Wanneer is iets misleidende reclame?
Er werd reclame gemaakt door het bedrijf dat ik de eerste 3 maanden van mijn abonnement 34,95 euro per maand zou betalen(dus letterlijk 34,95 per maand, niet in de vorm van zoveel % korting oid.). Maar vervolgens voeren ze in de 3de maand een tariefwijziging door waardoor mijn abonnementskosten 38,62 euro zijn. Nu is het bedrag minimaal dus dat is op zich geen doodgaan maar ik voel me wel misleid en vind het ook schandalig dat dit gewoon kan onder het mom van een tariefswijziging die definitief is(hieraan hield de klantenservice vast toen ik ze belde maar een duidelijk antwoord verschaffen bleef echter weg toen ik vroeg waarom ze dan hebben gepromoot met 34,95 per maand in plaats van een kortingspercentage).
Hallo Rinus1993 ,
Welk bedrijf is dit , en welk abonnement heeft u afgesloten ?
Prijsverhoging binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst
Verhoogt de ondernemer de prijs binnen drie maanden nadat u het abonnement hebt afgesloten? Dan kunt u altijd de overeenkomst ontbinden. De overeenkomst stopt dan, en u mag uw (resterende) abonnementskosten terug vragen.
https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/abonnementen/prijsverhogingen-van-abonnementen
ik noem niet graag namen om eerlijk te zijn, mede ook omdat ik nog geen negatieve ervaringen met ze gehad heb
U schrijft , nog geen negatieve ervaringen gehad , dan hebt u er nu èèn wat u geld kost .
Die kunnen (willen) klaarblijkelijk niet tot drie tellen......
Zoals u het hier voorlegt staat u gewoon 100% in uw recht om protest aan te melden, omdat er niet op gewezen werd, dat de prijs tussentijds kan veranderen. Tenminste bij de orderbevestiging had men met open kaarten moeten spelen. U voelt zich en u bènt dan ook absoluut misleid.
U mag per direct opzeggen, maar daar heeft u natuurlijk ook geen zin in.
Neem contact op met consuwijzer.nl en vraag of u gerechtigd bent het oude bedrag te betalen.
U zult meer moeten vertellen om duidelijk te krijgen of dit iets is voor de Reclame Code Commissie.
Please zeg niet dat dit over Ziggo gaat, dan krijg ik braakneigingen.
Ik noem niet graag namen om heel eerlijk te zijn omdat ik tot nu toe nog geen slechte ervaringen heb.
Nou dat is dan geheel aan u, ondertussen wordt u lekker in het ootje genomen door de provider. Die zal u dankbaar zijn voor uw aardige gedrag. (helpt meestal niet om een probleem opgelost te krijgen)
ik heb nog hoop dat ze het zelf kunnen oplossen, mocht dit niet het geval zijn dan kan ik altijd nog verdere stappen ondernemen, ik vind het alleen zo zonde van mijn tijd voor 3 euro
Maar stel dat ze hadden gezegd 50% korting en dan de tariefswijziging hadden doorgevoerd, dan kreeg u 50% korting op het nieuwe tarief wat dus ook een verhoging in zou houden. Maar dan had u het dus niet erg gevonden? Omdat u zo expliciet schrijft ipv een kortingspercentage (wat dus op hetzelfde neer zou komen)
Diewilik
TS probeert alleen maar bepaalde argumentatie die van onze kant zou kunnen komen weg te nemen. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
als het een kortingspercentage was geweest dan had het niet misleidend geweest omdat dezelfde korting gegeven werd, het basistarief was echter gewijzigd. In dit geval is het zo dat het basistarief gewijzigd is terwijl de reclame aangaf dat het expliciet 34,95 per maand ging worden. Een kleine nuance maar wel degelijk zeer verschillend
@Zoekster, slechte dag vandaag? Beetje bot en kort door de bocht. En ja het is heel moeilijk te begrijpen want ik kan niet in het hoofd van TS kijken.
Ik geef alleen mijn zienswijze weer en als je dat niet aanstaat heb je gewoon pech!!!
Wat ik wil aangeven is dat we ons steeds maar in de luren laten leggen met bedragen danwel percentages, het komt er gewoon op neer dat we hoe dan ook altijd de dupe zijn. Bedrijven zijn structureel bezig met de klanten (ver)(mis)leiden,.
Diewilik
34,95 p.m. is geen 38,62 p.m. Wat het bedrijf doet, klopt dus van geen meter. Je kunt ze houden aan wat is afgesproken en ik ga er van uit dat je dit ook zwart op wit hebt staan.
Uiteraard mag dat niet, behalve in het geval van een overheidsmaatregel, zoals verhoging van de btw bijvoorbeeld.
Dien een klacht in, belken met de klantenservice daarover heeft geen zin.
Beetje vaag onvolledig topic. Laat TS maar eens antwoord geven over wat voor soort abonnement het gaat.
Als het bv een telefoonabonnement is kan het best zo zijn dat TS nummers gebeld heeft welke niet in het abonnement zitten,en ja die komen er dan extra bij.
Vind het een raar abonnement bedrag geworden vandaar de gedachte.
gr Henk
Ik zou toch even voorzichtig zijn met de hier gegeven adviezen over dat iets niet zou mogen. Over het algemeen hebben bedrijven een legertje legal advisers rondlopen die bijna alles wat ze doen aan de wettelijke haalbaarheid toetsen. Ik kom regelmatig bij een grote Nederlandse provider over de vloer (als leverancier) en voor alle nieuwe diensten en wijzigingen zitten er juristen aan tafel en vaak komt het voor dat ze wijzigingen al in een vroeg stadium van tafel vegen wegens wettelijke beperkingen. Ga er dus niet zo maar van uit dat wat ze nu doen wettelijke gezien niet mag. Maar zoals bij iedere prijswijziging (of wijziging van hetgeen je krijgt) heb je als klant het recht om op te stappen (m.u.v. prijsstijgingen die het gevolg zijn van overheidsbeleid).
Ik heb het hier alzo vaak gepost, maar ik kerf het maar nog een keer op mijn tablet:
"In reclame wordt altijd op de waarheid bezuinigd. Het percentage varieert van 1 tot 100 procent."
Dit is niet misleidend. Dit mag mits de tariefwijziging integraal is doorgevoerd, dus niet alleen op uw contract.
als de prijzen omhoog gaan gaan ook die van aanbiedingen omhoog.
ik betaalde 20€50 voor internet en betaal nu 22€50. Such is life, alles wordt duurder en dat is maar goed ook, want dan loont het niet
je geld in je portemonnee te houden en juist wel om het te laten rollen. Dat is goed voor de economie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer