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat ik niet ben uitgenodigd deze mail te sturen, post ik dit hier. Mochten mensen dit zich afvragen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 24, 2013 om 13:36
4299 Antwoorden / 5 Vragen

"Je geeft aan dat je vaak sms'jes hebt gekregen dat je 80% en 100% van je bundel hebt verbruikt. Je hebt dus bewust gekozen om buiten de bundel data te gebruiken."

Die tekst is afkomstig van een medewerker van vodafone?

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Apr 24, 2013 om 14:52
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Nico,

Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is. Je e-mail is inderdaad door ons ontvangen.
We gaan nakijken wat we voor je kunnen betekenen en je zo snel mogelijk van een reactie voorzien.

Met vriendelijke groet,
Serkan

Vodafone 24/7 Web Crew

ni
door nico van dijk - Apr 26, 2013 om 11:33
9 Antwoorden / 1 Vragen

ja staat hier op het forum bij een ander geval Robbie [edit redactie - naam verwijderd] van het webcare team. ik heb die smsjes dus niet gehad. Als hij namens vodafone dat een argument vindt, dan is het ook een argument als je ze echt niet ontvangen hebt.'Al het ik van Jurgen [edit redactie - naam verwijderd] van de telefonische Vodafone helpdesk begrepen dat je er sowieso geen rechten aan kan ontlenen. Wat vreemd is wat er staat ook in de blox voorwaarden dat je zelf op geen enkele manier je verbruik kan controleren. Zolang de computer zegt dat ze verstuurd zijn kan je het uitzoeken .Alsof je vier smsjes zou missen!!!

le
door leonietje83 - Jun 4, 2013 om 20:06
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Nico,
Ik ben erg benieuwd hoe jouw klacht is afgelopen. Zelf ben ik nu op reis met dezelfde Vodafone bundel en kreeg vandaag mijn eerste sms dat ik over de 100% was gegaan. Bij het zien van dit bericht enkele uren later heb ik mijn telefoon op vliegtuig stand gezet. In mijn appartement bekeek ik mijn tegoed en zag dat ik tot vanacht (dus voor de sms) al 850 euro buiten mijn tegoed heb gebruikt dit is meer dan ik normaal in een maand gebruik! En dus bijgewerkt tot het versturen van het smsje. Ik hoop nu ontzettend dat dit een fout is want ik vertrouwde op de smsjes, het staat zelfs in de voorwaarden van alles in een op reis. Maar goed vrees dus het ergste na het lezen van jouw ervaring. Hoe is het afgelopen? Sta je in je recht zondrr het ontvangen van de waarschuwingen en hoe kan het dat het gebruik opeens zoveel meer is was dit bij jou ook?
Ik hoop van je te horen Leonie

ni
door nico van dijk - Jun 4, 2013 om 21:23
9 Antwoorden / 1 Vragen

hi ik heb dus nooit een sms gehad. wettelijk mogen ze je max 60,50 euro rekenen. als het kort geleden was. ik heb na eindeloos klagen uiteindelijk mijn 50 euro terug gekregen. de 1e 25 euro toen ik dreigde met opzeggen. en de 2e 25 euro nadat ik verlengd heb. verder zeer tevreden over vodafone namelijk. heb je sms 80% ook gehad?

le
door leonietje83 - Jun 5, 2013 om 00:17
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hi nico, dank je wel dat je zo snel reageert. ik heb op maandag een sms gehad over de 80%, op dinsdag weer een waarschuwing 80 % en daarna dat ik 100% had gehaald telefoon toen uitgezet en met wifi weer aangezet toen bleek dat ik maandag om 00.00 uur al een rekening van 850 euro had dat is 1gb buiten het tegoed!
Hoe zit dat met het wettelijk van 60, 50 in de voorwaarden ga ik akkoord met een opheffing van het datalimiet maar ook met waarschuwings smsjes bij 80 en 100%... ik begrijp ook dat je onder het wettelijk limiet van 60.50 zat?
Ik ben verder ook zeer tevreden over Vodafone dat is ook waarom ik vertrouwen had in hun service. Op het moment durf ik dat niet meer en mijn vakantie is aardig verpest.

ni
door nico van dijk - Jun 5, 2013 om 08:13
9 Antwoorden / 1 Vragen

ik had datalimiet aan icm op reis bundel. tsjaa hoe je aan 1 GB data komt terwijl je 20MB mocht. kijk als je meteen gestopt bent met internetten tien je de 100% sms kreeg dan kunnen ze dat controleren maar 1GB is echt veel. ik zou ze bellen en je verhaal doen. als je niks doet krijg je die factuur.

dearagain
door dearagain - Jun 5, 2013 om 18:49
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*en ik heb juist zoveel "goede" ervaringen met dit bedrijf!

le
door leonietje83 - Jun 5, 2013 om 19:50
4 Antwoorden / 0 Vragen

Heel fijn dat er ook goede ervaringen zijn. Nico is ook weer een tevreden klant schrijft hij en ik hoop dat ik dat ook weer ben binnenkort. Zonder vertrouwen in Vodafone was ik namelijk nooit zoiets als een alles in 1 op reis bundel aangegaan. Ik heb vanmorgen gelijk een brief opgesteld en via Nederland laten verzenden naar Vodafone special services. Hoop nu op een goede afloop en probeer nog wat te genieten van de Spaanse zon.

le
door leonietje83 - Jun 8, 2013 om 11:45
4 Antwoorden / 0 Vragen

pfff.. enorm opgelucht. terug in Nederland kon ik ook niet meer internet op mijn mobiel gebruiken, hierover gebeld met de Vodafone en gelijk ook telefonisch gevraagd hoe het zit met mijn hoge rekening en ik hoef sowieso niet meer dan 50,- te betalen voor het data verbruik in het buitenland werd mij vertelt. Data verbruik in het buitenland blijft wel geblokkeerd maar verder mag ik mijn telefoon weer gewoon gebruiken. Wel staat er nog steeds een enorm bedrag open op mijn factuur, gelukkig wordt deze dus niet volledig in rekening gebracht. Ook al staat er in de voorwaarden voor alles en 1 op reis bundel dat een data verbruik blokkade vervalt is er nog wel een blokkade van 50,- dus. Ik heb nog steeds geen idee hoe ik zoveel data heb kunnen verbruiken en hier kan Vodafone niet meer over vertellen dan de hoeveelheid en het tijdstip i.v.m. privacy wetgevingen kunnen zij niet zien waaraan iets wordt verbruikt. Ik ben dus opgelucht en weer blij met Vodafone en hun duidelijke uitleg en afhandeling van mijn vragen.