jipenjanneke
door jipenjanneke Jan 6, 2020 om 14:01
Computers & telefonie

Waarom werkt blokkeren van ongewenste mail niet

Ik krijg dagelijk in mijn vak met ongewenste mail een flinke lading die ik al herhaaldelijk heb geblokkeerd, maar paar dagen erna
komen ze weer. Telkens dezelfde, soms wel met 10 x van dezelfde afzender. De ene keer als ik blokkeer staat er idd een ip-adres bij
en de bevestiging dat het geblokkeerd is. Maar dat is dan maar voor een dag of 2 want dan komen ze weer. Soms staat er helemaal geen ip-adres bij en klik ik toch op blokkeren, maar helaas.   Wat doe ik verkeerd? Of wat moet ik doen om helemaal verlost te worden van diezelfde terugkerende vervelende mailtjes (die ik overigens nooit open). Hoor graag of iemand de opklossing weet.

27072 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 6, 2020 om 14:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je een oplossing wenst dan helpt het om wat relevante gegevens te verstrekken. Zoals gebruikte mail-provider, mail-client, os en apparaat.

ju
door juliomariner - Jan 6, 2020 om 14:06
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Niet te druk om maken. Gewoon 1 keer per week even in de map ongewenste mail kijken of er toevallig een gewenste mail in is gekomen en de rest kunt u met 1 druk op de knop verwijderen.
Blokkeren etc blijkt vaak niet te helpen aangezien de mailadressen waarvanuit deze spam wordt verstuurd steeds wijzigen.
Druk in ieder geval nooit op de link uitschrijven in de mails want dat geeft juist aan dat het mailadres werkt en wordt gelezen. U krijgt dan allleen maar meer spam

marita5
door marita5 - Jan 6, 2020 om 14:06
11533 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jipenjanneke ,

Lees hier eens , klik op de rode regel .

https://www.webwijzer.nl/e-mail/mail-blokkeren.html

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 6, 2020 om 14:13
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Heb hetzelfde probleem met outlook.com
Elke dag kijken of er geen goede verdwaalde tussen zit en dan rechtermuisknop gebruiken om de map te legen.

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2020 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik gebruik Gmail en heb dus nooit spam. En enkele keer verdwaalt er iets van reclame in mijn spambox

Ja
door Jan_Koll Jan 6, 2020 om 15:21
16 Antwoorden / Vragen

Helaas is dat niet juist.  Ook via Gmail ontvang je veel SPAM.  Echter wordt dit normaliter niet zichtbaar gepresenteerd en wordt de SPAM steeds, na ca. een maand, automatisch verwijderd.
Tot voor kort dacht ik ook dat Gmail SPAM-vrij is, echter toen ik de map SPAM in Thunderbird toeliet, bleek dt ik dagelijks flink wat Bitcoin, sex-troep en andere rommel krijg aangeboden op mij Gmail-account.....

tijger1
door tijger1 Jan 6, 2020 om 15:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan hebt u wellicht andere G-mail. Er staat bij mij normaliter niets in de spambox van G-mail dan misschien eens in de maand iets van een reclame. Ik gebruik geen Thunderbird.

gerbera
door gerbera - Jan 6, 2020 om 14:29
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Door het blokkeren verdwijnen de berichten in de map ongewenste mail. Dat is normaal dus u doet niets verkeerd. De oplossing is al gegeven, controleren of er goede berichten tussen staan en vervolgens de map leeg maken. Wat ook wil helpen is ook het domein van de afzender blokkeren en verder zuinig met uw e-mailadres omgaan, dus niet zomaar overal dumpen zoals "feestboek"e.d.

tenormin
door tenormin - Jan 6, 2020 om 14:46
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zet de afzender in geblokkeerde mailbox. Als er iets komt krijg ik een melding dat er een foute mail is. Soms wil je wel eens op iets drukken om "het nieuws" te lezen. Dat ja aanvinken is geen probleem, maar om ervan af te komen is dat wel. Had vorige week mijn PC meneer nog hier en vroeg hem hoe er vanaf te komen. "Lukt je niet" laat ze maar gewoon in de box staan en verwijder ze als je weer "een bosje bloemen" hebt. Dus niet meer op drukken. Verder kan het geen kwaad, maar nogmaals: nergens aankomen, lees klikken.

ro
door ron503 - Jan 6, 2020 om 15:08
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Heel irritant die mails de inhoud is hetzelfde maar vaak is het e-mailadres van de afzender net iets anders dan van de vorige afzender. In Firefox Thunderbird kun je een filter maken op basis van het bericht en ik kies dan voor 'verwijderen van de pop server' en in veel gevallen ben ik er van af.

Ja
door Jan_Koll - Jan 6, 2020 om 15:42
16 Antwoorden / Vragen

Mooie reeks antwoorden.  Er is eigenlijk maar één manier om van de SPAM af te komen en dat is het opheffen van dat e-mailadres....  Inderdaad heb ik dat ooit gedaan met een e-mailadres bij een stichting waaraan ik was verbonden.  Daar kwamen dagelijks(!!) ca. 1.500 SPAM-berichten binnen.  Na aanmaken van een aangepast e-mailadres was ik er van af. Het nieuwe e-mailadres was niet meer aanklikbaar op de website van de stichting noch stond het er als kopieerbaar adres op; dus i.p.v. jan@voorbeeld.nl stond er jan-bij-voorbeeld.nl en dan  kopiëren niet snel meer gebeuren omdat SPAM-verspreiders zoeken op het @-teken in een tekenreeks.

Overigens is mij ooit overkomen dat een oud e-mailadres van Het Net (KPN) voor het verspreiden van SPAM werd misbruikt.  Ik was al een jaar of 3 bij een andere provider en kon dat adres, ...@hetnet.nl, was niet meer gebruiken.  Toen ik bij een kennis was kwam daar een e-mail  van ...@hetnetn.nl binnen.  Die kennis mij vroeg waarom ik mij met dit soort activiteiten bezig hield.  Dat deed ik dus niet maar een SPAM-verspreider.  KPN reageerde overigens eer merkwaardig:  als ik niet wilde dat dit adres door derden werd misbruikt moest ik het maar opheffen (ehh, hoe doe je dat als je er niet meer bij kunt omdat KPN niet meer je provider is?!).  Kortom: een e-mailadres, kan onder bepaalde omstandigheden, ook worden misbruikt;  zeker als je een (te) eenvoudig wachtwoord hanteert (en dat deed ik nog in 1999).

jipenjanneke
door jipenjanneke - Jan 6, 2020 om 15:43
143 Antwoorden / 78 Vragen

@ Diumenge     Ik bedoel de mail in Hotmail (op Asus laptop).
 @ Maritas  Bedankt voor de link. Het komt zowiezo allemaal al in de ongewenste mailtbox, maar dan nog, ik moet het toch telkens
weer opnieuw blokkeren (wat niet helpt) en verwijderen. De mailtjes zelf open ik NOOIT.  Maar de tip via de link, met het raderwieltje
rechtsboven, ga ik zeker uitproberen.

Bedankt allemaal voor de reakties!

tdmduc
door tdmduc - Jan 6, 2020 om 15:44
704 Antwoorden / 2 Vragen

Bij Microsoft Outlook/Office 365 werkt de "ongewenste e-mail" knop toch vrij goed en moet ik eerder goeie e-mails uit de spambox vissen dan andersom.

jipenjanneke
door jipenjanneke - Jan 6, 2020 om 15:47
143 Antwoorden / 78 Vragen

@ Ron 03 :   dat klopt helemaal! Het adres is telkens "net" even iets anders. Ik gebruik Google Chrome, maar zal mijn hotmail
                     voortaan dan ook maar eens gaan inkijken via Firefox en proberen uw oplossing ook toe te passen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 6, 2020 om 16:19
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Kan het (dus, na lezen van al gegeven reacties) zo zijn dat u de ongewenste berichten niet als spam weg zet? Wegzetten in de spambox wil niet zeggen dat ze dan ook niet meer inn de spambox verschijnen. Op zich is dat niet onterecht omdat er soms ook ongewenst berichten in de spambox terecht komen of beter gezegd, berichten die wel degelijk voor u bestemd zijn. (Als voorbeeld: ik heb meegemaakt dat berichten die ik vanuit een prvé e-mail adres van mijzelf aan een onderwijsinstelling  e-mail adres, ook van mijzelf, verzond als spam werd aangemerkt.)

aurora1
door aurora1 - Jan 6, 2020 om 22:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Uw mail automatisch doorsturen naar uzelf via Gmail (kunt u bij Gmail instellen). Of alleen Gmail gebruiken.
En u vooral er niet druk over maken. Ik zou trouwens niet Hotmail gebruiken.

https://www.consumentenbond.nl/veilig-internetten/spam-blokkeren-en-voorkomen