po
door powertje Apr 27, 2008 om 12:33
Computers & telefonie

Vooruit betalen bij Multikabel

omdat @home casema en multikabel samen gaan word de factuur veranderd en moeten de abonees 2 maanden vooruit betalen en komen in geld problemen. zelf ben ik ook abonee en heb ze hierover ge-mailt en aangeschreven. omdat ik het goed zat ben wat multikabel betreft want de verbindingen van telefoon en internet deugd te vaak niet en dan kan je weer mailen en bellen of je kan helemaal niet meer bellen. kortom multikabel mag weleens de problemen op gaan lossen.

972 17 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Apr 27, 2008 om 12:41
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. ik zie net dat het ook voor internet en telefonie geldt, dus wel meer dan €18. De rest van mijn reactie geldt nog steeds. Misschien niet een leuke verrassing, maar volgende maand het bedrag opzij zetten en je moet er tegen kunnen.

Nogmaals: als je door nu eenmalig (want volgende maand kun je sparen) pak 'm beet €50 extra te moeten ophoesten in de problemen raakt, dan moet je je ernstig afvragen of je je kabeltv met internet en telefonie wel kunt veroorloven.

freya
door freya - Apr 27, 2008 om 12:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo powertje,

Zie ook onderstaande vraag:

Abonnementskosten

m.vr.gr. Freya

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 27, 2008 om 12:42
16900 Antwoorden / 202 Vragen

Veel providers doen dit net als energiebedrijven. Helaas voor u is er op het kabelgebied geen vrije marktwerking en zou u uitsluitend kunnen overstappen naar i-net en bellen via een telefoonprovider (en Radio en TV via Cala Digitaal of Digitenne). Overigens lijkt mij dit geen vraag maar een opmerking die beter op het forum thuishoort.

edwardus
door edwardus - Apr 27, 2008 om 20:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dit begrijp ik niet zo goed. Hoe kun je nou door zeg €18 extra vooruit te betalen in geldproblemen komen?

Dit betekent dat je bijv. in mei voor mei en juni teglijk betaalt. In juni hoef je niets te betalen, dus kun je die betaling opzij leggen (sparen heet dat) zodat je die in juli weer over hebt om voor juli en augustus tegelijk te betalen.

Ik zie het probleem niet zo, maar als je iets niet betalen kunt, doe het dan niet.

po
door powertje - Apr 27, 2008 om 20:46
3 Antwoorden / 3 Vragen

het gaat wel om een bedrag van familybundel en dan komen de gesprekskosten er nog bij . en tv radio zit er ook in . dus ruim 50€ per maand dat is niet niks

ga
door gamemuis - Apr 28, 2008 om 12:54
36 Antwoorden / 1 Vragen

Edwardus je begrijpt het niet helemaal. Er valt niks te sparen. De abonnementskosten moeten voortaan 1 maand vooruit betaald worden. Op dit moment betalen we voor de maand zelf. Dus moeten we eenmalig dubbel betalen.

In mei wordt er dus geld voor mei en juni afgeschreven. (in mijn geval 74 euro extra). In juni betaal je dan voor juli. In juli betaal je dan voor augustus enz.

Ik heb er geen problemen mee dat ze het op die manier willen gaan doen, maar waarom zo laat een brief sturen??? Dit houdt in dat wij in mei rood komen te staan, want we hebben geen tijd gehad om 74 euro aan extra uitgaven te reserveren.

Als ze een beetje fatsoen hadden gehad, hadden ze de klanten een paar maanden van te voren laten weten dat er eenmalig dubbele abonnementskosten worden afgeschreven. Zo had iedereen dat in zijn uitgaven in kunnen plannen zonder in de financiele problemen te komen.

ba
door banoudave - Apr 28, 2008 om 14:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Edwardus begrijpt het echt helemaal niet en houdt zichzelf voor de gek. Hoezo sparen? Wat ik ook niet begrijp is dat bijna iedereen hier geen problemen heeft met het beleid van @ahome, casema en multikabel. Je moet nu betalen voor iets wat je nog niet ontvangen hebt. Dit is toch krom? Als er problemen zijn, dan moet je maar zien hoe je je geld terugkrijgt. Waar blijven de rechten van de klant? Slikken wij alles tegenwoordig? Blijkbaar wel. Het gaat echt helemaal de verkeerde kant op met Nederland en daar werken we met z'n allen aan mee als we overal accoord mee gaan.

po
door powertje - Apr 28, 2008 om 16:03
3 Antwoorden / 3 Vragen

daarom is er vandaag een brief voor een regeling naar multikabel in alkmaar gegaan want als er meer klagen helpt t mss nog wat, maar op de manier hoe heb ik geen goed woord over. de verbinding is nog steeds slecht te noemen maar ben t zo zat met emailen en bellen naar ze. wanneer worden zij nu eens aangepakt in plaat wij

leelee
door leelee - Apr 28, 2008 om 16:49
10 Antwoorden / 1 Vragen

hallo

Hoe zou Multikabel dit anders moeten doen? Ze gaan samen met Ahome en Casema, bij Casema betaald de klant al vooruit, dan zouden ze bij Casema de klanten dubbel moeten gaan factureren om op dezelfde lijn te komen met Multikabel?

Het is krom, maar het is niet anders als ik het zo lees.

edwardus
door edwardus - Apr 28, 2008 om 17:13
6844 Antwoorden / 14 Vragen

OK, ik begrijp het inderdaad niet.

Het kan zijn dat ik me iets anders voorstelde bij "2 maanden vooruit betalen" zoals de vraagsteller schrijft. Ken beuren.

Wat ik zéker niet begrijp is hoe je door eenmalig ca. €50 extra te betalen (die je later weer "terugverdient" als je opzegt) in geldproblemen kunt raken. Kassa heeft afgelopen weekend een artikel uitgezonden over de Stadsbank van Lening, misschien kun je daar dan sieraden o.i.d. belenen om je Multikabel te financieren.

wubo
door wubo - Apr 29, 2008 om 23:18
8 Antwoorden / 1 Vragen

banoudave

wel een erg lachwekkende reactie moet ik toch zeggen.

Hoe dan ook, de abonnementskosten zijn vast, dan maakt het dus niets uit of dit van te voren of erna betaald wordt.

het gaat hier niet om variabele kosten waarbij je schat wat het verbruik zal zijn, en bij een verschil dit gaat berekenen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 2, 2008 om 09:49
16900 Antwoorden / 202 Vragen

hallo wubo@zo belachelijk is het niet, de vrag. Wisselen van acheraf naar vooraf levert Casema een redelik aanzienlijke extra opbrengst op. Qua rente!.

wubo
door wubo - May 4, 2008 om 22:25
8 Antwoorden / 1 Vragen

WOW! een hele maand, en dat voor abbokosten die evengoed betaald moeten worden...

Sorry voor het sarcasme maar snap de ophef niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 6, 2008 om 16:17
16900 Antwoorden / 202 Vragen

wubbo@ ieder vraag is een serieuze, dat is en blijft het uitgangspunt. Als u het niet begrijpt, waarom dan wel antwoorden? Eenzijdig contract wijzigne vanuit een monopoliepositie is niet "netjes"al gaat het dan naar uw mening om "peanuts".

birdies
door birdies - May 6, 2008 om 16:31
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Gerrit, wubo begrijpt de vraag wel maar de ophef er over niet; dat is heel wat anders.

Verder lijkt het me reëel dat bij samengaan van 3 bedrijven ook de betalingsvoorwaarden gelijk getrokken worden.
Verder weet ik dat abonnees die hiermee niet akkoord gaan, gewoon hun abo kunnen beëindigen, tenzij het 1e jaar nog niet verstreken is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 6, 2008 om 20:54
16900 Antwoorden / 202 Vragen

birdies@ ik gaf eerder aan dat beëindigen wel kan maar je dan wel naar een telefoonaanbieder moet voor het i-net en naar Digitenne of Canal Digitaal voor Radio en TV! (Essent is als kabelaar in haar regio monopolist! net als ook de andere kabelaars)

my
door mylo1 - May 6, 2008 om 21:24
75 Antwoorden / 2 Vragen

De ophef..begrijp ik wel..ook net de brief binnen...Nou was ik al op de hoogte via het forum van ziggo ,en hier op kassa...maar als je van niets weet..wat dus bij de meeste zo is..sta je toch raar te kijken

Vind  het dus niet erg netjes van ziggo/multikabel en home ,om ons zo kort voor de afschrijf datum aan te schrijven...dit wisten zij in januari ook al...had de mensen gewoon eerder bericht gestuurd!

Was wel zo netjes geweest..ziggo!!!!!!!!!!!!!!!!