je
door jet9 Jan 7, 2006 om 01:00
Computers & telefonie

Wanadoo drijft me tot waanzin

Hallo allemaal,

Een noodkreet betreffende wanadoo ADSL Family. Sinds 18 november 2005 doet mijn verbinding het niet meer. De helpdesk drijft me tot waanzin en ik verwacht niet dat het snel wordt opgelost. Het lijkt wanadoo ook niet veel te kunnen schelen.

Nu wil ik onder mijn jaarabonnement uit, maar dat gaat niet zo makkelijk. De helpdeskmedewerker van administratie (opzeggingen) zegt dat het kan omdat ze meer dan 30 dagen in gebreke zijn gebleven. Maar alleen de technische dienst mag hierover beslissen. De helpdeskmedewerker van technische ondersteuning zegt vervolgens dat het geen 30, maar 60 dagen betreft, en dat de technische dienst hierover beslist. Dit is de grote onbekende die je nooit te spreken krijgt. Nu zit ik bijna aan 60 dagen, maar nu hebben ze iets anders bedacht. Op 8/12 stond er namelijk een berichtje op mijn voicemail dat het probleem verholpen was. Mocht dit niet het geval zijn dan moest ik bellen. Het lampje knipperde nog steeds en dus heb ik meteen gebeld. Wanadoo beweert nu dat ze toen een nieuwe case hebben aangemaakt en dat het dus om een nieuw technisch probleem gaat. Dit heeft als consequentie dat ze de 60 dagen vanaf 8/12 opnieuw zijn gaan tellen. Natuurlijk ben ik hier heel boos over geworden, maar daarmee is het probleem niet verholpen. Kan iemand me vertellen of ze dit hele verhaal herkennen en wat ik er aan kan doen. De vraag van Eric Raven (28/11) heb ik al doorgenomen. Ik ga ook zeker boycot.nu een bericht sturen.

Groeten,

Jet

907 4 Rapporteer

ijzerbroot
door ijzerbroot - Jan 8, 2006 om 12:01
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste jet9,

ik heb er net de Algemene Voorwaarden van Wanadoo eens op na gelezen, maar hierin vind ik niets over een 30 of 60-dagen termijn die moet zijn verstreken voordat u als klant het contract kunt ontbinden.

Op basis van diezelfde voorwaarden heeft u helemaal niets aan informatie van helpdesk-medewerkers (zie punt 10.2).

Dat wanadoo zichzelf nu weer een nieuwe termijn zou geven om uw probleem op te lossen slaat mijns inziens nergens op: het gaat om 1 en hetzelfde probleem. Pas wanneer dat is verholpen gaat eventueel een nieuwe termijn in.

Mijn advies aan u (indien u dit abonnement wenst te stoppen) is om Wanadoo per aangetekende brief mee te delen dat u uw abonnement per (datum) wenst op te zeggen omdat Wanadoo haar contractuele verplichtingen jegens u sinds (datum begin storing) tot tenminste de datum waarop u deze brief schrijft, niet is nagekomen. Vraag Wanadoo deze ontbinding te bevestigen indien accoord en indien niet accoord, laat ze dan ook die stukken toesturen op grond waarvan zij menen dat u deze opzegging niet zou kunen doen.

Overigens zag ik dat Wanadoo de voorwaarden per 14-1-06 zal veranderen. Mogelijk zijn die veranderingen zodanig dat u daarom dan alsnog onder het contract uit kunt...

IJzerbroot

re
door regring - Jan 8, 2006 om 12:19
5 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem wat u hier omschrijft is het niet kunnen gebruiken van de dienst internet door het bedrijf Wanadoo. Uiteraard ga ik er vanuit dat dit bedrijf zijn best doet de zaken op te lossen op een zo kort mogelijke termijn. Dat een storing meerdere oorzaken kan hebben is duidelijk en daar verwijzen ze nu dus naar. Echter het probleem is begonnen op 18 november en tot op heden is het probleem nog steeds hetzelfde. U heeft geen internetverbinding sinds 18 november. Dat Wanadoo hiervan een nieuwe storing maken is niet belangrijk voor de termijn.

Uit de algemene voorwaarden van Wanadoo:

(9.2) Wanadoo streeft naar een zo hoog mogelijke beschikbaarheid en kwaliteit van de Diensten. Wanadoo kan terzake echter geen garanties geven. De Klant is zich ervan bewust dat de beschikbaarheid en kwaliteit van de Dienst mede kan worden bepaald door de beschikbaarheid en kwaliteit van de verbindingen met het Internet, alsmede van het overige gebruik dat de Klant gelijktijdig maakt van zijn Internet aansluiting.

(9.3) De Klant verkrijgt geen restitutie van betaalde vergoedingen indien hij niet van een Dienst gebruik heeft kunnen maken.

(9.4) In geval van een niet aan Wanadoo toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst worden de verplichtingen van Wanadoo opgeschort. Als niet aan Wanadoo toerekenbare tekortkomingen worden in ieder geval aangemerkt storingen in de verbindingen met het Internet, overige storingen in telecommunicatienetwerken, volledige bezetting van de inbellijnen, uitval van de elektriciteit en andere omstandigheden die buiten de macht van Wanadoo liggen of voor haar redelijkerwijs niet voorzienbaar zijn.
EINDE CITAAT.

Wanadoo probeert zich zo dus in te dekken tegen alle voorkomende storingen in het netwerk. Ze zijn zeker niet van plan om geld terug te geven. Dit is zeker onredelijk en dit hoeft u echt niet te accepteren. Gelukkig is op alle voorwaarden van Wanadoo het Nederlands recht van toepassing.

Burgelijk wetboek boek 6 afdeling 5

Artikel 262

1.
Komt een der partijen haar verbintenis niet na, dan is de wederpartij bevoegd de nakoming van haar daartegenover staande verplichtingen op te schorten.

2.
In geval van gedeeltelijke of niet behoorlijke nakoming is opschorting slechts toegelaten, voor zover de tekortkoming haar rechtvaardigt.

Conclusie mijn inziens:

Schrijf een aangetekende brief naar Wanadoo, vermeld de termijn waarover u geen gebruik kon maken van de diensten. Geef aan wanneer en op welke wijze u heeft aangegeven geen gebruik te kunnen maken van de diensten en dat u nu de betalingen stop zet en het contract wilt beeindigen.

Een tip is om voor de juiste opstelling van de brief alle documenten en door u verstuurde correspondentie mee te nemen naar het juridisch loket en daar advies te vragen.

success in deze

je
door jet9 - Jan 8, 2006 om 23:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beiden schrijvers bedankt voor het antwoord. Ik was al op zoek gegaan naar de algemene voorwaarden, maar kon die nog niet vinden op internet. Ik heb overigens al wel een brief thuis liggen waarin ze zelf aanbieden dat ze het abonnementsgeld terugstorten voor de tijd dat de verbinding het niet gedaan heeft. Dit wordt echter pas gedaan op het moment dat het probleem verholpen is. Daarnaast krijg ik dan ook een bedrag ter waarde van 1 maand ADSL. Dit klinkt natuurlijk goed. Maar ik heb er alleen iets aan als mijn verbinding niet werkt.

Ik hou jullie op de hoogte van wat er gebeurt.

Groet,

Jet

an
door annemieke2 - Jan 16, 2006 om 21:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wel nu moet het toch niet meer zo moeilijk zijn om van Wanadoo af tekomen,ze graven hun eigen graf,die 0,04 cent per gesprek die zij willen berekenen,waar iedereen zich nu genomen door voelt,uiteindelijk heb ik daar zelf van Wanadoo nog geen bericht over gehad,het zou toch wel netjes zijn als ze mij daarover zouden mailen,ze kunnen zich kennelijk alles permiteren,en de consument slikken en stikken,maar het geeft je in ieder geval de mogelijkheid om van je abonnement aftekomen.Mieke