ts
door tsuitc May 27, 2007 om 21:09
Computers & telefonie

Wat moet ik opletten bij een nieuwe auto?

Beste allemaal,

Waarschijnlijk krijg ik zaterdag mijn nieuwe auto die ik 8 weken geleden heb besteld. Ik ben onervaren. Graag tips van u waar ik goed moet opletten, vooral voor eventuele niet direct zichtbare schade.

Wat ik heb ondervonden:

a) Uit nieuwsgierigheid ben ik zaterdag (gisteren) naar de garage geweest. Tot mijn verbazing staat de nieuwe auto met mijn naam erbij al in showroom. De deuren zijn weliswaar op slot, maar toch vind ik het niet prettig. Ik heb nog niet betaald. De verantwoordelijke persoon was niet aanwezig. Volgens een van de verkopers wachten ze op het kenteken. Daarom hebben ze mij nog niet gebeld.

b) Op een van de zwarte stootlijsten is duidelijk een brede witte streep te zien. Het voelt niet ruw aan. Ik weet dus niet of er sprake is van beschadiging. Kunnen de mensen het garage die streep "wegpoetsen"?

Alvast bedankt,

X-man

276 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw qoute:

) Uit nieuwsgierigheid ben ik zaterdag (gisteren) naar de garage geweest. Tot mijn verbazing staat de nieuwe auto met mijn naam erbij al in showroom. De deuren zijn weliswaar op slot, maar toch vind ik het niet prettig. Ik heb nog niet betaald. De verantwoordelijke persoon was niet aanwezig. Volgens een van de verkopers wachten ze op het kenteken. Daarom hebben ze mij nog niet gebeld.

Wat is volgens U het probleem hiermee?!?! U denkt toch niet dat de wagen pas op vrijdag bij de garage komt en op zaterdag wordt afgeleverd?!?!

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag x-man,

Is het een fonkelnieuwe of een "nieuwe" tweedehands??

Groeten, Read2.

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met mijn zoektocht naar een nieuwe auto ben ik ook bij verschillende dealers dit fenomeen tegengekomen, een bordje met de tekst verkocht aan . . . . .
Was daardoor ook een beetje verbaasd en dat zal mij toch niet gebeuren, een reclame stunt voor de dealers te worden.

Beschadigingen aan je nieuwe auto is lullig maar komt voor en dat zullen ze echt wel repareren en/of wegpoetsen, jammer dat je dat nu net moest zien.
Het is geen vrolijk idee, een nieuwe auto nog niet in het bezit en nu al rotzooi, daar word je niet vrolijk van.

Als het daar nu maar bij dat blijft wens ik je veel plezier met je nieuwe aanwinst en gegroet,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan koop je een nieuwe auto, mag je ervan uitgaan dat vraagsteller zich heeft voorbereid! En dan ga je hier "domme" vragen stellen? Dat had je bij de verkoper moeten doen!

Zal wel een Lada zijn.....

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zal wel u eerste nieuwe auto zijn ik kan mij voorstellen hoe dat is maar maak u niet zo druk hierom u krijgt hem echt pico bello alfgeleverd. Maar als ik u zo bang bent  dat het niet goed komt kan u beter geen nieuwe maar een gebruikte auto kopen, ik  weet nog goed hoe het mij afging bij mij eerste nieuwe auto als ik maar iets buiten hoorde stond ik al voor het raam, maar na een paar slechte nachten ben ik toch wat gemakkelijker geworden. Ik hoop dat u een garage bezit.

Maar als u er mee weg moet en u moet parkeren waar dan ook kan er ook wat gebeuren dus neem het wat makkelijker op voor u eigen welzijn.

Veel succes en geen schade toe gewenst.

Valerius

ve
door verwijderd - May 28, 2007 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is in garageland een heel normale gewoonte dat als er een auto is besteld en afgeleverd aan de dealer die in de showroom wordt geplaatst voor dat aflevering aan de klant plaats vindt. In de eerste plaats staat die veilig en in de tweede plaats kan men de dan nog fonkelnieuwe auto ook nog laten zien aan showroom bezoekers. De auto staat op slot en uw naam staat er op stelt u zelf. Zolang de auto niet is afgelevrd en u ook nog niet heeft betaald is hij overigens ook nog niet van u.

Van een nieuwe auto mag u verwachten dat die in orde is en zeker voor het ook geen afwijkingen vertoont die u niet verwacht en zeker een witte streep zal verwijderd moeten worden.

Een volgende tip is om gedurende de eerste zeg 5.000 km's het rijgedrag in de gaten te houden en ook te letten op eventueel gerammel of onnodig getril. Dat kan dan bij de z.g. garantiebeurt aan de orde komen.

 Ook m.b.t. een auto geldt dat de consumentenkoopbescherming volgens het BW boek 7 van toepassing zijn en dat gaat verder dan de fabrieksgarantie waar u fietelijk niets mee te maken heeft. Dat is tenminste gedurende de eerste twee jaren een zaak tussen  fabrikant en dealer, wel moet de dealer het onderhoud aanbieden en uitvoeren volgens fabrieksvoorwaarden en moet u de auto wel voor onderhoud aanbieden volgens die voorwaarden.

ve
door verwijderd - May 28, 2007 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt nog niet betaald dus in princiepe is de auto nog eigendom van de garage. En die mag hem neerzetten op een plaats die zij willen.

Overigens waar moet hij volgens u dan staan.?