hehaha
door hehaha Apr 9, 2017 om 11:16
Computers & telefonie

Waarom werkt Firefox steeds trager?

Sinds een aantal maanden merk ik dat m'n Firefox browser (desktop pc, Windows 7) steeds trager webpagina's laadt. Toppunt is wel mailchecken via Outlook/Hotmail. Dat duurt super lang - ook als ik addblock-plus uitzet :) Ik heb nu Opera erbij geïnstalleerd als browser om snel m'n mail te kunnen checken.

Anderen ook last van een tragere Firefox? En wat kun je eraan doen? Vind het verder een prima browser en wil 'm blijven gebruiken...

17156 23 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 9, 2017 om 12:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Voor Firefox heb ik geen oplossing, ik heb wel een suggestie voor een andere browser met ingebouwde adblocker en anti-trackingfilters: Brave. Wellicht het proberen waard.

edrick3
door edrick3 - Apr 9, 2017 om 12:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Geen last van.
Wellicht eens opnieuw installeren?

kv
door kvjapio - Apr 9, 2017 om 14:45
281 Antwoorden / Vragen

Druk eens op menu (streepjes rechtsboven in Ffox), dan op het vraagteken onderaan, dan op 'probleemoplossingsinformatie' en dan rechtsboven op 'firefox opfrissen'. De browser wordt dan opnieuw geïnstalleerd met behoud van bookmarks en wachtwoorden. Succes!

aurora1
door aurora1 - Apr 9, 2017 om 17:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Browser instellen op dat met het afsluiten geschiedenis e.d. gewist worden?
Ik heb dit met FF overigens niet.

gsm
door gsm - Apr 9, 2017 om 19:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Op een 64-bit computer moet je de 64-bit Firefox installeren. De standaard 32-bit Firefox is veel langzamer.

marita5
door marita5 Apr 9, 2017 om 20:11
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Vreemd , ik heb 64-bit , als FF word bijgewerkt naar een nieuwe versie staat er bij mij tussen haakjes 32-bit .

Cookies
door Cookies Apr 10, 2017 om 14:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@GSM: had recent ook FF even geïnstalleerd op mijn 64-bit laptop en automatisch werd de 32-bit versie geïnstalleerd. Daarna dus maar de 64-bit handmatig gedownload.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 10, 2017 om 08:27
1790 Antwoorden / 3 Vragen

En uw Windows werkt nog altijd wel even snel?

ioannes
door ioannes - Apr 10, 2017 om 12:31
20 Antwoorden / 3 Vragen

Werk eens met Chrome ? Succes !

frits
door frits Apr 11, 2017 om 10:52
146 Antwoorden / 5 Vragen

Sinds Google Chrome bestaat gebruik ik niets anders meer, nooit geen problemen, is inderdaad voor mij en vele anderen de beste.

akkerdistel
door akkerdistel Apr 11, 2017 om 18:25
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Zeer verstandig https://www.startpage.com/do/search?q=ik+heb+niks+te+verbergen&l=nederlands&lui=nederlands .

ti
door tineque - Apr 10, 2017 om 12:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb Firefox verwijderd (Mac) omdat hij inderdaad traag werd maar vooral omdat de (steeds vakere)  updates  niet lukten maar hij liep ook regelmatig vast. Toen ik hem wilde verwijderen (en opnieuw installeren) kon dat niet omdat er twee! Firefox programma's elkaar in de weg zaten. Ik heb ze met 'kans op beschadiging van de computer' geforceerd moet verwijderen. Ik vond het een prettige browser maar ik begin er niet meer aan. Gewoon de eigen browser: Safari.

akkerdistel
door akkerdistel Apr 11, 2017 om 18:27
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Man man man man wat een melding 'kans op beschadiging van de computer' dacht dat Android al erg was met soort dingen..

ru
door ruudkats - Apr 10, 2017 om 13:58
15 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik je FVD speeddial? Wanneer je veel dials heb word Firefox beduidend trager. Overweeg Opera als 2e browser en zet daar de niet zonodige speeddials op. Of een andere browswer natuurlijk... Hou je dagelijkse dials op Firefox en schakel over voor de andere.

rots92
door rots92 - Apr 10, 2017 om 14:15
157 Antwoorden / 3 Vragen

Vriendelijk bedankt voor de tip 'opfrissen', het is nu veel trager geworden......

edrick3
door edrick3 Apr 10, 2017 om 14:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dan is-ie niet goed 'opgefrist'.

pk49
door pk49 - Apr 10, 2017 om 14:39
243 Antwoorden / 2 Vragen

na jarenlang getob met Firefox zoals in de vraag gesteld wordt. ben ik overgegaan op Google Chrome en heb sindsdien nergens last van. Met alle bijbehorende voordelen. Vooral als je gmail.com gebruikt als email.

rots92
door rots92 - Apr 10, 2017 om 16:10
157 Antwoorden / 3 Vragen

Vriendelijk bedankt voor de tip, ik heb Firefox opgefrist en het is nu nog trager geworden.

rembrantd
door rembrantd - Apr 10, 2017 om 18:14
116 Antwoorden / 36 Vragen

Och, Firefox is niet meer de snelste dat is onderhand wel bekend. Edge is nu de topper.
Voor het aanpassen en veiligheid weet ik echter geen betere.
Een simpel dingetje om de boel toch wat aan te slingeren kun je proberen.

gsm
door gsm Apr 10, 2017 om 20:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Edge werkt niet met Windows 7

akkerdistel
door akkerdistel Apr 11, 2017 om 18:28
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Edge is sowieso niet mee te werken.

gsm
door gsm - Apr 10, 2017 om 20:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In Firefox controleer je de versie via het menu, ?, Over Firefox.
Resultaat zou kunnen zijn : 52.0.2 (64-bits).

In Windows 7 klik je met de rechter muisknop op Computer en dan op Eigenschappen.
Vervolgens kun je zien welke versie Windows 7 je hebt: 32-bit of 64-bit

Download via onderstaande link in de juiste taal (Dutch Nederlands) en in de juiste kolom Firefox voor Windows 32-bit, of Firefox 64 64-bit als je Windows 64-bit gebruikt. Sla het bestand op in de map Downloads. Hierna firefox verwijderen en dan met behulp van het hiervoor gedownloade bestand opnieuw installeren.
Linkhttps://www.mozilla.org/nl/firefox/all/

marita5
door marita5 Apr 10, 2017 om 20:42
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@Gsm , ik kon het bestand niet opslaan , heb FF gewoon gedownload over de vorige versie dit was 52.0.2 ( 32 bits ) stond program files x86. , nu staat het onder program files  , ik ben benieuwd als er een nieuwe versie is , ik weer niet 32 bits krijg .

gsm
door gsm Apr 10, 2017 om 22:31
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In Windows 10 kun je via Instellingen, Systeem, Apps en onderdelen programma's verwijderen.
Voorheen moest dat gedaan worden via het Configuratiescherm, Programma's en onderdelen.
Indien gewenst kun je Mozilla Firefox (x86 NL) (32-bit) van de PC verwijderen en alleen Mozilla Firefox (x64 NL) laten staan, eventueel samen met de Mozilla Maintenance Service.

marita5
door marita5 Apr 11, 2017 om 11:06
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@gsm , ik heb nu ( x64 NL ) erop staan met Mozilla Maintenance Service , alleen was ik mijn bladwijzers kwijt , heb ik opnieuw ingesteld . ik zie ook dat shockwaveplayer en adobe reader bij extensies / of plugins er niet meer bijstaan .

gsm
door gsm Apr 11, 2017 om 13:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@Marita5 Nadeel van de Firefox 64-bit versie is inderdaad dat deze minder extensies ondersteund.

marita5
door marita5 Apr 11, 2017 om 13:22
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@Gsm, bedankt voor de informatie , is goed om te weten , de 32 Bit was bij mij niet langzaam , ik heb dit alleen veranderd omdat ik 64 bit heb . Ps , ik heb getest ook bij 32 bit word shockwave player en adobe reader niet meer ondersteund .

fl
door flessebon - Apr 10, 2017 om 22:36
418 Antwoorden / 7 Vragen

Heb er ook last van. Moet vaak op herladen drukken. Zou zelfs buiten de providers kunnen liggen volgens de laatste berichten op sociale media.

we
door weethet - Apr 10, 2017 om 23:09
107 Antwoorden / 2 Vragen

Windows 8-10 is al veel sneller.....

be
door bertawrvb - Apr 12, 2017 om 01:34
4 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij wordt de lijst van downloads te groot waardoor het voor Firefox lang duurt, steeds langer, om iets aan die lijst toe te voegen enz.
Probeer dit eens:
Klik op Extra - Downloads - Downloads wissen
Dan wordt alleen de lijst gewist waarin te zien is wat er is gedownload.

hehaha
door hehaha - Apr 13, 2017 om 11:08
10 Antwoorden / 13 Vragen

Firefox 64 proberen lijkt me wel wat. Maar dan werken addons niet meer? Dan is het misschien toch niet zo handig.

ltmvz
door ltmvz Apr 15, 2017 om 11:08
949 Antwoorden / 18 Vragen

De addons werken wel degelijk hetzelfde!

gsm
door gsm - Apr 13, 2017 om 11:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt natuurlijk ook eens testen hoe Firefox (x86, 32-bit) werkt zonder ingewikkelde beveiligingspakketten, tuners, fighters, enz, maar wel met alleen Windows Defender (onderdeel van Windows 10).

ch
door chronisch zieke - Apr 13, 2017 om 21:50
18 Antwoorden / 0 Vragen

Malware op de PC?

ltmvz
door ltmvz - Apr 15, 2017 om 11:10
949 Antwoorden / 18 Vragen

Firefox werkt inderdaad ultra langzaam. Ik zelf denk dan altijd dat ik teveel heb aangepast (addons enzovoort). En daarom aanvaard ik het maar.