ba
door bak215 Jun 7, 2017 om 14:10
Computers & telefonie

Waarom de glasvezelkabel niet tot in je huiskamer om aan de juist snelheid te ko

Ik betaal bij KPN voor glasvezel maar die licht tot de centrale kast dus kom ik niet aan de snelheid binnen van glasvezel dus eigenlijk is dit een soort van
oplichting omdat er van daaruit nog de anneloog kabel naar binnen komt.

22476 22 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 7, 2017 om 14:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor, nou zelfs "anneloog" oplichting.

Cookies
door Cookies Jun 7, 2017 om 14:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zolang het licht tot de kast het maar doet.

Cookies
door Cookies - Jun 7, 2017 om 14:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

KPN kan je ongetwijfeld antwoord geven op je vraag. KPN Forum https://forum.kpn.com

Waarom de glasvezelkabel niet tot in je huiskamer

panter22
door panter22 - Jun 7, 2017 om 14:23
6599 Antwoorden / Vragen

Nu snap ik het even niet. Het kastje van de glasvezel zit in de meterkast. Dan komt er een monteur en die plaats de experiabox met een kabel aan het kastje. De monteur test de verbinding met een kabel, dus geen wifi.
Als die verbinding de juiste snelheid heeft, dan krijg je waar voor je betaalt.
Heb je wifi, dan is de snelheid lager dan met een kabel. Je krijgt geen gegarandeerde snelheid maar een maximale snelheid.

r.kemperman
door r.kemperman Jun 8, 2017 om 09:54
423 Antwoorden / 4 Vragen

Waar haal jij de wifi nu weer vandaan. Daar wirdt door TS helemaal niet over gesproken!

panter22
door panter22 Jun 8, 2017 om 10:33
6599 Antwoorden / Vragen

Wie internet nu nog met een kabel en zonder wifi?

Gr
door Grunn1 Jun 8, 2017 om 11:12
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik.

AWYeah28
door AWYeah28 Jun 9, 2017 om 17:51
355 Antwoorden / Vragen

@Panter22: Bij ons staat de desktop altijd met kabel aangesloten, voor snelheid en stabiliteit. De rest van de apparatuur gebruikt wifi.

edrick3
door edrick3 - Jun 7, 2017 om 14:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

een soort van oplichting

Het woord 'oplichting' wordt op dit forum toch wel vaak ten onrechte gebruikt.

costnix
door costnix - Jun 7, 2017 om 16:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Op mijn verzoek is de modem van mijn glasvezel verbinding in mijn woonkamer geplaatst bij de aanleg ervan en dat was GRATIS!
Enne, die analoge kabel heet netwerkkabel. Deze kunnen tot 1.000.000.000 bits per seconde aan!

ji
door jingle Jun 9, 2017 om 16:03
36 Antwoorden / 0 Vragen

Laat het iets meer zijn want jou 1.000.000.000 bits levert slechts 119,2092895507813 mbyte op... Verder kunnen vaak de processoren ofwel de netwerkkaarten de maximale snelheden niet aan met de melding "disk overloaded" dus waar roeptoeteren we over???

pe
door pebk Jun 9, 2017 om 23:13
581 Antwoorden / 0 Vragen

@Jingle. Als u dan toch bijdehand doet; het is 119 MB/s. Overigens geeft men de internetsnelheden doorgaans in Mbps, megabits per seconde (of Gbps).

costnix
door costnix Jun 10, 2017 om 18:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@jingle: Glasvezelkabel kan zeker 10 Gbs aan. Als er genoeg vraag is om deze capaciteit, zal er de bijhorend apparatuur wordt gefabriceerd. (Ooit zijn we met de teletype begonnen, die een capaciteit had van 45.5 baud (45.5 bs) Enne eh,.... ik kan mij niet herinneren, dat wij met elkaar geknikkerd hebben.

jo
door jorisw - Jun 7, 2017 om 16:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad oplichting. Dat laatste stukje analoge kabel* kan minstens 10 keer zoveel data aan, en die lui van KPN knijpen hun glasvezelsnelheid zodat je niet optimaal van die laatste 5 meter gebruik kan maken.....

PS: alles kabels zijn analoog. Of het nu koper is of glas, er gaan een analoog signaal overheen. Weliswaar behoorlijk blokvormig maar het blijven analoge signalen.

Ge
door Genee - Jun 7, 2017 om 17:45
1509 Antwoorden / 1 Vragen

De TS bedoelt dat de kabel vanaf de wijkcentrale naar de huizen uit koperdraad bestaat i.p.v. glasvezel.
Dat is natuurlijk uit kostenbesparing gedaan.
Als u niet de internetsnelheid van uw abonnement haalt, maar (blijven) klagen bij KPN.

costnix
door costnix Jun 7, 2017 om 17:49
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Nee hoor, bij een glasvezelverbinding loopt de glasvezel door tot de modem in mijn huis.
U bent in de war met xDSL!

Ge
door Genee Jun 7, 2017 om 18:17
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@costnix Ik weet niet of u vóór de glasvezel een kabelaansluiting had.
Als dat zo is hebben hebben ze bij de overstap naar glasvezel dus een nieuwe kabel (glasvezel) tot in het huis moeten aanleggen.
Er zijn wel degelijk netwerken met gedeeltelijk glasvezel waarbij het laatste stuk vanaf de wijkcentrale naar de huizen koper is.

costnix
door costnix Jun 7, 2017 om 23:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had kabel en daarbij is het stuk vanaf de wijkkast koper, maar bij een glasvezelaansluiting is die hele verbinding verglaasd.

Ge
door Genee Jun 8, 2017 om 00:00
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@costnix klopt.
Maar TS betaalt voor glasvezel maar heeft blijkbaar geen glasvezel tot in huis.

costnix
door costnix Jun 9, 2017 om 15:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vraag mij af waar die centrale kast staat. Staat die ergens in de wijk, dan heeft de TS een punt, staat die in zijn/gaar woning, dan niet

an
door antennehenkie Jun 10, 2017 om 13:47
7 Antwoorden / 1 Vragen

Glasvezel wordt nooit tot je televisie gebracht. De hoofd aansluiting zit altijd in je meterkast. Voor het gebruik van Internet televisie en telefoon heb je altijd een modem nodig dat aangesloten wordt op de glasvezel aansluiting. Voor je televisie heb je een decoder nodig die via een UTP-kabel (koper) wordt aangesloten. Dit zijn  Analoge signalen die nodig zijn om de gecodeerde digitale signalen door te sturen. Daarom heb je dan ook een decoder nodig om deze signalen om te zetten voor HD-Digitale televisie te kijken.
Verder waarom er geen glaskabel tot aan je televisie wordt gelegd is dat glasvezel zeer breekbaar en kwetsbaar is. De laatste meters zijn altijd verbonden met een UTP-Kabel met koper kern. Het woord analoge kabel heeft niets met de kabel te maken, het zijn alleen maar signalen die via de kabel gestuurd worden. Om digitale signalen te versturen heb je Analoge signalen nodig.

audb
door audb - Jun 7, 2017 om 17:57
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Er is een verschil tussen glasvezel tot de wijkcentralle dus misschien nog eens verder dan u denkt en glasvezel tot aan huis.

De eerste is meer VDSL terwijl de andere echt 100% glasvezel is en door regfiber (ook KPN) is aangelegd.

Heeft u echt een contract voor glasvezel aanhuis dan zou ik zeker eens contakt opnemen met de KPN of u kan kijken op www.eindelijkglasvezel.nl of er in uw wijk wel echt glasvezel beschikbaar is.

ja
door jan4073 Jun 9, 2017 om 19:11
83 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij is Reggefiber niet van KPN maar van bouwbedrijf Wessels waar oa ook Pure-energie (groen windmolens elektrischiteit) ondervallen en nog veel meer.

ha
door halex - Jun 7, 2017 om 18:36
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik betaal een hoop belastingcentjes om auto te mogen rijden (bpm, hsb, accijns, btw op benzine en reparatie). Gelukkig mogen we tegenwoordig op veel snelwegen 130 kilometer per uur. Maar vanmiddag stond ik dus op zo'n mooi stuk asfalt in de file. Ipv 130 reed ik gemiddeld 30 km/u. Dit is eigenlijk ook een vorm van oplichting. Van minister Schultz. Maar omdat zij van de regering is, is het kennelijk maar legaal, dat geoplichterij.

diumenge
door diumenge - Jun 8, 2017 om 12:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Veel relevanter is of alle apparatuur gewoon van snel internet is voorzien en daardoor naar behoren werkt, vermoedelijk wel. Maarja, er moet wat te zeuren overblijven hè.

hans515
door hans515 - Jun 9, 2017 om 12:13
250 Antwoorden / 117 Vragen

Bij ons in het dorp was het de eis van de gemeente, dat toen er glasvezel zou komen, dit dan ook in iedere huishouding tot in de kamer aangelegd moest worden. Dat is dan nu ook zo en werkt uiteraard uitstekend al een jaar of negen!
Dus, dat ligt dan aan de opdrachtgever en heeft niets met oplichting of zo te maken........

mathijs_b
door mathijs_b - Jun 9, 2017 om 12:44
641 Antwoorden / 77 Vragen

Het enige wat telt is of je de snelheid krijgt waarvoor je betaalt.

Hoe dat technisch opgelost wordt is de verantwoording van KPN. Daar zitten knappe koppen die dat allemaal bedenken.
Mogelijk levert het totaal geen snelheidswinst op als de glasvezel tot de kamer ligt, maar is het wel veel duurder waardoor iedereen een veel hoger abonnementsgeld moet gaan betalen, zonder voordelen voor de gebruiker.

Dus eerst de snelheid testen, is die niet genoeg voor wat je betaalt, dan klagen gaan.

crewmember
door crewmember - Jun 9, 2017 om 12:53
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat een glasvezel kabel honderden keren de capaciteit heeft van wat een normale computer aankan. Dit is nu nog totaal onnodig. Wie weet in 5-10 jaar niet meer en dan trekken ze ze eventueel wel door.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 9, 2017 om 13:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zo is het, tijd om de pc in de kast te zetten en een qc te nemen (quantumcomputer) ach misschien over 10 jaar.

ji
door jingle Jun 9, 2017 om 16:10
36 Antwoorden / 0 Vragen

Wel jammer dat tegen die tjd downloaden wellicht verleden tijd zal zijn omdat voor elk verboden dingetje de bekeuring wellicht automatisch op de mat zal vallen...

blackjes
door blackjes - Jun 9, 2017 om 13:47
141 Antwoorden / 34 Vragen

De provider (KPN) is verantwoordelijk voor de bekabeling tot in de meterkast. Voor de bekabeling naar de woon- en slaapruimten bent U zelf verantwoordelijk (koopwoning) of de verhuurder bij een huurwoning.

costnix
door costnix Jun 9, 2017 om 15:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Bij het aansluiten van mijn glasvezelverbinding werd gevraagd waar ik de modem wilde hebben. De door mij gewenste plaats in mijn woonkamer was geen probleem. De glasvezelkabel werd keurig door de kruipruimte van mijn woning gelegd. Ik hoefde daar niet extra voor betalen.

ja
door jank - Jun 9, 2017 om 13:52
168 Antwoorden / 8 Vragen

Een glasvezelaansluiting is "een glasvezelverbinding tot aan de woning". Ze wordt ook wel Fiber to the Home (afgekort tot FTTH) genoemd.

Voor het complete verhaal: Wikipedia - Glasvezelaansluiting.

pk49
door pk49 - Jun 9, 2017 om 14:46
243 Antwoorden / 2 Vragen

de glasvezelnetkabel die "licht" tot de centrale kast wordt in die kast omzet naar een digitaal signaal die uw router en tvdecoder kan verwerken. Die apparaten kunnen niet rechtstreeks de glasvezel signaal aan. Meestal wordt vanaf de glasvezelrouter een UTP kabel naar de tvdecoder of internetrouter getrokken. Er is dus niks "anneloog"aan. Behalve bij Ziggo die hardnekking aan een koperdraadje blijft vastklampen met alle ellende van dien, omdat Ziggo via het voormalig analoge netwerk een digitaal signaal stuurt.

ji
door jingle Jun 9, 2017 om 16:17
36 Antwoorden / 0 Vragen

UTP is ook koper.... :(:(

frits
door frits Jun 9, 2017 om 22:03
146 Antwoorden / 5 Vragen

Ik haal met dit "koperdraadje" wel een behoorlijke snelheid en dat al 5 jaar zonder storing en een ZEER goede service!
Beter als die fiber ellende van KPN.

pe
door pebk Jun 10, 2017 om 22:54
581 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben juist blij dat Ziggo daar mee door gaat. Hetbkoper is makkelijk te splitten en komt zo direct in de Tv. De decoder zit in de tv, dus geen extra kastje. Het koper is snel genoeg voor de komende jaren.

johanv1100
door johanv1100 - Jun 9, 2017 om 16:42
63 Antwoorden / Vragen

Dat laatste stukje koperen kabel kan bijna dezelfde downloadnelheid  aan als glasvezel. De bottleneck zit in de netwerkadapters en LAN kabel na het modem en het uploaden . Als bv je een WiFi adapter gebruikt haal ook niet volle snelheid (ca 50-100 Mbits.).KPN oplichters te noemen is niet slim.

frits
door frits - Jun 9, 2017 om 21:56
146 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is uiteraard GEEN oplichting, voor de aansluiting in huis moet je zelf zorgen !

@H
door @HENK@ - Jun 10, 2017 om 18:47
159 Antwoorden / 1 Vragen

die laatste meter naar de woonkamer is hooguit aansluit gemak maar zeker geen snelheid winst.

Ik heb ook glas van KPN, tot in mijn meterkast en met een kabeltje verder, keurig netjes 96-96 over van mijn 100-100 aansluiting dus tevreden!!

gerbera
door gerbera - Jun 10, 2017 om 22:11
7369 Antwoorden / 14 Vragen

In veel nieuwbouw van flats wordt de meterkast niet meer in de woning maar in de centrale hal geplaatst. Iedere bewoner heeft zijn eigen kast(je) en tot daar wordt de glasvezelkabel binnengebracht. Het stuk, wat de Ts analoog kabel noemt, vanaf de kast naar de woning is van die lengte dat het nauwelijks van invloed is op het verlies van snelheid. Ts vergeet daarbij te vermelden dat de snelheid "tot" wordt aangegeven door de provider. Maar dat wil niet zeggen dat die snelheid ook gegarandeerd wordt.
Het enige wat hier oplicht is een lamp als u die aan doet.

mo
door mof - Jun 12, 2017 om 19:53
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, het stuk met glasvezel transporteerthet signaal van vele gebruikers terwijl uw thuiskabel slechts uw signaal verwerkt en is daarmee voldoende snelt

tonny1946
door tonny1946 - Jun 15, 2017 om 13:13
14 Antwoorden / 4 Vragen

omdat de meeste providers net als politici zijn veel beloven en weinig doen