jk
door jkoops Sep 21, 2012 om 12:45
Computers & telefonie

Wanneer komt de update om IE te beveiligen ?

Ik gebruik zelf IE allang niet meer, maar soms wordt IE geopend door op een link in een mailtje te klikken.

Microsoft zou de fout herstellen, maar bij Window update verschijnt de verbetering nog niet.

Wie weet meer ?

652 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Update komt in de loop van vanavond beschikbaar.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de US zijn ze nog niet wakker.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanmiddag om 2 uur komt "mijn computerdeskundige". Ben inderdaad benieuwd wat er uitkomt. Tot die tijd Fire Fox gebruiken "zegt hij". Kijken of hij mij wel op de site krijgt i.p.v. dat gemekker Ctrl F5. Heb nu tig keer geprobeerd hier te antwoorden, het geijkte "weet u zeker dat u wilt uitloggen". 't Is niet alleen IE wat niet goed is, Kassa werkt ook niet lekker. En nu ineens mag ik er weer wel op.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op vrijdag 21 sep 2012, 13:24: Vanmiddag om 2 uur komt "mijn computerdeskundige". Ben inderdaad benieuwd wat er uitkomt. Tot die tijd Fire Fox gebruiken "zegt hij". Kijken of hij mij wel op de site krijgt i.p.v. dat gemekker Ctrl F5. Heb nu tig keer geprobeerd hier te antwoorden, het geijkte "weet u zeker dat u wilt uitloggen". 't Is niet alleen IE wat niet goed is, Kassa werkt ook niet lekker. En nu ineens mag ik er weer wel op.

Wat heeft dit gebabbel met de vraag te maken?

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je via een link in een E-mail automatisch in IE terecht komt, staat IE ingesteld als standaardbrowser. Wat je moet doen is dit: ga in Chrome (of Firefox) naar instellingen ("sleutel" rechtsboven), helemaal onderaan is de mogelijkheid Google Chrome in te stellen als standaardbrowser. Als je daarna Internet Explorer weer als standaardbrowser wilt, moet je daarvoor naar de internetopties / tabblad programma's gaan.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op vrijdag 21 sep 2012, 15:09:
tenormin schreef op vrijdag 21 sep 2012, 13:24: Vanmiddag om 2 uur komt "mijn computerdeskundige". Ben inderdaad benieuwd wat er uitkomt. Tot die tijd Fire Fox gebruiken "zegt hij". Kijken of hij mij wel op de site krijgt i.p.v. dat gemekker Ctrl F5. Heb nu tig keer geprobeerd hier te antwoorden, het geijkte "weet u zeker dat u wilt uitloggen". 't Is niet alleen IE wat niet goed is, Kassa werkt ook niet lekker. En nu ineens mag ik er weer wel op.

Wat heeft dit gebabbel met de vraag te maken?

Dit gebabbel heeft te maken wanneer Microsoft het IE probleem zou oplossen en ik wilde delen met mensen dat mijn PC deskundige zou komen. IE wordt gewoon automatisch opgelost en OT: verder zou ik heel wat problemen betreffende deze site kunnen vertellen (nu) maar hou die
kennis maar voor mezelf.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het goed is komt de update voor IE vanavond, echter is het dan nog niet voor 100% zeker dat alle problemen zijn opgelost, daarom is het advies om voorlopig nog een andere browser zoals bijv. Firefox te gebruiken, deze werkt ook veel beter dan IE en is ook beter beveiligd!
Firefox kunt u ook instellen als standaard browser zodat links automatisch worden geopend in Firefox;

1.    Open Firefox en ga boven in de menubalk naar extra en kies voor opties.
2.    Nu zie je een venster met meerdere tabbladen, druk op geavanceerd.
3.    Druk nu onderaan bij standaardwaarden systeem op nu controleren, zo maak je Firefox weer de standaard browser.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op vrijdag 21 sep 2012, 16:51: deze werkt ook veel beter dan IE en is ook beter beveiligd!

Komplete onzin. Er is geen enkel bewijs voor die bewering.

Het enige wat feitelijk vast staat is dat de beveiliging van Firefox veel minder onder druk staat.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit diverse onderzoeken blijkt Firefox toch veel beter te zijn beveiligd dan IE!

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is Internet Explorer al veilig? Het wordt wel lastig, nu ook Google Chrome niet betrouwbaar blijkt en Firefox me met Babylon opgezadeld heeft.
Boeiend dat anderen - ervaringsdeskundigen - proberen te helpen! Ik leer er veel van.Dede0

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

dede0 schreef op maandag 1 okt 2012, 16:22: Is Internet Explorer al veilig? Het wordt wel lastig, nu ook Google Chrome niet betrouwbaar blijkt en Firefox me met Babylon opgezadeld heeft.
Boeiend dat anderen - ervaringsdeskundigen - proberen te helpen! Ik leer er veel van.Dede0

Internet Explorer is nu veiliger dan hij was. Veilig is geen enkele browser. Firefox heeft je niet met Babylon opgezadeld. Dat heb je zelf.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank u, Winterman; ach ja, dikke bult, eigen schuld. Dede0