jo
door jovita Nov 27, 2004 om 17:18
Computers & telefonie

Wat is de levensduur van mobieltje?

Hallo,

Ik heb sinds ruim 2 jaar een nokia 3410. Sinds enige tijd loopt de batterij vrij snel leeg. Ik laad deze iedere dag op, lijkt dan vol (4 streepjes) maar zodra ik telefoon krijg of zelf bel begint hij al na enige tijd te piepen. Is het nog raadzaam om een nieuwe batterij te kopen? Mensen in mijn omgeving beweren dat de telefoon zijn tijd gehad heeft omdat deze maar zo'n twee jaar mee zou gaan. Telefoon is verder namelijk prima. Hebben ze gelijk?

Alvast bedankt

4956 6 Rapporteer

freya
door freya - Nov 27, 2004 om 18:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jovita,

Als je niet al te slordig met je mobieltje omgaat moet deze best langer dan twee jaar mee kunnen gaan. De accu is inderdaad de zwakste schakel. Als je tevreden bent met de mogelijkheden en je hebt verder geen problemen, zou ik gewoon een nieuwe accu kopen. (bv. bij de mediamarkt) Kijk wel eerst even rond want de prijzen verschillen nogal eens per winkel.

suc6, Freya

pa
door panther69 - Dec 5, 2004 om 13:45
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Het mobieltje gaat langer mee dan 2 jaar. (elektronika) maar de batterij is naar een jaar ver op. De gemie die in de batterij zit, raakt op. Dat wil zeggen dat als de batterij opgeladen is, het mobieltje aangeeft dat de batterij vol is. Dit meet het mobieltje met een klein stroompje. Maar zodra er gebeld wordt, of je gaat zelf bellen, moet de batterij "power" leveren. En dat is nou hetgene wat de batterij niet meer kan leveren. Als de klacht is dat het toestel na 2 telefoongesprekken leeg is, maar alles nog goed werkt. Is het de batterij.

Een nieuwe batterij kost snel € 45,- en wat kost een nieuw mobieltje met een abonnement of prepay?? Dat is de overweging waard.
Goedkope batterijen zijn hun capaciteit al snel kwijt, dus dan heb je dezelfde klachten over een half jaar weer.

Veel belplezier.

us
door userroy - Dec 7, 2004 om 17:55
17 Antwoorden / 0 Vragen

Shokking but true:

Uit duits onderzoek is gebleken dat maar liefst 20% de twee jarige leeftijd niet haalt zonder gerepareerd, vervangen (van onderdelen) enz. te zijn. Nokia's komen goed uit de test, maar het type T68i van SonyEricsson loopt maar liefst 50% kans om de twee jaar niet te halen.

De baterij is inderdaad het gevoeligst, je kunt hem beschermen door om kamertemperatuur te bewaren, en voordat je hem gebruikt 24 uur oplaadt, helemaal leeg laat lopen, weer 24 uur op de lader, leeglaten lopen enz. Na een aantal keer verhoogt dit de levensduur zeer!

btalman
door btalman - Dec 7, 2004 om 18:18
280 Antwoorden / 0 Vragen

Roy, de accu helemaal leeg laten lopen werkt goed bij accu's die last
hebben van het zogenaamde geheugen-effect, echter de meeste accu's die
tegenwoordig in mobieltjes zitten zijn lithium-ion accu's die geen last
van een geheugeneffect hebben. Bij deze accu's is het zelfs erg
onverstandig de batterij helemaal leeg te laten lopen, tot het
uiterste, aangezien dit de accu kan beschadigen, waardoor hij helemaal
niet meer is op te laden

jo
door jovita - Dec 8, 2004 om 21:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo lezers,

Bedank voor jullie reacties. Ik had inmiddels al zo'n zelfde antwoord gekregen in de winkel. Toestel zou kapot zijn. Iets met interne antenne of zoiets. Telefoon vreet stroom enzo. Ik zal binnenkort maar overgaan tot een nieuwe telefoon. Maar ik baal er gewoon van dat ik dat ding eindelijk na een duur abo van twee jaar heb afbetaald en dan nu weer een andere moet aanschaffen. Ik had gehoopt dat de toestellen wat langer meegaan. Zodat je tenminste eindelijk eens een goedkoop SIM only abo kan nemen. Dit heb ik nu wel, maar nu word ik weer gedwongen een nieuw toestel te kopen of weer een duur abo incl. toestel te nemen.

Jovita.

wi
door willem2_1 - Jan 16, 2005 om 18:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

Jovita, en Nokia 3410 kan over het algemeen veel langer mee dan 2 jaar. Ook de batterij kan langer mee. Er wil wel eens een slechte tussen zitten. Je hoeft echter niet een nieuw duur abb. te nemen voor een nieuw toestel. Vraag bij een telefoonwinkel eens hoeveel een nieuw toestel kost. Deze zijn sim-lock vrij en dus geschikt voor alle sim kaarten. Ook via internet worden ze veel ( ook nieuwe toestellen ) aangeboden voor redelijke prijzen. Het voordeel van een sim-lock vrij toestel is dat je je huidige nummer en abb. kan behouden,. Succes