varabas
door varabas Jan 28, 2008 om 11:20
Computers & telefonie

Waarschuwing van Bassie

Omdat ik uit de antwoorden op vragen weet dat er onder de experts en ik neem aan ook de lezers gebruikers zijn van  "schoonmaak-programma's" hier een waarschuwing.

Bij het opruimen van overbodige bestanden worden vaak ook de bestanden met de extensie *.chk geruimd. Dit zijn bestanden die worden gemaakt na een scandisk. Normaal kunnen deze bestanden geruimd worden.

Echter, heb je een TOMTOM en maak je op je computer een back-up van je TOMTOM bestanden dan moet je oppassen, want TOMTOM geeft de verschillende stembestanden ook de extensie chk !!! Dus als je gaat ruimen bestaat de mogelijkheid dat je uit de TOMTOM back-up map de stembestanden opruimt.

Dus oppassen met opruimen van chk bestanden!!

Deze bestanden toch per ongeluk verwijderd? Bij TOMTOM zijn de standaardstemmen altijd weer gratis te downloaden!

Bassie (opgeruimd staat (niet altijd) netjes)

528 3 Rapporteer

door 4711 - Jan 28, 2008 om 12:05
885 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Bassie,

Zou het niet beter zijn dit op een floppy of CD RW te bakken?
Als je PC sneuvelde, komt vaak voor als ik hier alles lees....

Ik heb dan wel een Dom Dom die bepaalde 7 jaar oude straten in Hoorn nog steeds niet kan vinden ondanks update's....

Mijn Russische Route planner met geheel Europa, dus ook Oost Europa tot het Oeral gebergte alle staten en paden (4x4 mogelijk)
 en de rest van Azië de hoofdwegen (Siberië) dus waar praat je over, meer geheugen en je kunt nog verder komen!
Dit Made in China product met Russia stikkers  kan zelfs fiets route of vaarwegen aangeven, voor vrachtwagens staan de meeste tunnels en krappe bochten er ook op zodat je niet vastloop in de binnensteden van Nederland!

Ik weet dat U enige Nationalistische gevoelens heeft maar ik heb nu tenminste een bekende stem die in foutloos en duidelijk Russisch mij de weg wijst in Nederland!
Een Tom~Tom was minder goed te verstaan wegens iets minder duidelijke articulatie dus de uitspraak moet extra duidelijk zijn als je oude schooljuf die niet het huidige Pabo probleem heeft!

Uw Trouwe Asielzoeker die het soms beter denkt te weten Tsiburaska.

varabas
door varabas - Jan 28, 2008 om 17:37
450 Antwoorden / 35 Vragen

Nee, geen Nationalistische gevoelens of wat dan ook. Ik ben heel tevreden over mijn TOMTOM en wil alleen de mensen waarschuwen dat dezelfde extensie, in dit geval *.chk voor meerdere bestandstypen wordt gebruikt.

En wat een eventuele crash van mijn PC betreft, daar heb ik mij voor ingedekt door een goed back-up systeem (Norton Ghost en een externe harddisk).

Ik zal TOMTOM een brief schrijven dat ze het type routeplanner die jij hebt maar moeten inkopen en van TOMTOM stickers moeten voorzien en in de handel moeten brengen! Komen ze bij een volgend onderzoek als "beste uit de test"

Bassie (Is, in ieder geval geestelijk, nooit de weg kwijt)

door 4711 - Jan 28, 2008 om 18:05
885 Antwoorden / 2 Vragen

Bassie     Ga maar met Adriaan spelen want.............

1 Het is een Russische dus voor jou onleesbare.

2 Lief stemmetje als bekende tennisster maar kun je dat ook verstaan?

3 Of het legale kaarten zijn? Daar mag meer dan hier.....

4 Omdat daar andere belasting wetgeving is kan het goedkoper verkocht worden!

5 Reclame budget €0,00 en hier betaal je meer voor reclame!
   Deze worden via benzine pompen zonder enige reclame verkocht en alleen online is info  te vinden dus daarom goedkoper en beter!

6 Service... wil je niet horen als het ooit fout gaat,.... beter nieuwe halen!

7 Zuignappen..... niet leverbaar, het zit met klem tussen dashbord schroeven! en externe antenne op dak dus gaatje boren?

8 Achterlijk veel problemen als je  dit zou willen en vermoedelijk is de winstmarge zo laag dat ik geen TomTom aandelen meer wilde!
Deze proberen met huismerk de grote jongens om zeep te helpen,
dus mag ik nu voor Windows gebruikende Bassie Linux Ubuntu reclame maken?