boppe1943
door boppe1943 Oct 2, 2014 om 09:02
Computers & telefonie

Wat gaat er fout?

Tot 3 dagen geleden vrolijkte ik sommige emails op met een foto of afbeelding die ik kopieerde van internet. Dat lukt sinds gisteren niet meer. Wat gaat er fout? (Ik zoek via Google een foto of afbeelding op, klik erop met L muisknop, de afbeelding of foto wordt vergroot. Dan een klik op de R muisknop en op het venstertje dat verschijnt klik ik met L aan "afbeelding kopiëren". Vervolgens ga ik naar de mail, klik op een lege plek, de cursor verschijnt, muisklik op R, dan een klik op "plakken", et voilà. Maar nu niet meer dus. Daarom: wat gaat er fout?

4211 18 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 2, 2014 om 09:05
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Boppe1943,
u kunt het plakken nog bij bewerken proberen.
Vr. gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 2, 2014 om 09:51
7188 Antwoorden / 3 Vragen

@Boppe1943,
weet niet welk emailprogramma u gebruikt maar in outlook.com gaat het bij mij ook niet, (vroeger wel) maar in outlook express en gmail is het wel mogelijk.
Vr. gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2014 om 09:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo boppe1943,

.....Dat lukt sinds gisteren niet meer. .....
Wellicht is er iets in de instellingen veranderd?
Je kunt proberen of systeemherstel met een datum vóór gisteren de oplossing biedt.

Suc6

boppe1943
door boppe1943 - Oct 2, 2014 om 12:42
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Bedankt voor de reacties.

@sjoppie, in Gmail lukt het inderdaad wel. Maar omdat ik Gmail niet prettig vind, gebruik ik het dus nooit. Maar nood breekt wet. Alleen een beetje omslachtig om de mail eerst naar mezelf in Outlook/Hotmail te sturen om hem vervolgens door te mailen aan degene voor wie de mail bedoeld was. Ik zal "bewerken" ook nog even proberen.

Vreemd dat het bij Outlook/Hotmail ineens niet meer lukt. En nee ik heb niets aan mijn instellingen veranderd.

M.v.g.

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2014 om 12:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@boppe1943,

Heb het net even geprobeerd en .... bij hotmail/outlook lukt het inderdaad niet (meer).
Bij OE en gmail wel.
Vreemd.
Ligt dus blijkbaar niet aan je computer.
Ga eens zoeken.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2014 om 14:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@boppe1943,

Het gaat wel op de volgende manier:
Als je de afbeelding hebt aangeklikt kies je voor 'Opslaan als....'
Als je Outlook hebt geopend klik je op Invoegen (bovenaan), nadat je de cursor op de plaats hebt gezet waar je de afbeelding wilt invoegen.
Kies voor 'Afbeelding inline' en zoek de opgeslagen afbeelding op die je dan selecteert.

Met vr.gr.

boppe1943
door boppe1943 - Oct 2, 2014 om 14:27
1129 Antwoorden / 98 Vragen

@edrick3: Zo lukt het inderdaad ook, zo is mij eerder vanochtend gebleken. Het is alleen omslachtiger dan de oude methode. Maar zoals gezegd bij de oplossing van sjoppie: nood breekt wet. Maar bedankt voor het meedenken. "Bewerken" staat trouwens niet bij de opties. Met de antwoorden ben ik gelukkig wel geholpen :-)

P.S. Outlook Express bestaat toch niet meer? Ik had het vroeger. Daarna is het vervangen door Windows Live Mail, maar ik kon gewoon verder gaan met mijn Hotmail account.

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2014 om 15:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@boppe1943,

.....P.S. Outlook Express bestaat toch niet meer? .....
Werkt nog prima op een pc met XP. ;-)

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 3, 2014 om 10:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sjoppie, @boppe1943,

Net even uitgeprobeerd en zowaar .... in IE lukt het inderdaad wel.
Ligt dus blijkbaar aan je browser.

Met vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 3, 2014 om 11:56
7188 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 3 okt 2014, 10:24]@sjoppie, @boppe1943,

Net even uitgeprobeerd en zowaar .... in IE lukt het inderdaad wel.
Ligt dus blijkbaar aan je browser.

Met vr.gr.
Ja, het liet me niet los.
Vr. gr.

li
door lillybooms - Oct 3, 2014 om 15:38
43 Antwoorden / 20 Vragen

Hoi,

Ik gebruik al jaren Incredimail, 1000de plaatjes, e-cards, briefpapier en smilies. Het is gratis maar je kunt het ook kopen.

li
door lillybooms - Oct 3, 2014 om 15:40
43 Antwoorden / 20 Vragen

Ik vergat erbij te schrijven dat je ook via dit programma foto's als bijlage of direct erin kunt zetten.

edrick3
door edrick3 - Oct 3, 2014 om 15:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lillybooms,

Aardig om te reageren, maar dit is geen reactie op de vraag (die trouwens al opgelost is).

Met vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 3, 2014 om 18:39
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Boppe1943,
heb nog even verder gezocht en gevonden dat als u in de browser IE dezelfde procedure volgt als die u gewend het dan wel lukt.
Vr. gr.

tolsma1945
door tolsma1945 - Oct 3, 2014 om 21:50
229 Antwoorden / 6 Vragen

Wat lillybooms schrijft over Incredimail is juist, als je van plan bent Incredimail te downloaden, let dan wel op dat je een hoop ..V ..tjes moet weg vinken, anders komt er rotzooi mee.
Ook ik gebruik dit email programma ook al jaren, met veel plezier veel soorten briefpapier mailmelders noem maar op, en is gratis, voor nog meer variatie, is er ook een abo versie.
Ik denk dat je zoiets zoekt.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 4, 2014 om 07:42
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Boppe1943,
zelf ben ik ook niet zo blij met gmail dus goed dat het zonder omwegen kan.
Dank voor uw berichtje,
Vr. gr..

st
door stoomlicht - Oct 4, 2014 om 17:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Toch niet moeilijk. Google het onderwerp, dan afbeeldingen, op het plaatje klikken. Het wordt dan vergroot, aan de rechterkant klik op afbeelding bekijken. Bij de afbeelding rechter muis en kopieren. Dan in de e-mail (Outlook) plakken.
Ben

edrick3
door edrick3 - Oct 4, 2014 om 17:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lerenreg,

Je zou ook de vraag en de gegeven reacties eens goed kunnen lezen.
Dan zou je gezien hebben wát het probleem was en hóe het opgelost is.
De door jou gegeven reactie is dus overbodig en niet van toepassing.

Met vr.gr.