Ha
door Hanp Aug 17, 2023 om 11:09
Computers & telefonie

Waarom cookies

Ik wil geen ongevraagde reclame op mijn computer of andere electroniche of fysike apparaten zo als postbus of Ifoon

1331 5 Rapporteer
ju
door juliomariner - Aug 17, 2023 om 11:16
1358 Antwoorden / 2 Vragen

Bepaalde Cookies zijn nodig om een website te laten werken. Vaak kun je kiezen welke je wilt toelaten. Als je dan alleen essentiele toelaat krijg je in principe geen spam hiervan.

sira
door sira - Aug 17, 2023 om 12:51
2454 Antwoorden / 24 Vragen

Het heeft inderdaad met de werking van de website te maken, maar het stoort mij ook weleens. Als je bij sommige websites wilt aangeven welke cookies je hebben wilt, krijg je een hele waslijst die je aan of uit moet zetten.
Ik klik dan de hele website weg.

of Ifoon
Doet me denken aan die man die zich zelf een i-Phone cadeau doet, en zijn zoon een i-Pad en zijn vrouw een i-Ron.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 17, 2023 om 13:30
2177 Antwoorden / Vragen

U vraag begrijp ik, ik denk dat we allemaal wel van ongevraagde reclame af zouden willen, maar daar gaat het wissen van cookies niets aan bijdragen.

ro
door ronny530 - Aug 17, 2023 om 13:54
2841 Antwoorden / 41 Vragen

Ik gebruik het gratis programma Adblock pus die reclames op de website's blokkeerd en heb mijn Firefox internetbrowser zo ingesteld dat websites mijn surfgedrag niet mogen volgen.

rj
door rjw Aug 17, 2023 om 19:23
3325 Antwoorden / 5 Vragen

En wil je wel gewoon betalen voor andermans werk als in ruil daarvoor geen reclame krijgt? Door nu adblock te gebruiken haal je de inkomstenbron van die websites weg. Dan stopt het vanzelf....  Of er komt nog meer achter paywalls.

va
door vanlotjegetikt Aug 18, 2023 om 10:22
809 Antwoorden / Vragen

Die reclames zijn met een schrootbuks met afgezaagde loop op een mug schieten.

Ozymandias
door Ozymandias - Aug 17, 2023 om 14:16
198 Antwoorden / Vragen

Gelukkig hoef je je dan geen zorgen te maken want cookies hebben letterlijk niets te maken met reclame OP je computer. Cookies zijn er om er voor te zorgen dat een website weet wie je bent zodat het winkelwagentje bijvoorbeeld werkt op bol.com. Of zodat je niet iedere keer je wachtwoord moet invullen om in te loggen. En sommige cookies regelen advertenties op websites.

Maar geen van dit alles kan zorgen voor reclame op je PC en als spam krijgt in je mail, dan heeft dat andere redenen.

Leg eens uit tegen welk probleem je aanloopt aangezien ik nu het idee hebt dat je maar wat zegt. Ook geen flauw idee wat je bedoelt met een postbus.

electroniche = elektronische
fysike = fysieke
Ifoon = iphone

Be
door Bewaklu Aug 17, 2023 om 20:45
139 Antwoorden / 1 Vragen

Fysieke postbus:
TS wil geen reclamedrukwerk ontvangen...
Voorzichtige gok.

va
door vanlotjegetikt Aug 18, 2023 om 10:23
809 Antwoorden / Vragen

Postfilter werkt al jaren uitstekend, effe Goegelen en je kan aan de slag.
1x per jaar een herinnering of je nog gebruik wil maken van deze mogelijkheid.

Ozymandias
door Ozymandias Aug 22, 2023 om 17:02
198 Antwoorden / Vragen

@bewaklu

Zou kunnen maar wat dat met cookies te maken heeft ontgaat mij compleet. Dat zijn letterlijk twee verschillende werelden.