mr
door mrlunk Oct 30, 2004 om 12:25
Computers & telefonie

Waarom is GPRS in het buitenland zo duur ?

Ik heb een Vodafone Live! abbonnement (GPRS)

In Nederland betaal ik ca. 4,90€ per Mb als ik over mijn datavoorraad heenga. (dit vind ik op zich ook al exorbitant duur)

Nu was ik op vakantie in Turkije en kom er (helaas, stom stom stom) na trugkomst en bij ontvangen van mijn rekening achter dat GPRS verkeer vanuit Turkije (en de meeste andere buitenlanden)  20€ !!!! per 1 Mb kost !!!!

Zijn dit geen belachelijke prijzen ?

Waarom zou dataverkeer van/naar het buitenland duurder moeten zijn dan lokaal ?

Ik betaal toch ook niet meer aan mijn internet provider als ik ipv een .nl site in Nederland een .com site in amerika bezoek ?
Of haal ik een hoop door elkaar ?

Vriendelijke Groeten,
Peter Lunk

500 2 Rapporteer

us
door userroy - Oct 30, 2004 om 12:47
17 Antwoorden / 0 Vragen

Technisch gezien zijn de kosten voor een GPRS verbinding in het buitenland even duur als voor een GPRS verbinding in Nederland (i.t.t. mobiel telefoonverkeer) De vergoedingen die buitenlandse providers vragen, zijn zo hoog zodat de prijzen voor GPRS in het buitenland stukken duurder worden, daarbij komt ook dat providers veel willen verdienen aan buitenlandse kosten en daardoor nog een schep bovenop die prijs doen.

Dit heeft niets te maken met het feit dat je niets meer betaald voor een .nl site dan een .com site, het gaat hier om de locatie waar je gebruik maakt van het internet.

Nog een tip: Telfort vraagt voor GPRS in Nederland: 1,50 en in het buitenland: 14,88, in Ierland en Duitsland zelfs gratis t/m eind December.

bartgsm
door bartgsm - Jan 29, 2005 om 17:52
7 Antwoorden / 2 Vragen

ja dat is wel heel belagelijk duur ik heb ook vodavone live en ik had opeens een rekening van 20 euro terwijl ik niet eens wist warom ik had helemaal niks gedaan een gekke zooi dus

mvg

bart