heerenbeest
door heerenbeest Nov 7, 2006 om 16:10
Computers & telefonie

Waarom herkent mijn pc m'n nieuwe USB stick niet?

Hallo! Ik had steeds nog een oude USB stick van 64MB. Dat was wat weinig, dus heb ik een nieuwe gekocht van 1GB! Helemaal blij heb ik de stick in de USB poort gestopt... de pc (Windows XP en het is een plug en play stick!) zegt wel "nieuwe hardware gevonden". Maar vervolgens wordt de "Wizard nieuwe hardware gevonden". Dan zoekt ie naar de stick, maar kan die dus niet vinden.

-Op een andere Windows XP computer doet ie het wel.
-Op andere poorten van mijn pc doet ie het niet.
-Andere USB apparaten doen het gewoon: muis, bluetooth stick, eigen oude USB stick, digitale camera, printer...
-De nieuwe stick is USB 2.0 en mijn USB poorten ook.
-Heb net drie kwartier met Dell gebeld en die weten ook geen oplossing... behalve naar de winkel en een ander merk vragen, en als die het ook niet doet weer een ander merk proberen... of natuurlijk eentje van Dell kopen...

Maar eigenlijk denk ik dus dat ie het gewoon zou moeten doen en het niet aan het merk ligt.
Iemand tips?

1873 67 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou naar de winkel gaan en om een ander exemplaar vragen en als de nieuwe ook niet pakt dan van een ander merk

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kun je aangeven welk merk USB-stick je hebt aangeschaft?

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er staat niet echt een merk op... mss is dat al een slecht teken, haha!

Op de verpakking staat: USB 2.0 Flash Hard Drive 1GB.

Er staat serieus verder niks op... Wel een website: www.openflashdrive.com om een driver voor windows98 te downloaden. Heb ik nog niet gedaan, want heb XP en zou dus moeten werken :(

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Werken de poorten wel op de usb2 standaard.
Hiervoor moeten drivers van de chipset van het moederbord worden geinstalleerd.
USB 1 werkt bijna altijd, maar als de juiste drivers er niet op staan dan doet USB2 het niet.
Soms werkt het ook niet wanneer er USB1 apparaten zijn ingeplugd

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok, maar hoe kan ik dat checken??
En, hoe kan ik dat veranderen, als het inderdaad zo is?

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

In apparatenbeheer kun je zien of USB2 werkt.
Er staat dan ergens bij usbcontrolers, USB2 enhanched host controller.
Staat hij er niet bij controleer dan de drivers van je moederbord en haal eventueel de laatste update van de driver bij de fabrikant van het moederbord cq. computer.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, ik snap er niks van... ik heb een printscreen gemaakt van de usb controllers in apparaten beheer, maar die kan ik hier niet plakken ofzo... Hoe moet dat? Dan kan je zien of het er wel of niet bij staat...
THNX.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

USB 2 is downwards compatible. USB 2 apparaten horen prima te werken op een USB 1 poort, alleen dan wel op de lage USB 1 snelheid

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

De melding "Wizard nieuwe hardware gevonden" geeft aan dat er drivers ontbreken, kijk ondermeer eens bij -> Deze computer (of "Mijn computer") met de rechtermuisknop en kies dan Eigenschappen.
Kijk onder het tabblad "Hardware" en daarna bij de knop "Apparaatbeheer" of er geen gele driehoekjes staan. Ik krijg het idee dat er drivers ontbreken...

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een plaatje kun je plaatsen op een fotosite zoals bijv. www.photobucket.com en dan hier een link plaatsen.

Verder zou je misschien iets aan het antwoord bij deze vraag hebben: USB apparaat aansluiten.

Ik herinner me een soortelijke vraag waar ik zelf nog een vrij uitgebreid antwoord op heb gegeven, maar kan 'm niet terugvinden, ook niet met Zoek.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Edwardus,
Ik heb ff bij het andere topic gekeken, maar dat is denk ik toch een ander probleem. Heb wel dit nog geprobeerd: "Rechtermuisknop deze computer -> kies beheren -> Open het plusje voor opslag -> Klik op schijfbeheer". Maar mijn usb stick staat er dus niet tussen... helaas...

Mocht je dat andere antwoord nog vinden, hou ik me aanbevolen...

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi thesmiley,
Ik geloof ook dat er iets niet klopt met de driver ofzo. Maar eigenlijk zou een plug n play het gewoon moeten doen! ARGGG, echt frustrerend is dit zeg... stomme windows... of stomme dell...

Anyway, bij apparatenbeheer heb ik gekeken en bij overige apparaten staat "usb mass storage device". Er staat een geel uitroepteken bij en als ik op "eigenschappen" klik zie ik:

Dit apparaat is niet juist geconfigureerd. (Code 1)
Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

Dusss er is inderdaad iets mis met het stuurprogramma, maar hoe los ik dat op??? Klikken op "stuurprogramma opnieuw installeren" helpt dus niet. En ik had ook al de driver voor w98 gedownload, maar daar reageert de stick ook niet op... :(

Iemand dus verder nog tips??

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://i145.photobucket.com/albums/r221/liekemvk/Afbeelding1.jpg

Bij deze een plaatje van m'n appartenbeheer...

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de wizard komt toch ook de optie Online stuurprogramma zoeken (o.i.d) om aan te vinken?
Dat al geprobeerd?

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het plaatje bekeken, en er is duidelijk geen usb2 ondersteuning.
Dit probleem komt bijna altijd voor bij Dellcomputers, en ook kan de helpdesk daar het probleem nooit oplossen.
Kwalijke zaak, maar het ligt toch echt aan de drivers of misschien wel het bios van de computer.
Zelfs al zou u alleen usb1 hebben dan nog moet de stick het doen.
Omruilen voor een andere usbstick zal niet helpen, want deze is goed, want hij doet het wel op een andere computer.
U zult het probleem moeten oplossen met chipset(usb)drivers van del speciaal voor uw systeem, of doormiddel van een biosupdate, als die er is.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder geval even die USB Mass Storage Device verwijderen (hint: geel vraagteken)

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraagteken beteken meestal geen driver, of foute driver, verwijderen hoeft niet, maar het is wel zaak om uit te vinden waarom hij de stick niet herkent.
Je zult de oplossing moeten zoeken bij drivers of biosupdates van Dell,

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zit er misschien aanvullende software bij de stick?
Ga ook eerst eens kijken in de problemenoplossingen bij dell en bij de probleem oplossingen van de fabrikant van de usbstick.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi binka,
Dus toch stomme Dell... argg!
Toen ik met de servicedesk belde heeft die man via mijn service tag gekeken wat voor systeem ik heb. Hij zei dat ik gewoon USB2.0 heb.

Hoe kom ik aan "chipset(usb)drivers van dell speciaal voor uw systeem"? of aan "een biosupdate"?

Als ik Dell bel, snappen die dat dan? Of kan het via de site? Bellen duurt eeeeeeuwig...

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

hi binka,
er zit geen aanvullende software bij. Wel kan ik via de site www.openflashdrive.com drivers downloaden. alles al geprobeerd... maar helaas.
Op de site staat geen "help".

De "help" van Dell stuurt me steeds terug naar de wizard voor nieuwe hardware en dan kan ik dus geen driver vinden...

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

hi akkefiet,
die optie wordt helaas niet aangeboden.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet bij dell zoeken naar de helppagina voor jouw systeem.
Wat voor systeem van dell heb je?

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

een dimension 4600

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi,

Hoop reakties ondertussen, wat nog wel eens wil werken is bij dell via de download, directe link hier: http://support.euro.dell.com/support/downloads/index.aspx?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

gewoon het service-tag in te vullen, dan komen de specifieke usb drivers ook naar boven.
Of zoek de blauwe (als het goed is) meegeleverde cd met drivers & utilities, meestal staan ze er tussen.

Overigens ook zo'n slechte zet van dell: wat nu pre-installed? je moet altijd je USB, Netwerk & Grafische kaart nog installeren, dus dat "out of the box" is het net niet... maar dat terzijde

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je op de gele ? klikt met je rechtermuis, dan staat toch in dát venstertje stuurprogramma bijwerken? daar klik je op, en hij gaat een stuurprogramma en of poort zoeken, daarna gaat de gele vraagteken weg en moet hij het normaal herkennen.

Groetjes, Geert

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja, daar staat inderdaad stuurprogramma bijwerken. als ik er op klik start de wizard nieuwe hardware gevonden! Dan staat er geen optie zoeken op internet naar geschikte driver bij. Dus gaat ie zoeken (volgens mij dus alleen op de pc) en vind niks...

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

https://support.euro.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=nl&l=nl&s=gen&releaseid=R84099&SystemID=DIM_P4_4600&os=WW1&osl=DU&deviceid=308&devlib=0&typecnt=1&vercnt=12&formatcnt=1&libid=1&fileid=110561

Op bovenstaand adres een biosupdate voor de 4600, let wel op dat het exact de 4600 is en niet bv. de 4600c

Verbeteringen zijn.
The following changes have been made to BIOS rev A10 to create A12:

1. Fixed Quick Boot menu when no bootable drives are selected in SETUP.
2. Updated microcode for newer CPUs.
3. Eliminated possible hang on next boot when AC power is removed.
4. Fixed intermittent hang in resuming from Standby.
5. Improved keyboard test when booting from Hibernate.
6. Fixed possible hang after unplugging and re-plugging USB hubs.
7. Increased USB keyboard wait time to allow all USB devices being enumerated.
8. Added to support in PXE boot environments with Spanning Tree enabled.
9. Prevent false MCE errors from causing "bad CPU" error in POST.
10. Fixed floppy access failures when CD floppy emulation is turned off.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

https://support.euro.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=nl&l=nl&s=gen&releaseid=R88851&SystemID=DIM_P4_4600&os=WW1&osl=DU&deviceid=8047&devlib=0&typecnt=1&vercnt=1&formatcnt=1&libid=32&fileid=115846

Op boven staan adres kunt u aanvullende usbdrivers downloaden.
Download nu

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

he binka,
ik wou net gaan vragen of dat um was! toevallig, haha. thnx! Ik ga het proberen!

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je dan ook eens geprobeert bij Zoeken naar gewijzigde apparaten? probeer dat eens

Groetjes, Geert

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat geeft helaas hetzelfde resultaat... wizard

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

hi binka,
moet ik die allemaal updaten?? alle links die je gaf??

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier kun je belangrijkste drivers vinden, ik vermoed dat je deze nodig hebt.

Download nu

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok, die heb ik nu gedownload en heb ook die bios gedownload en geinstalleerd.
Dat r88851 bestandje hoef ik toch niks meer mee  te doen nu? Ik kan nu toch de pc opnieuw opstarten en dan de stick erin doen? Als ie dan om een driver vraagt selecteer ik de pad waar ik r88851 heb opgeslagen... toch??

thnx.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Binka,

Ik heb het plaatje bekeken, en er is duidelijk geen usb2 ondersteuning.

Volgens mij betekent "Standard Enhanced PCI to USB Host Controller" wel degelijk dat er USB 2.0 aanwezig is. Er hoeft niet specifiek USB2 bij te staan, zolang er maar Enhanced bij staat.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het goed is wel.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar waren we al achter, je hebt enkele berichten gemist.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik het het er hier wel degelijk bij staan.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je de driver uitgepakt, het is nl. een exe bestand, je zult hem dus eerst moeten uitvoeren.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb hem eerst opgeslagen en toen dubbelklik > uitvoeren.

Maar hij heeft hem uitgepakt onder dell/drivers, in een eigen map. Maar in die map staan 2 bestanden: 'Dell Boot Utility - MsDOS' en 'version'. Dat klopt volgens mij niet helemaal, toch?

Ik heb dus de pc opnieuw opgestart en de stick erin gedaan. De hardware wizard starte op en ik probeerde de R88851 map te selecteren... maar dan kon ik niet op 'ok' klikken! arggggg... Dus heb ik het vermoeden dat er geen driver inzit ofzo... help...

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je het bestand al uitgevoerd onder xp. het is nl voor xp gemaakt.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedoel je via start en dan uitvoeren?
Heb ik gedaan, maar dan krijg ik dus die 2 bestanden (wat ik net zei).

Of bedoel je iets anders?

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ene is een text bestand, het exe moet je uitvoeren.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een paar screenshots gemaakt en die zijn hier te vinden:

http://i145.photobucket.com/albums/r221/liekemvk/Afbeelding2.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r221/liekemvk/Afbeelding3.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r221/liekemvk/Afbeelding4.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r221/liekemvk/Afbeelding5.jpg

Heb dus eerst het bestand uitgepakt en toen in die map gekeken > map r88851. Op afb 2 staaat dus wat er in die map staat. Dan rechterklik (afb 3) en klik op uitvoeren als. Dan zie ik wat op afb 4 staat. Ik klik op ok en dan komt afb 5...
:( :( :(
Dus ik weet niet zo goed waarom het niet werkt...

Trouwens, bedankt dat je me zo helpt!!!

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Precies wat er staat: geen Administrator rechten. Log in als een administrator en voer het dan uit. Misschien is dat tevens de oorzaak van het probleem?

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oeps. Hier had ik 't dus willen plaatsen:

Precies wat er staat: geen Administrator rechten. Log in als een administrator en voer het dan uit. Misschien is dat tevens de oorzaak van het probleem?

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe doe ik dat edwardus? Als ik de computer opstart kan ik me aanmelden als 'eigen naam' of als 'gast'. Neem aan dat ik zelf de administrator ben? Of moet ik via iets anders inloggen...

jij ook bedankt voor je hulp!

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 23:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kun je bij Start -> Settings ->Control Panel -> User Accounts?

Zo ja, klik op je naam en klik Properties en indien mogelijk kies Other: Administrators.

(maar omdat je nog geen Administrator rights hebt vraag ik me af of-ie dat goed vindt)

Staan er nog andere gebruikers vermeld die wel in de Administrators group zitten?

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet uitvoeren met ... maar Openen
Toch word ik een beetje bevreesd dat dit niet goed gaat komen (?)
Chipset drivers etc. worden door Dell al vooraf geinstalleerd.
Geef ook eerst maar even door welk merk en type USB stick het hier betreft.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

akkefiet, zoals ik eerder al schreef:

Er staat niet echt een merk op... mss is dat al een slecht teken, haha!

Op de verpakking staat: USB 2.0 Flash Hard Drive 1GB.

Er staat serieus verder niks op... Wel een website: www.openflashdrive.com om een driver voor windows98 te downloaden. Heb ik nog niet gedaan, want heb XP en zou dus moeten werken :(

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ edwardus
Ik kan bij de gebruikeraccounts. Dan klik ik op mijn naam, maar er staan nergens eigenschappen. Alleen: mijn naam wijzigen, mijn wachtwoord wijzigen, mijn wachtwoord verwijderen, andere afb, mijn type account wijzigen en mijn .net pasport wijzigen.

Als ik bij mijn type account wijzigen kijk, staat er dat ik computerbeheerder ben. Dat is dan toch administrator? Of is dat toch nog iets anders?

Verder zie ik geen administrator group. Ik weet niet waar die optie staat... :(

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

mensen... ik ga slapen... maar alle nieuwe tips en trucks are welcome! Ik kom er zsm op terug (hopelijk vrijdag).

THNX!

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke, had ik niet goed gelezen.
Maar, met alle respect, ik schat u niet in als zeer gevorderde pc gebruiker.
En u bent wel met hogere school pc werk bezig.
Advies: een kennis met ervaring vragen om ter plekke te kijken voordat de pc straks helemaal niets meer doet.
Niet lullig bedoeld hoor!

Vrgr AF

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 00:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een tip: koop een USB stick van bekend merk, bijvoorbeeld Verbatim, die is veelal compatibel.
Leg het verhaal even uit bij de verkoper van deze stick en inruilen mag normaal gesproken dan geen probleem zijn (of anders geld terug of tegoedbon)
Een pc upgraden (met alle risico's daarbij) alleen voor een usbstick is van de gekke.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 00:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Door de Engelstalige foutmelding was ik even op het verkeerde been gezet en ging enthousiast in het Engels verder. De woorden Bureaublad en Mijn Documenten hadden kunnen verklappen dat je dus Nederlandstalig hebt. Inderdaad, Administrator is Computerbeheerder in NL Windows. Kan het zijn dat dat Dell progje ook in de war is en denkt dat je "Administrator" moet heten? Bestaat er ook een NL versie van dat progje?

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 04:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Goedkoop = zuurkoop"?

Het merk wat u noemde is nietszeggend.

Ik gebruik ook een Dell Dimension 9150, daarbij gebruik zonder probleem de sticks van 'SanDisk 256 Mb' en 'DataBar 1 Gb'. De laatste heeft een driver Win98 op de stick. In de meeste gevallen is de (aanvullende) software de boosdoener omtrent het disfunctioneren van de USB-stick (2.0).

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze link lijkt me wel veilig:

http://support.euro.dell.com/support/topics/topic.aspx/emea/shared/support/root/dellsupport30?c=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd

Automatisch updateprogramma voor Dell pc's

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja leuk, je kunt ook een nieuwe pc kopen als je toch een nieuwe USB stick gaat kopen. Op zulke tips zit lieveheersbeestje niet te wachten denk ik.

Even terug naar het oorspronkelijke USB probleem. Probeer de volgende suggesties:

1. pc uitschakelen, stekker uit het stopcontact trekken en dan den aan/uit schakelaar een paar maal indrukken. Niet lachen, als het helpt ben je klaar.

2. in apparaatbeheer onder USB-Controllers alle USB hoofdhubs en alle host controllers verwijderen. Computer opnieuw opstarten, dan moet de nieuwe hardware wizard gaan starten. Hier heb je wel de drivers voor USB/moederbord nodig.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ akkefiet.
Ik ben idd geen profi, maar ik ken wel een beetje de weg op m'n pc. Het feit dat ik hier deze vraag stel, verraadt dat al. Daarnaast ken ik helaas geen profi pc mensen, vandaar dus mijn vraag hier...
Maar goed, het ging er even om dat ik het antwoord op je merkvraag al in de eerste reacties ergens had beantwoord.

Maar wel bedankt voor het meedenken! En als je nog verdere tips hebt, hoor ik het graag! En als niks werkt zal ik op zoek gaan naar een merk stick, die dan hopelijk wel werkt. Thnks!

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

t'Was een 1ste indruk die ik kreeg (waar je natuurlijk niet altijd op af moet gaan) maar wel even noopte tot waarschuwing.
Was vandaag op het werk bezig met een Dell pc en kwam de link tegen die ik verder op vermeld heb naar een maintenenceprogramma speciaal voor Dell.  Heb het nog niet uitgeprobeerd omdat die Dell gewoon goed werkt, en wat goed werkt (nog) niet aankomen :)
Maar het lijkt me wel een goeie oplossing mocht de pc kuren gaan vertonen.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb je link gevolgd en het programma geinstalleerd, maar helaas... weer niks :( thnx voor de tip.
Begin wel je eerdere woorden in m'n achterhoofd te horen. Begin ook bang te worden dat ie het echt niet gaat doen. Grrr, moet ik dan echt zo'n dure Dell stick kopen?? Liever niet... maarja

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

he edwardus, ik vermoed ook dat het proggie in de war is... want alle ander soort progs kan ik gewoon uitvoeren zonder problemen. Ik zag zo gauw niet ook een nl versie van het bestand, maar moet Dell die hebben?? Of moet ik dan weer ergens anders heen? Pffff...

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb optie 1 geprobeerd, ik heb geprobeerd niet te lachen en dat is gelukt :)
Maar... helaas, weer geen resultaat. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Optie 2 vind ik een beetje scary. Wat als ie straks helemaal geen usb poorten herkent ofzo?? Maar ik hou hem als laatste optie achter de hand...

ve
door verwijderd - Nov 11, 2006 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Heerenbeest

Al met al lijkt het erop (ook na het draaien van Dell Support) dat het systeem wel ok is.
Rest wel even de vraag of XP up to date is. Heeft u Service Pack 2 en verder alle updtates geinstalleerd?
XP herkent wel dat er een usbstick is aangesloten maar kan de juiste driver niet vinden, waaruit je (voorzichtig) kan concluderen dat het aan XP ligt of dat de benodigde driver zo zeldzaam is dat XP er geen antwoord op heeft (dat het niet in het standaard driverpakket van XP zit)
Dan toch eens kijken om een andere usbstick?
Dat hoeft echt niet perse een Dell te zijn hoor!
Verbatim is redelijk goedkoop en goed en Beverburcht noemde ook een paar merken.
Het zou mooi zijn een recente usbstick van iemand anders te proberen maar u kunt ook de verkoper vragen om de usbstick op "probeerbasis" te kopen.

Succes!

ve
door verwijderd - Nov 14, 2006 om 00:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi akkefiet,
Ik heb gewoon SP2 en heb ook autom. updates en zelfs nog handmatig extra gecheckt... alles zou in orde moeten zijn.

Ik ga morgen deze stick terugbrengen, ben het beetje zat. En dan ga ik eens zoeken naar een van de merken die genoemd zijn. En als die het ook niet doen, dan: grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr... dan meld ik me weer...

binka, edwardus en akkefiet en de anderen: hartelijk dank voor jullie hulp, ik laat weten hoe het verder gaat!
groetjes, heerenbeest

ve
door verwijderd - Dec 6, 2006 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier even een update!
Uiteindelijk heb ik de pc weggebracht en is alles opnieuw geinstalleerd. Lijkt rigoreus om een usb stick, maar alle nieuwe apparaten met usb leek hij af te weren... en das toch lastig in de toekomst.

Iedereen dank voor alle hulp!