se
door seashottle2 Sep 28, 2008 om 23:34
Computers & telefonie

Waar blijven de verwijderde emails en muziek?

Ik verwijder regelmatig oude emails en muziek, die ik kwijt wil. Maar in tegenstelling tot verwijderde foto's komen de emails en muziek niet in de prullemand. Waar zitten ze, en hoe ontdoe ik de harde schijf  van deze dingen?seashottle2

6966 12 Rapporteer

holpen
door holpen - Sep 29, 2008 om 01:43
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste de e-mails: ik weet natuurlijk niet welk e-mail-programma je gebruikt. Als het een "normaal" e-mailprogramma is, zoals Outlook Express, Outlook, Windows Live Mail, Incredimail of eigenlijk willekeurig welk ander e-mailprogramma, dan zul je waarschijnlijk zien dat er in het e-mailprogramma verschillende mappen zitten, waaronder bijvoorbeeld Postvak IN. Ook zul je een map aantreffen met een naam als "Verwijderde berichten", "Prullenbak", o.i.d.
In deze laatste map komen de mailtjes terecht die je verwijdert - dus niet in de gewone Windows-prullenbak. Verwijder je ze ook uit deze "verwijderde berichten"-map, dan zijn ze dus weg.
Uit je mailtje kan ik niet opmaken waar je je muziek opslaat en of je vanuit een bepaald programma probeert deze muziek te verwijderen. Normaal gesproken komt je muziek terecht in de map Mijn Muziek, tenzij je anders hebt aangegeven. Daar zou je dan ook de meeste van je muziekbestanden moeten kunnen terugvinden (via de Verkenner) en verwijderen (naar de prullenbak).

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 29, 2008 om 02:04
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag seashottle,

Ze zijn "In's Blauwe hinein".

Hardware ERror MAN.

jurrien_1
door jurrien_1 - Sep 29, 2008 om 08:27
77 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de in >het postvak in < emails weggooit komen deze in >verwijderde items < terecht. Maak je die ook leeg zijn ze echt weg. De vuilnisbak heeft een bepaalde maximum grote en grotere objecten ( muziek bv )komen daar niet in maar verdwijnen meteen.Kan je overigens zelf instellen of iets wel of niet eerst in de vuilnisbak komt.Daarna zie je de weg gegooide zaken niet meer maar het staat nog steeds op de harde schijf (ook emails ) en zodra de ruimte nodig is worden de oude bestanden overschreven.Zelf kan je daar ( behalve defrag om ruimte terug te krijgen ) niets aan doen.

holstein
door holstein - Sep 29, 2008 om 10:05
922 Antwoorden / 16 Vragen

Niet meer in de verwijderde items, dan zijn ze.....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 29, 2008 om 12:32
16959 Antwoorden / 202 Vragen

als u een bestandsnaam heeft, dan kunt u ook altijd via de zoek optie (bij start) nazoeken of er nog iets is. Als al gesteld, grote bestanden worden in de regel niet naar de prullebak verwijderd maar helemaal. Dat moet dan overigens wel zichtbaar zijn, tenminste als u verwijdert van een harde interne schijf.

Als u e-mails via outlookexpresse verwijderd, dan adviseer ik u om nog eens in het "archief"te kijken. Hoe loopt een goede kans, dat daar alles nog aanwezig is (Archiefmappen -> verwijderde items)

on
door onsument - Sep 29, 2008 om 13:22
19 Antwoorden / 13 Vragen

Veel mensen verkeren in de veronderstelling dat e-mail berichten in hun eigen computer zijn opgeslgen. Ik heb echter begrepen dat je e-mail berichten niet bijjezelf, maar bij je provider (bijvoorbeeld hotmail) in de computer zitten. verwijder je een bericht dan gebeurt dat in de computer van de provider. Hij komt daar dan een tijdje in de map verwijderde berichten, Als je hem daar weer uit verwijderd, dan neem ik aan dat de betereffende schijfruimte elders weer wordt overschreven. Tenzij big brother intersse heeft natuurlijk.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 29, 2008 om 17:50
16959 Antwoorden / 202 Vragen

onsument: als je een programma als outlook gebruikt of een ander waarmee je berichten van de server van de provider binnenhaalt en ook laat opslaan, dan staan die altijd op de eigen PC.

U kunt ook werken met providers als gmail, Yahoomail, hotmail en zelfs UPC (maar dan zonder gebruik van outlook) waarbij de e-mails op de server bij de provider blijven staan. het voordeel is, dat de e-mail dan altijd en overal ter wereld voor u bereikbaar is. Het is echter minder veilig. Om die reden haal ik een belangrijk deel van mijn e-mails binnen op mijn PC waar ze alsdan automatisch worden opgeslagen, andere haal ik wel op maar laat ik op de servers staan tot het moment dat ik ze laat verwijderen.

ja
door jakethesnake - Oct 1, 2008 om 11:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Foto's (alle bestanden trouwens) die verwijderd worden blijven gewoon op de harde schijf staan totdat de sectoren waar ze staan uiteindelijk weer overschreven worden door andere data.

Het enige wat je weggooit is in eerste instantie het "adresje" naar dat bestand. Daarom is het ook mogelijk om verdwenen bestanden weer terug te halen met speciale programma's, mits deze inmiddels niet door andere data zijn overschreven. Wil je er zeker van zijn dat het bestand definitief van de harde schijf afgaat kun je deze het beste met b.v. "file schredder" vernietigen. Het bestand wordt dan b.v. 6 keer overschreven met willekeirige "enen" en  "nullen" en kan dan niet meer gerecovered worden.

se
door seashottle2 - Oct 2, 2008 om 01:39
14 Antwoorden / 6 Vragen

Dank aan allen, die de moeite namen om op mijn vraag te antwoorden. Het valt mij op, dat er van de bijv.10 antwoorden een stuk of 3 volstrekt waardeloos zijn, dan ook 3 die niet erg op de vraag ingaan en 6 die echt een nuttig of goed antwoord geven. Vooral die dank ik, bijv. jurrien en jakesnake of zoiets.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 2, 2008 om 03:18
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ seashottle:

Je geeft een waarde oordeel over de antwoorden. Maar hoe wil je dat nu als vraagsteller/leek beoordelen?

Weet je nu wél waar ze blijven als je ze uit de prullenbak weggooid?

Of vroeg je naar de bekende weg? Flauw hoor.

H.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 2, 2008 om 13:23
16959 Antwoorden / 202 Vragen

seashottle2@ toch "" aardig"om een dergelijke reactie te krijgen.

Inderdaad een waardeoordeel en daar zitten wij geen vrijwilligerswerk voor te doen.

Ook is het zo, dat vrijwel ieder klein kind al weet dat alles dat aan beatnaden of bestansdelen altijd op de bestandsdrager blijven staan tenzij jeb ze overschrijft of een speciaal delete programma toepast die alles overschrijft met "nullen en enen".  Overigens, voor alle duidelijkheid, echte cracks zoals bij Veiligheidsdiensten kunnen zelfs dan nog wel het een en ander terugvinden!.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 2, 2008 om 13:28
16959 Antwoorden / 202 Vragen

let dus wel op, dat dat geldt voor alle geheugendragers, dus niet alleen harde schijf maar ook floppy's, geheugensticks, geheugenkaarten en wat er al nie6t meer is.

De enige echte manier om alles verwijderd te hebben is het vernietigen van de geheugendrager.