Pe
door PeterSchilstra Oct 3, 2016 om 18:15
Computers & telefonie

Waarom kan ik geen foto versturen ( Mms )

Ik wil naar mijn broer een foto , ( Mms  ) versturen via berichten , omdat hij geen whatsapp heeft en ik krijg steeds de melding : niet afgeleverd .
Wat doe ik fout , Mms staat aan !
ik heb een Iphone SE en heb de zelfde provider als een jaar geleden .

Gr Peter schilstra

17195 7 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Oct 3, 2016 om 18:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heeft je broer wel internet / MMS aan staan? En heb jij MMS aan staan https://support.apple.com/nl-nl/HT204065

Pe
door PeterSchilstra Oct 3, 2016 om 19:53
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Carola ,

Mijn broer heeft nog een oud toestel , geen internet

Cookies
door Cookies Oct 3, 2016 om 20:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij diverse providers heb je mobiel internet nodig om MMS te kunnen ontvangen. Welke provider heeft je broer?

pi
door pieterwolters - Oct 3, 2016 om 19:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Welke provider heb je en wat zijn de MMS instellingen?

Pe
door PeterSchilstra Oct 3, 2016 om 19:52
1 Antwoorden / 2 Vragen

De provider is Telfort en de MMS instellingen zijn http://MMS in
mms proxy 10.10.100.200 in 5080  en max grootte 300000

pi
door pieterwolters Oct 3, 2016 om 20:06
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de beschrijving op telfort.nl is het 10.10.100.20

aurora1
door aurora1 - Oct 3, 2016 om 23:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens de informatie van Telfort over de grootte van de mms hier: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mms-versturen-of-ontvangen-werkt-niet.htm
Ernaast is het ook maar de vraag dat als het al zou kunnen, of de oude gsm van uw broer wel zoiets kan opslaan w.b. geheugen en mogelijkheden.

Ma
door MacWally - Oct 3, 2016 om 23:32
151 Antwoorden / Vragen

Kijk eens bij je instellingen.

Ma
door MacWally - Oct 4, 2016 om 00:41
151 Antwoorden / Vragen

Of beter je foto,s versturen via mail......Klik op de rode regel.
http://www.onemorething.nl/2016/10/imessage-ios-10-mms-kosten/

costnix
door costnix - Oct 4, 2016 om 11:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik meerdere foto's naar familie stuur, doe ik dat via Dropbox of iCloud Drive.

jo
door jorisw Oct 4, 2016 om 11:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dus? Als ik honger heb neem ik een boterham met pindakaas. Dat beantwoordt de vraag van TS net zo als jouw antwoord. Ook niet dus. En de goede oplossing is volgens mij een paar berichten eerder al gegeven.

Ma
door MacWally Oct 4, 2016 om 16:17
151 Antwoorden / Vragen

Het antwoord van COSTNIX is helemaal niet verkeerd. Foto,s versturen via een link (Dropbox, Google Drive, OneDrive) is heel simpel en het kost nix. Mensen met een iCloud.com adres kunnen bestanden versturen tot 2 GB. Het bestand word dan eerst geplaatst op de server van Apple en de ontvanger krijgt dan ook een link.

costnix
door costnix Oct 4, 2016 om 16:50
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@jorisw: blijkbaar ben ik boter aan de galg aan het smeren!

dokun
door dokun - Oct 5, 2016 om 12:59
152 Antwoorden / 0 Vragen

Grote kans is dat jij het gewoon verzonden hebt maar de ontvanger geen MMS kan ontvangen e/o zijn telefoon niet juist heeft ingesteld. Ik zou dat eerst eens gaan navragen. Voor het ontvangen van MMS berichten moet je telefoon geschikt zijn.