jkonline
door jkonline Jul 2, 2004 om 21:37
Computers & telefonie

WANADOO DOET MOEILIJK!

goeden avond,

naar een uurtje of 3 gebeld te hebben naar een dag of 2 met verschillende helpdesken waaronder de helpdesk van casema (wanadoo) kon ik toch eventje tijd vinden om hier toch eens mijn probleem te vermelden:

sinds een week of 3 (naar sinbds 4 maanden nieuw modem te hebben) heb ik last van storingen, sloom, wegvallend, normaal internet. bij de helpdesk van casema testen ze mijn verbinding dmv ene ping test naar de modem. ze zeiden dat ze JALOERS zijn om mijn verbinding. maar ik heb sinds 3 weken problemen met de verbinding. vandaga was ik het zat en kregen ze dus flink hun oren gewassen. nu deden ze wel iets meer, ik moest een ping test doen via mijn computer naar nu.nl, dit was, zoals niet anders kan erg slecht (ping: 157 ms) wat bij hun zon 39 is.
Ze gaven mijn als tip met msconfig alle opstart programmas uit te zetten, en zo uit te zoeken waar het nou aan lag (computer hulplijn) maar dit helpte niet. ik belde vandaag weer terug naar wanadoo. volgens hun lag het er ana dat er storing was in omgeving breda. ik zei: ik heb WEL verbinding maar GEEN connectie tot het internet.
Dit vonden hun wel raar en pingde mijn verbinding opnieuw. tot hun schrik was deze normaal!
Naar een beetje "gedreigd" te hebben om op te stappen begonnen ze toch maar wat andere dingetje te testen. ze kwamen tot de conclusie mijn.. lees goed.. FIREWALL EN ANTIVIRUS software te verwijderen. een aantal weken geleden stond in een colum van hun dat je dat alleen doet als je inbrekers op je computer wit.
Gelukkig ben ik makkelijk en dacht, het is weleens tijd voor een opschon buurtje van de compuer, dus ik heb heel mijn compuer geformateerd, en opnieuw geinstaleerd, ik hoopte dat het zou helkpen, maar ne ehoor, ik zit nu op een kabel verbinding met 9 kb/s... erg leuk dus voor een GAMEFREAK like me.

zou iemand mijn kunnen zeggen waar het probleem ligt, bij mijn, of bij wanadoo, wanadoo beweert dat het tussen het modem en de PC is. dat er ene klein scheurtje in de kabel zit, en als je dan de magnetron ana zet geen verbindiung meer hebt, of dat het modem kapot is. wat denken jullie, en kan ik mijn verbeld geld terug eisen? mvg, JKonline

613 3 Rapporteer

di
door dijkd - Jul 8, 2004 om 20:31
2 Antwoorden / 2 Vragen

Beetje moeilijk te zeggen aan de hand van deze tekst. Kabel geeft geen gegarandeerde snelheid, iets wat ADSL wel heeft. Wanneer het druk is op de kabel kan het zomaar zijn dat de verbinding trager wordt.

Als Casema zegt dat de kabel tussen je modem en pc kapot is dan vervang je deze kabel toch gewoon ? En ik neem aan dat je maganatron niet constant aan staat.

Om tot een goed beeld te komen is het belangrijk te weten of deze problemen constant zijn. Wanneer de problemen zich ALTIJD voordoen, dan bestaat de kans dat je last hebt van een hardware storing, bijvoorbeeld een defecte netwerkkaart. Wanneer je af en toe last hebt van deze snelheidsproblemen dan lijkt het mij sterk dat je last hebt van een hardwarestoring. Ben je op die momenten druk bezig met andere zaken zoals spelletjes en dergelijke ? Daar kan je systeem ook trager van worden. Wat voor systeem heb je eigenlijk.

De tip om je virusscanner en firewall uit te schakelen lijkt me wat overdreven. De instellingen eens nalopen lijkt me een beter idee. Misschien dat deze inderdaad voor wat vertraging zorgen. Helemaal uitschakelen moet je niet willen doen.

Op www.speedsuite.nl kan je zelf testen wat de download snelheid van de verbinding is en kan je bekijken wat de gemiddelde snelheid in de de buurt is. Doe dit eens wanneer je er weer een keer last van hebt en vergelijk dat met de goede momenten. Wellicht dat er meer mensen zijn die er last van hebben.

hansv
door hansv - Jul 10, 2004 om 09:43
13 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad wat er aan de hand is is moeilijk te zeggen. Wat je kunt doen
om een kabelbreuk te testen is een ping op te zetten iets als "ping
www.google.nl -t" en dit een uurtje te laten lopen. Vervolgens kun je
met <ctrl><c> deze stoppen en kijken hoeveel pakketten er
verloren zijn gegaan. Als alles is aangekomen is er ZEKER GEEN sprake
van een kabelbreuk. Wat wanadoo zegt over virusscanner kan best
waarzijn. Een virussanner kan je namelijk zo instellen dat al het
inkomende verkeer wordt gescant (dit wil je natuurlijk ook), dit i.c.m.
een niet zo'n snelle PC kan hele grote vertraging opleveren. Wat je
kunt doen is je virusscanner uitschakelen en kijken of je snelheid dan
wel toe neemt. Dit zelfde kun je doen met je firewall (hiervan
betwijfel ik zelf of de snelheid omhoog gaat).

Natuurlijk kun je ook een nieuwe UTP kabel kopen, alleen als je PING test goed verloopt betwijfel ik of dat zin heeft.

TIP: voordat je kabels vervangt of je virusscanner uitschakeld ga even
naar www.speedtest.nl en test je snelheid. Doe dat na de wijziging nog
eens dan kun je zien of er verschil is te zien.

Success.... Hans

tigertje
door tigertje - Jul 10, 2004 om 10:34
402 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een gamefreak bent moet je niet dreigen met weggaan bij Wannadoo maar moet je het gewoon doen. Kabel is sowieso niet ideaal voor online gaming.

Ik zou niet eens meer de moeite doen om dit probleem uit te zoeken (overigens mijn gedachte gaat uit naar het modem) maar vandaag nog ADSL aanvragen en Wannadoo opzeggen.