es
door essesteijn Jan 9, 2005 om 17:34
Computers & telefonie

Wanadoo ADSL

Ik heb sinds enige weken een Wanadoo ADSL abonnement waarbij de installatie van de LIVEBOX door een monteur is geschied. Ik kan echter vaak geen verbinding krijgen of het signaal is (zeer) zwak. Mijn Livebox staat op de begane grond en mijn computer op de 1e etage. Volgens Wanadoo moet ik door het hele huis kunnen internetten, maar de monteur vond de afstand vrij groot. Heeft iemand hier ervaring mee. Wanadoo heeft op mijn klacht nog niet gereageerd.

552 5 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Jan 9, 2005 om 17:45
763 Antwoorden / 1 Vragen

hallo essesteijn,

geen ervaring mee, nog wel een artikeltje gevonden:

De helpdesk van internetprovider Wanadoo in Frankrijk is het zo zat dat ze in staking is gegaan. De 290 medewerkers worden overspoeld met vragen over de 'LiveBox'. Deze modem is ook geschikt voor telefonie en televisie. In Nederland wordt het apparaat echter alleen nog maar gebruikt voor ADSL-klanten van Wanadoo.

De staking begon onlangs omdat de medewerkers vonden dat ze onvoldoende toegerust waren om klanten te helpen. De mensen die de klantenservice voor 35 cent per minuut belden, werden hierdoor razend. De telefonisten bezweken onder de druk van deze klanten.

Grote kans dat ze ook hier niet weten wat ze er mee moeten, wacht even het bericht af van wanadoo mochten ze niet reageren gewoon nog een keer proberen als het niet werkt zoals het zou moeten zal wanadoo toch wat op moeten gaan lossen.

groet tuinfreak

a2i
door a2i - Jan 9, 2005 om 18:26
407 Antwoorden / 14 Vragen

Afstand van je box binnen 10 15 meter (binnen huis) van de ontvanger houden.

hh
door hhuitema - Jan 10, 2005 om 15:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

beste essesteijn,

Ik neem voor het gemak maar eventjes aan dat er problemen zijn met de draadloze verbinding tussen de livebox en je computer.

Probleem met Wifi in zijn algemeenheid is dat het erg moeilijk tegen muren en vloeren kan. De bereikbaarheid gaat dan erg snel omlaag. Ook is er een groot verschil tussen een houten vloer/muur of een betonnen variant.

Hoe dan ook zou je wel gewoon een nette verbinding moeten kunnen hebben. Er is geen enkel stukje software welke de verbinding beter kan maken.

Enige alternatief is eventueel een andere wifi ontvanger te kopen (niet USB sticky variant) nadeel is dat deze dingetjes redelijk aan de prijs zijn, maar ze hebben dan wel een veel beter ontvangst.

Succes!!

es
door essesteijn - Jan 11, 2005 om 13:37
3 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Wanadoo ADSL

Ik neem aan dat de afstand tussen de beg.grond en de 1e etage veel minder dan 10.15 meter is. Jullie helpdesk heeft het  probleem niet kunnen verhelpen en op een e-mail aan de helpdesk van 3 jan. is nog steeds niet gereageerd en ook niet op mijn brief van 28 december. Er gaan uren voorbij dat de verbinding niet beschikbaar is of de signaalsterkte zo laag is, dat ik internet slechts beperkt kan gebruiken.

Essesteijn verwacht een afdoende oplossing.

a2i
door a2i - Jan 13, 2005 om 09:37
407 Antwoorden / 14 Vragen

Je zit buiten bereik van je wireless box dat is wel duidelijk.

10-15 meter is binnenshuis meestal de aan te raden range. (terwijl als advies zelfs bv. 300meter in line of sight of 30 meter wordt ingeschaalt(als standaart advies?? niet dus), dit is meestal dus eerder de 10-15 meter, denk aan bv kooiconstructies beton vlechtwerk etc.)

En die 10-15meter (das +_2 kamers) die afstand heb je op de eerste verdieping mbt begane grond zo gemaakt.

Het is dus met uw config vragen om problemen.

Zet de hardware dus binnen de signaal ontvangst range.